Pagina 1 van 1

Contacktslot

Geplaatst: 12 feb 2013, 12:02
door Arno Luierweert
Hallo BMW vrienden,

Ik heb een BMW R 1100 RT , nu heb ik volgende probleem gehad.

1 december motor op naam, in de schuur gezet ,accu leeg , nieuwe accu geplaatst ,motor gestart.

Toen deed de motor wel, zodra ik aan het stuur te draaien ging de motor uit.

Toen dacht ik wat nu ?

Beweging aan de kabelboom en het slot toe kon ik de motor weer starten ,dus slot maar eens losmaken voor verdere inspectie.

Het zaakje los gemaakt , de schroeven uit geboord met een boortje 5 linkse tap erin gelukt.( kroonplaat en slot )

Slot bekeken niks te zien, de buiten kabel iets naar achteren gedaan toe zag ik een rode draad die niet meer verbonden was.

Is nu mijn vraag komt dit vaker voor of is dit gewoon pech , gelukkig dat ik dit nu heb en niet straks in een bocht.

De rode kabel weer gesoldeerd en de buiten mantel verstevigd met een draadstang en een ring die weer aan het slot zit.

Zaakje weer gemonteerd.

Groet Arno Luierweert

Re: Contacktslot

Geplaatst: 12 feb 2013, 15:05
door Baird
Jammer, het boren had niet gehoeven: als ik mij goed herinner stuur in bepaalde stand zetten, kogeltje indrukken en het geheel kan er uit. Het slot bestaat uit een mechanisch deel met de sleutel en de mogelijkheid tot verdraaien, en daaronder een elektrisch deel voor alle elektrische verbindingen.

Als je dus één gebroken kabel gerepareerd hebt zal die het wel weer doen, de toestand van de anderen is afwachten. je kunt ook het hele elektrische deel vervangen zodat je de komende 15 jaar van de ellende af bent. De hele kabel rondom het slot moet voldoende bewegingsvrijheid hebben om te kunnen buigen zonder te breken op vermoeidheid, maak je dat te stijf/te kort dan gaat het eerder kapot.

Re: Contacktslot

Geplaatst: 13 feb 2013, 22:22
door japachap
Mee eens met Baird.
Heb zelfs op de -1150- gehad.
Als een draad kapot is gaat de rest gauw daarna...
Nieuw schakelaar/bedraading ongeveer 80 euros. Scheelt een hoop ellende...