Contact geschakelde 12 volt R1100RT? OPGELOST!
Geplaatst: 18 jan 2013, 16:19
Hoi.
Na het uitbouwen van het red alert delta alarm systeem, en het inbouwen van een Baehr Ultima, is nu de inbouw van de Garmin aan de beurt.
Ik wil de Navi graag op een contact geschakelde plus hebben. (motor op stuurslot-geen spanning, motor van stuurslot af-wel spanning)
Het gaat om een Garmin 2720, zonder ingebouwde accu dus.
Dan is het handig als je de route kunt ingeven terwijl de motor nog niet op contact staat.
Ik heb op het forum gezocht naar een contact geschakelde 12 volt op de R1100rt, maar niks gevonden waar ik iets mee kan.
Zelf even zoeken dus...
De motor ligt helemaal open, dus ik kan vrijwel overal aan.
Onder het zadel, direct achter de relaisbak, ligt een 3 aderige kabel met een connector die is afgedopt met een blauwe kap.
Op de connectors staan de nummers 16977 BMW, 1380395.
Deze connector ligt net boven het begin van het achterspatbord dwars op de motor.
Ik dacht dat deze voor de zadelverwarming zou zijn, en dat deze dus te gebruiken was.
Het vreemde is dat op de stroomvoerende kabel (de middelste van de drie) altijd exact 1 volt minder spanning staat dan wat de accu aangeeft.
Lijkt me dus niet geschikt, al ben ik wel heel benieuwd waar die connector voor dient?
In de kuip is ook een mogelijkheid.(kuip is gedemonteerd)
Bedrading genoeg, maar waar is het het beste om een contact geschakelde plus af te takken zonder dat er problemen komen?
Ik kan ook met een relais werken indien nodig, maar dan blijft de noodzaak om de juiste geschakelde 12 volt te vinden.
Wie kan me een tip geven in de goede richting?
vr groet.
Rene
Na het uitbouwen van het red alert delta alarm systeem, en het inbouwen van een Baehr Ultima, is nu de inbouw van de Garmin aan de beurt.
Ik wil de Navi graag op een contact geschakelde plus hebben. (motor op stuurslot-geen spanning, motor van stuurslot af-wel spanning)
Het gaat om een Garmin 2720, zonder ingebouwde accu dus.
Dan is het handig als je de route kunt ingeven terwijl de motor nog niet op contact staat.
Ik heb op het forum gezocht naar een contact geschakelde 12 volt op de R1100rt, maar niks gevonden waar ik iets mee kan.
Zelf even zoeken dus...
De motor ligt helemaal open, dus ik kan vrijwel overal aan.
Onder het zadel, direct achter de relaisbak, ligt een 3 aderige kabel met een connector die is afgedopt met een blauwe kap.
Op de connectors staan de nummers 16977 BMW, 1380395.
Deze connector ligt net boven het begin van het achterspatbord dwars op de motor.
Ik dacht dat deze voor de zadelverwarming zou zijn, en dat deze dus te gebruiken was.
Het vreemde is dat op de stroomvoerende kabel (de middelste van de drie) altijd exact 1 volt minder spanning staat dan wat de accu aangeeft.
Lijkt me dus niet geschikt, al ben ik wel heel benieuwd waar die connector voor dient?
In de kuip is ook een mogelijkheid.(kuip is gedemonteerd)
Bedrading genoeg, maar waar is het het beste om een contact geschakelde plus af te takken zonder dat er problemen komen?
Ik kan ook met een relais werken indien nodig, maar dan blijft de noodzaak om de juiste geschakelde 12 volt te vinden.
Wie kan me een tip geven in de goede richting?
vr groet.
Rene