Bridgestone lanceert T30 als opvolger van BT023

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Bridgestone lanceert T30 als opvolger van BT023

Ongelezen bericht door Benji »

Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
scan
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Bridgestone lanceert T30 als opvolger van BT023

Ongelezen bericht door scan »

Weer een hele hoop marketing onzin. Dat beweerden ze ook al van de BT023.
Rolt beter, plakt beter, brandt beter...
Eerst zien dan geloven.
Één ding zal zeker zijn en dat is dat de prijs weer beter is en dat vanuit het oogpunt gezien van de heren en dames van B.
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

scan schreef:Weer een hele hoop marketing onzin. Dat beweerden ze ook al van de BT023.
Rolt beter, plakt beter, brandt beter...
Eerst zien dan geloven.
Één ding zal zeker zijn en dat is dat de prijs weer beter is en dat vanuit het oogpunt gezien van de heren en dames van B.
Beste Harry
Over olie en banden zijn er verschillende smaken en kleuren en kunnen we blijven discussieren, ik heb deze link hier geplaats omdat het een tour band is en in de toekomst misschien in aanmerking komt om op onze RT te monteren.
Of het een goede of slechte band is zal de toekomst uitwijzen en ook daar zul je weer voor en tegenstanders hebben.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Beste Benji,
Don't shoot the messenger! ;)
Mijn insteek mbt deze banden is geen verwijt aan jou maar ik vindt dat gedoe met "VERBETERD" en "NU NOG BETER" achterhaalde kul en eigenlijk volksverlakkerij.
Ze schrijven, zo staat in het bericht, dat ze eerst het temperatuurbereik waarin de band moet opereren hebben vastgesteld? Hoezo! En welk bereik wordt er dan bedoeld?
Wat gebeurd er als je buiten dat temperatuurbereik wilt motorrijden? Moet je hem dan laten staan? Begrijp je.
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Banden blijft een leuk verhaal

Al zou men de banden 2 maal zo veel grip geven 90 procent van de rijders zal het toch niet kunnen gebruiken.
de blokkade in het hoofd laat het nooit toe wat de banden kunnen presteren .
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Weer een band die claimt beter te zijn dan zijn voorganger. Maar het echte verschil is nog niet aangetoond. En toch is de rijders beoordeling belangrijker dan de lab testen. Wegligging, stuurgedrag, aquaplaning en slijtage zijn vaak zaken die pas na veelvuldig gebruik een goed beeld geven van de kwaliteit van de band. Daar de band nog niet op de markt is moeten we nog even wachten voor de eerste rijders indrukken bekend worden. Kunnen nu alleen maar speculeren over gegevens die de fabrikant vrij geeft en daar zullen geen negatieve zaken bij zitten. Nieuw is volgens de regels van de commercie altijd beter, mooier en doeltreffender. Nu de praktijk nog! _001
RonHill
Bijz: 1 jr jong, full options, radio, Zumo 660
Woonplaats of omgeving: Harderwijk

Ongelezen bericht door RonHill »

Heb m'n huidige -1200- nu 5 maanden en daar zitten de standaard gemonteerde BT021's onder. Die bevallen me dusdanig slecht, dat wat Bridgestone ook beloofd qua verbetering, er bij mij nooit meer Bridgestone onder komt. Bij nat wegdek al meerdere malen de achterband in een bocht/rotonde weg voelen schuiven, wat ik bij m'n vorige -1200- met de Michelin Pilot Road 2 nooit gehad heb.

[groet]
Ron
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

RonHill schreef:Heb m'n huidige -1200- nu 5 maanden en daar zitten de standaard gemonteerde BT021's onder. Die bevallen me dusdanig slecht, dat wat Bridgestone ook beloofd qua verbetering, er bij mij nooit meer Bridgestone onder komt. Bij nat wegdek al meerdere malen de achterband in een bocht/rotonde weg voelen schuiven, wat ik bij m'n vorige -1200- met de Michelin Pilot Road 2 nooit gehad heb.

[groet]
Ron
Je noemt ook een graftak van een band op Ron. En dan is de achterband in verhouding beter als de voorband. De 021 is zo'n beetje het slechtste wat geproduceerd is de afgelopen jaren door heren van Brugsteen.
De 023 staat niet in vergelijking tot de 021. Velen op RT's zijn zowel zeer tevreden over de Dunlop Roadsmart, MPR 2 + 3 en de Bridgestone BT023.
De 023 is er ook in GT = Grand Tourismo = voor zwaardere tourmachines.

Het blijft: Over banden kun je lang twisten. Zelf ondervinden is de beste constatering.

ti. gr.
Joop

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”