Ben me aan het oriënteren.....

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Wolfs RT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Ben me aan het oriënteren.....

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Beste forumleden,

In mijn zoektocht naar de juiste 1200RT ben ik 2 motoren tegen gekomen.

- BMW Alphen, 2005, 113.000km, 1ste eigenaar, dealer geleverd+onderhouden (afdichting bij versnellingsbak net vervangen) nieuwe banden bij aflevering, 6mnd garantie, prijs €7950.
- BMW Elst, 2007, 91.000km, 1ste eigenaar, dealer geleverd+onderhouden, 6mnd garantie, prijs €8950.

Qua uitrusting/kleur zijn beide motoren voor mij dik in orde. Het liefst koop ik de minder dure motor vanwege het lagere aankoopbedrag. Qua bouwjaar heb ik liever een 2007......gewoon omdat het nieuwer is.

Per jaar rijd ik zo'n 4000 a 6000km. Puur een hobby dus. Een motor elders kopen (MP of Bovag garage) is ook een optie maar ik heb nog geen interessante gezien voor een leuke prijs.

Wat zou jullie voorkeur zijn? Iets meer uitgeven voor een jonger bouwjaar en 20.000 minder km's of voor het 2005 model gaan en geld overhouden?

Ben benieuwd naar jullie mening aangezien ik het even niet weet :$
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Ben me aan het oriënteren.....

Ongelezen bericht door HansD »

Kilometerstand is niet zo'n grote factor bij de R1200RT. Ik zou voor de prijs gaan, en voor de extra's en opties die jezelf wilt (wel/niet esa, hoger scherm, topkoffer, navigatie enz. Enz)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik zou voor de 2007 gaan: 20K minder en 2 jaar jonger en de €1.000,= verschil zou voor mij persoonlijk dan overbrugbaar zijn . . . :idea:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

1000 euro prijs verschil is er gering.

Maar wat voor verschil zit er in de prijs als ik kijk naar bouwjaar voor 1000 euro meer dan wist ik het wel.
Dan zou ik voor 2007 gaan dat betaal zich ook weer terug bij inruil
Maar het koppeling verhaal.
Wanneer is van beide motoren de koppeling vervangen want met deze km standen is deze wel aan de beurt.
Aangezien dit verhaal zomaar 1000 euro kost mag je dit eens goed nagaan.
Wolfs RT

Van de 2005 motor is de versnellingsbak verwijderd voor het vervangen van de keering. De koppeling was nog in goede staat en dus niet vervangen.

Naar de blauwe van 2007 ga ik deze week kijken.

Keuzes keuzes........maar in dit geval gelukkig een luxe probleem :) Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat het geld maar 1 keer uitgegeven kan worden en dan moet het wel goed zijn. Het hoeft niet per se een dealer motor te zijn zolang het onderhoud maar wel aantoonbaar is uitgevoerd. Als iemand nog inside info heeft over een goed onderhouden 1200RT met hogere km-stand en daardoor voor mij betaalbaar dan hoor ik het graag. Had een mooie 2009 met 141.000 op het oog maar helaas verkocht (€7500).
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Wolfs RT

Wat vinden jullie overigens van de vraagprijs?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Bij Rozema een 1200rt uit 2008 voor 5400 euro.
http://motoren.tweedehands.net/motor-bm ... 00-rt.html
Wel ex. Politie denk ik.

En deze voor 5850 euro
http://motoren.tweedehands.net/motor-bm ... 00rt2.html
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Vraag ook even of de 2007 versie voorzien is van servopomp, zo niet dan wist ik het wel en ging ik voor de 2007 versie.
En als je bereid bent om te importeren. Houd rekening met ongeveer een 800 tot 1100 euro bpm + invoer/RDW kosten voor een 2007/2008
http://www.autoscout24.de/Moto/ListGN.a ... tate=N%2CU

http://suchen.mobile.de/motorrad/bmw-r1 ... itCountry=

http://www.roadracing.nl/bpm.php

suc6
groet Joop
lexonwheels

Ongelezen bericht door lexonwheels »

Hou de website van Ruud de Jong in Enkhuizen ook in de gaten: hij verkoopt regelmatig bmw's tegen scherpe prijzen:
http://www.dejongmotor.nl/

heb er mijn eerste motor gekocht, betrouwbare man mijns inziens.
Er staat nu een RT te koop, alleen deze is gereserveerd, kan geen kwaad te bellen als het je wat lijkt.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

De 2007 heeft geen servopomp meer . . . .
JDoubleOP schreef:Vraag ook even of de 2007 versie voorzien is van servopomp, zo niet dan wist ik het wel en ging ik voor de 2007 versie.
En als je bereid bent om te importeren. Houd rekening met ongeveer een 800 tot 1100 euro bpm + invoer/RDW kosten voor een 2007/2008

suc6
groet Joop
Jos WRSM
Wolfs RT

Bedankt voor de info heren!

Volgende week ga ik bij twee dealers langs. Als dat niets wordt dan gaat de zoektocht rustig verder. Rijden doe ik toch pad vanaf maart/april dus ik heb nog even. Ik neig toch naar een 2007 model maar als ik een mooie 2005 kan vinden voor een leuke prijs........ofwel een groter verschil dan €1000 :)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
JDoubleOP

Jos WRSM schreef:De 2007 heeft geen servopomp meer . . . .
JDoubleOP schreef:Vraag ook even of de 2007 versie voorzien is van servopomp, zo niet dan wist ik het wel en ging ik voor de 2007 versie.

suc6
groet Joop
Klopt Jos, maar het kan een 'overjarig type' zijn die in 2007 op kenteken is gekomen, vandaar de opmerking cq/vraag... Maar je hebt gelijk.
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

De beurzen komen er weer aan, misschien kun je daar een mooie deal maken.
Mocht je een motor bij een dealer kopen, zou ik de reputatie van de dealer zeker mee wegen in m'n besluit. Duurzaam investeren heet dat toch ;)

Succes,
Hans
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Momenteel ligt de particiliere handel geheel plat. Kijk maar eens op MarktPlatz, de particuliere aanbiedingen voor een -1200- zijn te tellen op de vingers van 1 hand. Uiteraard gaan de dealers en handelaars gewoon door. Het is immers hun brood maar ze vragen wel vaak de hoofdprijs. _001
Een aanrader is idd de Motorbeurs Utrecht met z'n vele acties. Of daar momenteel ook echt koopjes tussen zitten weet ik zo net nog niet.
Ik denk dat de particuliere markt medio maart wel weer opstart.
Wellicht is in dit geval geduld een schone zaak . . . .
Jos WRSM
Wolfs RT

Ik ga ook zeker op de beurs kijken en gelukkig heb ik geen haast :)

Kwam deze vandaag tegen. Er van uitgaande dat Kenny niets bijzonders tegen zou komen wat zouden jullie een goeie prijs vinden?

De link:
http://www.tweedehands.nl/motoren/motor ... oren%2Fbmw
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Een prijs is goed als jij hem goed vind.

Proberen om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten is een loffelijk streven, maar bedenk dat goedkoop ook het risico in zich houdt van duurkoop op termijn.

Het gaat er toch niet om wat wij ervan vinden?

Je hebt zo ik denk al aardig wat gezocht en bekeken voor de aanschaf van een R1200RT, en dat is heel goed om je zo te oriënteren en te bepalen wat je wilt.

Als jij een goed gevoel hebt bij een motor en je hebt hem technisch laten controleren middels een aankoopkeuring waarbij de motor goed uit de verf is gekomen, dan is de prijs goed als jij hem goed vind.

Stop dan met het zoeken, koop en ga er van genieten, dat zou mijn advies voor een ieder zijn.

[groet]
Wolfs RT

Ben dat helemaal met je eens echter...... Het enige waar het mij om gaat is wat is reeël voor een 2008 met die km-stand?

Zoveel 1200RT's zijn er niet op MP met zo'n km-stand. Voor mij als leek is het dan lastig bepalen wat reeël is vandaar mijn vraag.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
RhanRT

Wolfs RT schreef: Het enige waar het mij om gaat is wat is reeël voor een 2008 met die km-stand?

Zoveel 1200RT's zijn er niet op MP met zo'n km-stand. Voor mij als leek is het dan lastig bepalen wat reeël is vandaar mijn vraag.

Dat is nooit goed te beantwoorden via foto of omschrijving, je zal altijd maar dan ook altijd de motor in lijve moeten zien en ervaren hebben met rijden.
Succes met jouw zoektocht.

[groet]
HansH

Wolfs RT schreef:Ben dat helemaal met je eens echter...... Het enige waar het mij om gaat is wat is reeël voor een 2008 met die km-stand?

Leek, zoals je jezelf noemt, vind ik het wel een serieus dingetje die partikuliere markt op te gaan. Ik zou m'n zuur verdiende centen liever in een motor steken met een nette garantie bij een goeie dealer. Lastige keuze.... _004

Groet,
Hans
Garfield
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden

Ongelezen bericht door Garfield »

Klopt allemaal wat hierboven staat. Als ik het zo lees pas de motor binnen je budget, aangaande op je eerste post. Ga kijken, rijden en vraag de eigenaar 100uit over onderhoud, eigenaardigheden etc. Wat heeft hij zelf gedaan en wat de garage? Is alles aantoonbaar?

Test alle accessoires, ben je wel even mee bezig wat zowat alles zit erop. Ga rijden en als het goed voelt, wat let je? Eventueel een aankoopkeuring bij Van Lent of MSA en je weet genoeg.

De kilometerstand hoeft zeker geen bezwaar op te leveren, mits goed onderhouden. RTś kunnen veel, heel veel aan. Maar zoals alles met techniek, wel met de juiste aandacht. Zelf heb ik liever een motor met op jaarbasis veel kilometers en goed onderhouden dan één waarbij dat allemaal niet zo duidelijk is.

Mijn eerste indruk van die blauwe uit 2008 is geen verkeerde. En het is een vraagprijs. Maar het jouw geld en je bent de enige die uitmaakt of het verantwoord is.
Succes.
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Wolfs RT

HansH schreef:
Wolfs RT schreef:Ben dat helemaal met je eens echter...... Het enige waar het mij om gaat is wat is reeël voor een 2008 met die km-stand?

Leek, zoals je jezelf noemt, vind ik het wel een serieus dingetje die partikuliere markt op te gaan. Ik zou m'n zuur verdiende centen liever in een motor steken met een nette garantie bij een goeie dealer. Lastige keuze.... _004

Groet,
Hans
Ik ben een "leek" vwb de prijzen voor gebruikte RT's met hogere km-standen. Geen idee wat reële prijzen zijn.

De particuliere markt op gaan maakt me niet zoveel uit. Ben zelf redelijk handig en knutsel dan ook graag......tot grote ergernis van mijn wederhelft Big RT Smile Had hiervoor een Honda Varadero en die stond toch zeker twee keer per jaar ontdaan van alle kappen en benzinetank in de achtertuin :)

Deze week ga ik naar een 2007 fiets kijken bij de dealer. Eerste eigenaar, altijd daar onderhouden en 60.000 gelopen. Ik houd jullie op de hoogte!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
HansH

Volgens mij zit het met de voorpret wel goed.

Succes,
Hans
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

bij hogere km standen is Garantie van levensbelang een lullige reparatie aan cylinderkop of koppeling loopt flink in de papieren.

Als je voor een beetje meer bovag garantie kan krijgen zou ik dat zeker doen.

En ik ben monteur maar ik zou het zelfs doen
Wolfs RT

Ik ga morgen deze motor bekijken.

Kenteken MN-HN-22

http://www.motoportveldhoven.nl/epages/ ... 0006208819

De prijs is erg hoog maar dat is ook maar een vraagprijs :) Kent iemand op het forum deze motor toevallig?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Wolfs RT

Over de prijs heb ik al contact gehad en deze was zeker onderhandelbaar :)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
JDoubleOP

Wolfs RT schreef:Over de prijs heb ik al contact gehad en deze was zeker onderhandelbaar :)
Wie wil nou niet verkopen........
Wolfs RT

Vanmiddag zijn we naar de motor gaan kijken.

Het is dat ik het van te voren wist maar de motor ziet er niet uit als een motor met iets meer dan 100.000km op de teller. In de winters is er niet mee gereden of hij is na elke rit schoon gemaakt. Nergens maar dan ook nergens zie ik pekelaanslag en/of corrosie. De testrit was.....uh, daar had ik helaas geen tijd voor _002

Ik heb een optie tot in de loop van volgende week. Hopelijk volgende week nog even eenstukje sturen met de motor.

Binnekort meer 8)_
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
RhanRT

Motor ziet er goed uit en is compleet, je gaat daar absoluut veel plezier aan beleven.
Redelijke prijs is, dealer / motorzaak beoordeeld, niet meer dan 8000 €.
Kun je dit overeenkomen inclusief 6 maand garantie dan doe je het gewoon goed.

Natuurlijk kun je particulier goedkoper kopen, maar dan heb je geen garantie, voor wat het waard is want dat bepaal je gevoelsmatig zelf!

Terug naar de motor, ik lees dat er door de koper nog afleveringskosten moeten worden voldaan, dit is naar mijn mening onzin.
Bij aanschaf nieuw kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen, motor uit krat, opbouwen, oliën en vloeistoffen vullen, benzine er in, kenteken aanvragen etc.
Echter bij 2-de hands, en dat is deze motor, geldt dit allemaal niet, hoogstens het op naam zetten van het kenteken.
Een dealer c.q. motorzaak wordt geacht een motor in goede staat te doen leveren, dit zijn zijn bedrijfskosten in uitvoering van levering.
Daarom maakt hij winst.
Natuurlijk probeert hij zijn winst zo veel mogelijk intact te houden en laat de klant dus het onderhoud betalen voor de levering!
Betekend voor hem een win win situatie.

Kortom, ik adviseer je niet meer te betalen dan de genoemde 8000€, wil de motorzaak hierna nog afleveringskosten in rekening brengen ga dan alleen akkoord met de kosten van het op naam zetten van het kenteken, niet meer en niet minder.
De boodschap is: take it or leave it.

Want bedenk ! De gemiddelde winstmarge op een 2-de handse motor in deze orde is minstens 1500€ voor de motorzaak, daar kan de afleveringskosten wel vanaf! Het verschil tussen wel verkoop of geen verkoop! Ik denk dat de motorzaak eieren voor zijn geld kiest. Want hij wil er van af en jij hebt keuze uit meerdere aanbiedingen!

En zo niet? Geen punt, koop particulier en besteed onmiddellijk 600€ aan een grote beurt ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit maar heb je geen garantie maar wel een motor waarvan je nu weet hoe die is!

met vriendelijke groet,

RhanRT
Wolfs RT

Bedankt voor je advies Han.

Het onderhandelen ging vrij vlot en op een prettige wijze moet ik zeggen en beide partijen hebben er een goed gevoel bij. Het enige wat ik er hier over kwijt wil is dat ik onder de €8000 zit incl afleveringskosten, 6mnd garantie en de 110.000beurt over 6000km. Dit zal zijn rond september, net voor het verstrijken van de garantie.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Garfield

Nou, als dan ook nog de proefrit goed bevalt, kan ik alleen maar zeggen dat je het goed gedaan hebt _004

Klein puntje van aandacht: let erop dat ook de remvloeistof in zowel de wielkringen en regelkring wordt ververst. Best belangrijk, het servoremsysteem is erg goed maar heeft wel aandacht nodig.

En nu nog even afwachten _005

Groeten en op voorhand veel plezier,
Frans
Groeten, Frans
RhanRT

Wolfs RT schreef: onder de €8000 zit incl afleveringskosten, 6mnd garantie en de 110.000beurt over 6000km. Dit zal zijn rond september, net voor het verstrijken van de garantie.
Dat klinkt goed!

Nu het proefrijden nog en is het een "go" dan genieten vanaf maart (is de witte rommel en kou echt wel weg), succes.
Wolfs RT

@Garfield: de remvloeistof is bij de 100.000km (najaar 2012) ververst bij Motoport Veldhoven (BMW). Ik mag dan aannemen dat het gehele systeem is doorgespoeld en niet alleen tussen de remhendels en klauwen. Een dealer als deze gaat toch niet om een paar tientjes z'n naam ten grabbel gooien?

Bedenk me nu opeens dat als ik een beetje geluk heb ik ook naar de RT-meet kom op de RT op 21/04 Big RT Smile
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Garfield

Wolfs RT schreef:@Garfield: de remvloeistof is bij de 100.000km (najaar 2012) ververst bij Motoport Veldhoven (BMW). Ik mag dan aannemen dat het gehele systeem is doorgespoeld en niet alleen tussen de remhendels en klauwen. Een dealer als deze gaat toch niet om een paar tientjes z'n naam ten grabbel gooien?

Bedenk me nu opeens dat als ik een beetje geluk heb ik ook naar de RT-meet kom op de RT op 21/04 Big RT Smile
Daar mag je inderdaad wel vanuit gaan. Dan resteert dus de voorpret en als het meezit zien we je de 21e april _004

Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Wolfs RT

Kan iemand mij vertellen of de uitlaatbochten op "mijn aanstaande" verchroomd zijn? Op de foto is niets blinkends te zien maar dat zegt nog niet alles toch?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
HansH

Helaas geen verchroomde uitlaatbochten maar verder wel een hele strakke motor.
Ik vind dat je slim hebt onderhandeld en wens je heel veel veilige kilometers en vooral plezier met je nieuwe RT.

Groet,
Hans
RhanRT

uitlaatbochten zijn roestvrijstaal en kun je weer heel mooi krijgen.
Wolfs RT

Dat is jammer maar ja, kan ook niet alles hebben hè ;)

Bedankt.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Wolfs RT

Hoe mooi worden deze Han? Toevallig een foto van?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
RhanRT

Wolfs RT schreef:Hoe mooi worden deze Han? Toevallig een foto van?
Natuurlijk:

De situatie voor:

Afbeelding

De situatie na:

Afbeelding

groet,

Han
Wolfs RT

O wauw!!! Dat is mooi zeg. Hoe krijg je ze zo mooi?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
RhanRT

schuren en daarna polijsten, 2 bochten is 1 avond werk
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Ik zou zeggen "gelukkig, geen verchroomde bochten". De RVS-bochten kun je op ieder moment weer als nieuw krijgen (Starglanz van de Blokker), ook als zij de meest wilde avonturen hebben meegemaakt.
Verchroomde bochten kunnen dermate schade oplopen zodat deze niet meer in nieuwstaat zijn te brengen.

Groet,
Kees Jan
Wolfs RT

Goed om te weten. Starglanz it is :)

Wat is de beste manier om te werk te gaan? Hard wrijven met een doek of met een polijst borstel op de boor?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Ernest

Ongelezen bericht door Ernest »

Ik zou gewoon een nieuwe r1200rt kopen is altijd goed 0 km op de teller geen vragen over onderhoud en de prijs is goed.

groet Ernest
Wolfs RT

Ernest schreef:Ik zou gewoon een nieuwe r1200rt kopen is altijd goed 0 km op de teller geen vragen over onderhoud en de prijs is goed.

groet Ernest
Dat is te makkelijk....lees, minder uitdagend :)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Wolfs RT schreef:@Garfield: de remvloeistof is bij de 100.000km (najaar 2012) ververst bij Motoport Veldhoven (BMW). Ik mag dan aannemen dat het gehele systeem is doorgespoeld en niet alleen tussen de remhendels en klauwen. Een dealer als deze gaat toch niet om een paar tientjes z'n naam ten grabbel gooien?

Paar tientjes? Bij een servo systeem kost dat veul meer dan een paar tientjes.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

doov650 schreef:

Paar tientjes? Bij een servo systeem kost dat veul meer dan een paar tientjes.
uurtje arbeid en een liter remvloeistof, kost tussen de €60-€70 bij een normale motorzaak, meer betaal ik echt niet enne: volgende keer zelf doen ( ik moet me schamen :$ )
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb het over het servo systeem op een vroege 1200 RT. Daar kost het toch echt meer.
Gelukkig heb ik al verdrongen hoe veel.
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Goed om te weten. Starglanz it is

Wat is de beste manier om te werk te gaan? Hard wrijven met een doek of met een polijst borstel op de boor?
Ik gebruik Starglanz altijd op een vochtige doek (een droge doek werkt minder omdat er dan werkzame stoffen in de doek trekken), dan lekker poetsen, en tussendoor de hardnekkige plekken met een schuurpapier korrel 1000 of id blank schuren, daarna tot hoogglans poetsen. _004

Groet,
Kees Jan
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Graag ON-TOPIC blijven.
Het Starglanz verhaal is hier op het forum allang uitgemeten. Zoek op : "starglanz" elders in het forum.
Kees Jan schreef:
Goed om te weten. Starglanz it is

Ik gebruik Starglanz altijd op een vochtige doek (een droge doek werkt minder omdat er dan werkzame stoffen in de doek trekken), dan lekker poetsen, en tussendoor de hardnekkige plekken met een schuurpapier korrel 1000 of id blank schuren, daarna tot hoogglans poetsen. _004

Groet,
Kees Jan
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”