reviews schrijven op webshops

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

reviews schrijven op webshops

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik bestel regelmatig bij webshops. Wat ik merk als ik een review schrijf, wat de shops graag willen, dit vaak niet geplaatst wordt als het negatief is over het product.
Een 30 pins connector gekocht om iPhone 5 aan ipod kabel voor gebruik met autoradio te koppelen. Ik wilde wel een Chinese namaak van 5 euro proberen. Deze werkte dus niet om de iphone 5 aan autoradio te koppelen. Webshop gebeld en deze gaf aan dat de connector gelijk was aan de Apple connector en dat de iPhone 5 niet geschikt was voor de autoradio. Toen maar originele connector van Apple gekocht en nu werkt de Iphone 5 perfect samen met de radio. Alles werkt ook de stuurbediening. Apple heeft een chip in de connector om 30 pins analoog naar de 8 pins digitale aansluiting iPhone 5 om te zetten. Dat hebben die Chinese connectors dus niet of deze werkt niet goed.
Review van mijn ervaring geschreven en die wordt niet geplaatst.
Ook in de Apple Store werd een review niet geplaatst over slechte ervaring met een hoesje wat ze leveren.
Inspector Gadget

Re: reviews schrijven op webshops

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ook positieve ervaringen worden niet altijd geplaatst heeft mijn ervaring.

Mij zijn maar een paar web winkels bekend (ik zou verder geen namen willen noemen, maar CoolBlue's is er 1 van) waar men het wel aandurft gefundeerde commentaar, ook negatief en/of minder positief, te plaatsen.

Ook werk ik af-en-toe aan blogs en reacties daarop, die vaker wel geplaatst worden.

Maar een web winkel heeft vaak maar 1 doel, verkopen, en daar hoort commentaar welke de verkoop mogelijk kan stagneren, in hun optiek althans, vaak niet bij.
M.i. zegt dat iets over hoe serieus die web winkel business wil doen, en hun klanten behoeden voor foute of slechte aankopen.

Als je het belangrijk vindt anderen te waarschuwen of te informeren, en via de web winkel krijg je die kans in jouw optiek niet, zijn er gelukkig nog andere "sociale media", zoals twister, fasebook en natuurlijk fora.

Via die weg vindt je vaak wel de nodige ervaringen en commentaren.
Soms ook te vinden via G00gle, hoewel dat ook niet altijd "zuiver" is.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”