Metzeler of Michelin

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

SietseBeemer
Type: R1150RT
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Anna Paulowna

Metzeler of Michelin

Ongelezen bericht door SietseBeemer »

Een vraag binnenkort mijn banden R1150 RT laten vervangen twijfel over Michelin Pilot Road 2 of Metzeler Roadtec Z6.
Wie heeft voor mij bruikbare tips

Band vervangen voor Pilot Road 3 bij http://www.nh-motorbanden.nl in Assendelft klasse Service bij Nico.
Laatst gewijzigd door SietseBeemer op 04 jan 2013, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW motor en auto liefhebber
R1150RT + 325 i
Dave

Re: Metzeler of Michelin

Ongelezen bericht door Dave »

Had Z6 eronder liggen die (veel te) snel sleten. Nu heb ik er PR3 onder gelegd. Slijtage weet ik nog niet, maar rijgedrag vind ik zelf beter van de PR3.

Dus waarom nog opteren voor de PR2?
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Ik heb mijn vorige (achter)band na 15000 km vervangen. Bridgetone 021, staat bekend als een zeer goede band voor de RT. Ik heb hem echter vervangen door een Michellin PR3 (min of meer geadviseerd door collega-RT'ers in andere topics op dit forum) en het verschil is duidelijk te merken. De RT voelt nu veel wendbaarder dan met de BT21 _004

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
RsTijn
Bijz: 2012
Land: B
Woonplaats of omgeving: Noorderkempen

Ongelezen bericht door RsTijn »

Hallo,

ik kan voorgaande stellingen enkel maar beamen !! Ben ondertussen ook overgestapt (na tips van Han)
naar Michelin (PR3) en er was meer dan duidelijk positieve verschillen merkbaar !!
groeten,
LIVE every moment / LAUGH every day / LOVE beyond words
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Op mijn R1150RT rij ik al een aantal setjes Dunlop RoadSmart, grip in de regen en droog is prima, hang soms aardig aan het gas, achterband ongeveer 15k, voor 18-20k.Ik weet niet hoe het met de andere 'moderne' banden staat maar deze band is het tot op het laatst prettig sturen en niet dat het de laatste paar duizend k eigenlijk niet leuk meer is, een aanrader dus.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
bmwrene
Type: R1200RT/LC
Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
Woonplaats of omgeving: Bladel

Ongelezen bericht door bmwrene »

Heb ooit eens op het BMW treffen in Garmisch-Partenkirchen Metzler er op laten leggen.
Dat was de eerste en laatste keer want ik heb 2X lekken band gehad en de slijtage was aanzienlijk
groter als met de Michelin PR2. Heb er nu PR3 op liggen en ben er heel erg tevreden over en mijn
1150RT gaat soepeltjes door de bochten.
Wens tevens iedereen een goed en veilig rollend 2013
Gr.BMWRené _004
SietseBeemer

Dank jullie allen voor de reacties,

Ik ga toch voor de P3 heb nu op mijn RT de P2 en zeer tevreden.

Door jullie aanbevelingen kies ik toch weer voor het bekende en de zeer goed bevallen Michelin.

Kwam op de Metzeler uit door een een test verslag.

Fijne jaarwisseling en veilige kilometers in 2013

Sietse
R1150RT + 325 i
Snellecees
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Woonplaats of omgeving: Breda

Ongelezen bericht door Snellecees »

Volgend voorjaar moet ik mijn voorband vervangen en door jullie goede ervaringen met de PR3 wil ik er een PR3ten leggen. Mijn achterband een PR2 is nog goed, 7000 km mee gereden, en die ga ik dus niet vervangen. Ik heb dan twee verschillende type banden op mijn motor, ik verwacht hierdoor geen vreemde stuureffecten. Heeft iemand hier ervaring mee.

Groet
Cees
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Ik heb hier niet echt gedegen ervaring mee: momenteel heb ik vòòr een BT21 (Bridgetone) en achter een Michellin PR3. Bij mijn speurtocht naar een goede band viel het mij op dat er nogal eens geadviseerd wordt om beide te vervangen zodat je met dezelfde banden voor en achter rijdt. Toen de keuze op de PR3 was gevallen en ik mijn achterband ging vervangen, heb ik de vraag gesteld op welke termijn ik de voorband moest vervangen ivm het gelijk houden van merk en type voor en achter. Het antwoord was (en dat bevalt mij als nuchtere noorderling wel):
de meeste fabrikanten willen het liefst setjes verkopen maar een aantoonbaar argument hiervoor is nog nooit geleverd. Je kunt heel goed met banden van verschillende komaf rijden, het gaat puur om het gevoel dat je er zelf bij hebt.

Ik ga dat dus gewoon uitproberen en zie wel of er zich rariteiten in het rijgedrag openbaren. Dan kan ik altijd nog de voorband ook vervangen. En eigenlijk geldt dat dus ook voor jou... ;) Tenslotte heb jij theoretisch nog minder risico omdat je achter ook al een Michellin hebt.

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Snellecees

Bedankt voor je reactie

Cees
Patrice

Ongelezen bericht door Patrice »

Ook bedankt want bij mijn 3 maanden oude RT met 5600 km's laat ik maar de banden vervangen daar ik vanaf het begin een mechanisch bijgeluid heb rond de voorvelg die het motorgeluid en de wind overstijgt vanaf 30km/uur, niet om te harden _003 . De dealer heeft de lagers al vervangen echter zonder resultaat.
Ik twijfelde tussen de Dunlop Roadsmart en Michelin Pilot Road 3 maar aangezien over het algemeen voor de MPR3 wordt gekozen ik dan ook want een miskoop kan het toch nooit zijn en ik zelf kies voor duurzaamheid.

Nog wel even melden dat mijn huidige band, de Bridgestone BT021 een ramp is! Standaard gemonteerd vanaf fabriek maar met een nat wegdek alsof er ijs ligt, bij droog weer geen problemen en of bij het wisselen van de banden het probleem weg is ........?
Wel dat de BMW dealer (Breeman) alleen op speciaal verzoek de MPR3 monteert want dit type is nog niet goedgekeurd door BMW Motorrrad.
Ares
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Metzeler of Michelin

Ongelezen bericht door Ares »

@Patrice ik had ook de BT021 onder mijn 1200. Mijn ervaring is hetzelfde als bij jou. Wat een drama die band, zeker als het nat is. Normaal gesproken zijn de criteria rond en zwart mijn uitgangspunt maar de BT021 heb ik voortijdig laten vervangen.
japachap
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

PR2 of 3 - beide zijn zeeeeeeer good!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Persoonlijk vind ik de Michelin beter dan de Metzeler. Heb met beiden gereden. Michelin cupt minder snel dan de Metzeler. Kilometers zijn dezelfde.
roangRT

Ongelezen bericht door roangRT »

Ook wij hebben de BT021 af fabriek onder de R1200RT,motor gaat gijden bij zowel nat als droog weer.
Dealer geeft aan banden slijten scheef af,is echter niet te zien.
Het is jammer dat BMW dit soort banden monteerd,ze zullen ondertussen toch wel genoeg meldingen hebben.
Stap over op PR3.

groet,

Rob. -1200-
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik heb nu al de tweede set Bridgestone BT 23 onder mijn R1150RT en heb totaal geen last van de problemen die eerdere schrijvers hebben met de verouderde BT 21.Met de eerste set heb ik 15000 km gereden en de huidige set zit er nu 10000 km onder en is nog niet aan vervanging toe en ook geen last van overmatig cuppen. Ik denk ook niet dat we de oude BT21 kunnen vergelijken met een Michelin of Metzler van vandaag. De huidige BT 23 is vergelijkbaar met de Michelin of Metzler maar ook ik ga bij een volgende banden wissel weer eens de Michelin PR3 proberen.
-1150- [groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Patrice

Ongelezen bericht door Patrice »

Ik heb nu na bijna 6.000 km's de BT021 banden voor de MPR2 en......wat een verschil echter moet ik nog wel gaan rijden als het dak echt open gaat. Op mijn vorige F800ST waren de BT023 gemonteerd en daar had ik geen problemen mee met droog en nat weer maar misschien appels met peren vergeljken?
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

MPR 3, gaat als een malle, zowel droog als nat. _004

Gr, Hans
Lexrt
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Beste rters, op mijn -1200- waren standaard metzler z6 gemonteerd bij aankoop, ik heb met deze banden 13000km gereden tot volle tevredenheid en ik denk dat er nog wel 2000-3000 km bij had gekund. Ik las een artikel in een Duits motorblad waar de nieuwe metzler z8 banden als een van de betere zijn getest, ik heb nu voor het nieuwe seizoen deze banden laten monteren.
Ben benieuwd, ik moet zeggen dat ik in het verleden ook slechte ervaringen heb gehad met de Bridgestone bt 021 waren na ongeveeer 8000 km voor en achter versleten, ik begreep dat dit een slechte serie was en heb toen tot volle tevredenheid Michelin pilot road laten monteren.

Groeten Lexrt -1200- _004
RonHill
Bijz: 1 jr jong, full options, radio, Zumo 660
Woonplaats of omgeving: Harderwijk

Ongelezen bericht door RonHill »

Vorig jaar sept m'n oude -1200- ingeruild voor een nieuwer model. Op de oude zaten de Michelin Pilot Road 2 banden, die me prima bevielen. Op m'n huidige zitten de Bridgestone BT021 en daarmee al enkele malen de motor op nat wegdek achter weg voelen schuiven. Aangezien ik verder niet bekend was met de BT021, ben ik, nadat ik afgelopen woensdag wederom op een rotonde weggleed, maar gelukkig overeind bleef, maar eens op het forum gaan zoeken naar gebruikerservaringen m.b.t. de BT021. Me nu wel duidelijk geworden dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen. Wordt hierna dus wederom de Michelin Pilot Road.
[groet]
Ron
Beemer-Tycoons
2023
2023

Iedereen heeft het hier over de slechte eigenschappen van de Bridgestone BT21 maar volgens mij is dat een oud type band en is er inmiddels de nieuwe versie de BT23 met ook een speciale versie voor de BMW.
Heb je al eens informatie in gewonnen betreffende de Bridgestone BT23 want dat is beduidend beter als de volgens mij oude BT21.
Ik heb geen nare ervaringen met de nu tweede set BT23 op mijn R1150RT .

[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Bridgestone is gewoon rommel vroeger was dit al zo op de racer kon een vriend er mooie zwarte strepen mee trekken. het is net krijt.

Dunlop of pirelli komt dan nog eerst. en het word ook nog eens in Europa gemaakt weer een collega aan het werk zo is het ook nog eens
Auto banden is al net zo die dingen zijn wel twee keer zo zwaar als een michelin allemaal matriaal die ook nog eens word weg gegooid terwijl levensduur en weestand erg slecht is.
Beemer-Tycoons
2023
2023

Dit is denk ik wel een heel botte en domme ongenuanceerde opmerking Oia
Afbeelding
thooms

Dom kan je iets benoemen wanneer je het niet begrijpt geef ook niet.

Ervaring telt des te meer vandaar dat ik ook zo kan zeggen
NLfabriekr
Bijz: R1200R
Woonplaats of omgeving: Gorredijk

Ongelezen bericht door NLfabriekr »

Ik zou gaan voor de Metzeler Z8; was winnaar in een test in MotoPlus nr. 13 van juni 2012. Met name de performance op natte wegen was een van de betere.

Hier is de link naar de test: http://www.use.com/showoriginal.pl?set= ... 210ce5&p=1

Eindstand:
Nr. 1: Metzeler Z8 Interact M/O, 437 punten
Nr. 2: Pirelli Angel ST, 432 punten
Nr. 3: Dunlop Roadsmart 2, 430 punten
Nr. 4: Bridgestone Battlax BT023, 420 punten
Nr. 5: Michelin Pilot Road 3, 420 punten

Deze wordt door BMW standaard gemonteerd op de R1200RX

Roelof.
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

thooms schreef:Dom kan je iets benoemen wanneer je het niet begrijpt
Als Beemer-Tycoons jouw stellingname dus blijkbaar niet begrijpt en jij stelt dat je iets dom kan noemen als je het niet begrijpt dan was jouw stellingname dus dom.

Einde discussie en punt is gemaakt.

Zullen wij allen (ook ik) ons nu weer richten op normale discussies?
Graag, dank jullie wel !!

met vriendelijke groet,

RhanRT
Jos1200rt
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Ik ga voor MP3. Die lagen onder mijn -1100- en die gaan ook onder mijn -1200-. Geven onder alle omstandigheden veel vertrouwen. Heb net n setje in Ijsselstein opgehaald.
Welke set je ook kiest n vaste prijs € 250 per set. Zie de Winteractie. [groet]
Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Snellecees

Banden is een heel persoonlijk item en de discussies erom heen zijn regelmatig net zo fel en liggen haast net zo gevoelig als discussies over geloof en politiek.

Misschien is het zelfs mogelijk om een politieke voorkeur te koppelen aan het type band waarmee we rijden _001 :lol: :lol:

Groet
Cees
RhanRT

Snellecees schreef: Misschien is het zelfs mogelijk om een politieke voorkeur te koppelen aan het type band waarmee we rijden _001
Groet
Cees
Big RT Smile Dat moet zeker gaan lukken !! Big RT Smile
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Snellecees schreef:Banden is een heel persoonlijk item en de discussies erom heen zijn regelmatig net zo fel en liggen haast net zo gevoelig als discussies over geloof en politiek.

Misschien is het zelfs mogelijk om een politieke voorkeur te koppelen aan het type band waarmee we rijden _001 :lol: :lol:

Groet
Cees
Als je band links cupt, ben je dan rechts? Of andersom.
Anton Nijssen

Ongelezen bericht door Anton Nijssen »

Beste Sietse,

Bedankt voor de tip, NH motoren in Assendelft /beverwijk. Scherpe prijs, goede en snelle service.

Heb gekozen voor de Michelin PR 3 voor mijn BMW R850RT, na het lezen van de ervaringen op het forum.

Vriendelijke motorgroet,
Anton Nijssen
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile
En als je band niet cupt ben je dan een draaikont? :lol:
Heerlijk die humor op dit forum, ik mag dat wel. _004

Terug naar het onderwerp;
Bedankt voor alle ervaringen heb ik ook mijn Metzlers laten vervangen door de Pilot 3's.
Nu nog zorgen voor profiel op mijn b.llen zodat ik weer durf op te stappen, bij iets beter weer. ;)
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Banden zijn beide van goed merk. Welke band je ook neemt hij is niet slecht. Wat vaak wordt vergeten en dat er meer van invloed is op het rijden. Zoals lucht in de band, door minder of meer lucht in de band veranderd ook de grip van de band op de weg. En wat denk je van te slappe veren/dempers of net anders om! Kijk dit zijn dingen die allemaal invloed hebben op het rijgedrag van de motor. Maar vaak wordt de band gezien als veroorzaker van slechte stuureigenschap of minder lekker weggedrag van de motor terwijl het juist de ander zaken zijn van het probleem. Controleer daarom geregeld de spanning in de band en juiste instelling veren/dempers en je zal zien dat scheelt al heel veel ergernis en bezorgd veel rijplezier! Succes!
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Absoluut met je eens!

Voordat ik op de motor stap, controleer ik altijd de banden. Altijd!
Want ik heb er maar 2 en geen reserve. ;)
Terwijl ik bandendruk-sensoren heb, vind ik het toch heel erg belangrijk voor aanvang de bandendruk ff te meten en op orden te brengen.
En van een eerder onderwerp over bandendruk weten jullie dat ik met iets hogere bandendruk rond rij dan als wat opgegeven wordt door Herrn BMW.

En ja, de vering maakt ook een wereld van verschil uit.
Dat is ook regelmatig ter sprake gekomen op het RT-forum

Maar ook invloed heeft, heb ik bemerkt, wat je aan "troep" op de motor hebt zitten, grote of kleine topkoffer, belading en accessoires.

Metzler mag dan niet slecht zijn, ik vond ze echt niet prettig rijden, ik merkte dat direct.
En ze waren bekant nog lang niet versleten, maar ze gingen er gelijk af,
Datgene wat tussen de schouders zit, telt ook mee wat mij betreft.
Of zoals iemand aangeeft: geef je verstand voorrang en koester je emotie.

Oftewel: geniet nooit met mate! Big RT Smile
RhanRT

dutchmidiman schreef:
Die is ook leuk, kort maar krachtig ! _004
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Met nieuwe banden rijd het altijd fijner dan met de oude banden. Ik probeer volgende keer ook weer een andere band. De Michelin is een fijne band maar er zijn meer goede banden. Misschien volgende keer eens Metzeler proberen. En een band die ouder word word ook een beetje harder en de grip word wat minder. Wat de een goed vind is bij de ander weer slecht.
HansH

Maar dan wel weer met maten Big RT Smile

Gr,
Hans
roffel

Ongelezen bericht door roffel »

Hallo Sietse Beemer ik heb de Metzler en ben erg tevreden op een trip van ca 3300km alle weersomstandigheden gehad en ze hebben me niet in de steek gelaten.
Ares
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Metzeler of Michelin

Ongelezen bericht door Ares »

Ik ben erg te spreken over de Metzler Z6 en de Z8. Ook bij nat weer betrouwbaar, ligt lekker in de bocht. Wat mij betreft laten deze banden weinig te wensen over.
SietseBeemer

Anton Nijssen schreef:Beste Sietse,

Bedankt voor de tip, NH motoren in Assendelft /beverwijk. Scherpe prijs, goede en snelle service.

Heb gekozen voor de Michelin PR 3 voor mijn BMW R850RT, na het lezen van de ervaringen op het forum.

Vriendelijke motorgroet,
Anton Nijssen
graag gedaan en nog lekker dichtbij ook
R1150RT + 325 i
ijsbeer

Ongelezen bericht door ijsbeer »

So als iedereen weet en het hier ook stond geschreven, banden is een persoonlijke kwestie.
Bandenprijzen rond 350 euro's per setje (ALL IN) IN Nederland (mijn info voor de BT 023 GT).
Wie er in der Achterhoek woont of een lange "gratis" Tour wil rijden beveel ik deze zaak (Duitsland) aan, zelfde banden als boven omschreven voor maar 280 Euros (ALL IN).
http://www.motorradreifen-wierlemann.de/
De zaak is in Albersloo bij Münster dus wie toch die kant op gaat Touren kan veel geld besparen _004 . WEL eerst een afspraak maken via de mail.
Heinrich
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Ongelezen bericht door Heinrich »

Ik heb inmiddels een kleine 1000 km gereden met nieuwe Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O banden op mijn R1200RT. In een woord "fantastisch", wat een super band!

Groet, Heinrich
Lexrt
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Heinrich schreef:Ik heb inmiddels een kleine 1000 km gereden met nieuwe Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O banden op mijn R1200RT. In een woord "fantastisch", wat een super band!

Groet, Heinrich

Idem nu ruim 1000km gereden met de Metzler Z8 op mijn R1200RT, prima band, niks mis mee.

Gr Lexrt en tot zondag -1200- _004
le gendarme
Type: R1100RT
Bijz: Franse politiemotor
Woonplaats of omgeving: Leusden

Ongelezen bericht door le gendarme »

twee weken geleden heb ik mijn R1100rt voorzien van nieuw rubber. Ik heb gekozen om dezelfde banden aan te houden die er onder zaten, Metzeler roadtec Z6.
Afgelopen week heb op ik (als technische ondersteuning) de Mille Miglia gereden in italie. In tweeënhalve dag 1500km over de binnenwegen, van Brescia naar Rome en terug.
zowel in de regen als op droge wegen hebben de banden zich perfect gehouden.

kortom, een geweldige band.
HansH

le gendarme schreef:twee weken geleden heb ik mijn R1100rt voorzien van nieuw rubber. Ik heb gekozen om dezelfde banden aan te houden die er onder zaten, Metzeler roadtec Z6.
Afgelopen week heb op ik (als technische ondersteuning) de Mille Miglia gereden in italie. In tweeënhalve dag 1500km over de binnenwegen, van Brescia naar Rome en terug.
zowel in de regen als op droge wegen hebben de banden zich perfect gehouden.

kortom, een geweldige band.
Dat van die banden geloof ik graag maar die trip welke je hebt gemaakt................vertel!! _004

Groet, Hans
thooms

Ik rijd alles door elkaar metzeler conti michelin voor en achter door elkaar het maakt mij echt niet uit het rijd allemaal goed.
Heb nu een GS type achterband en metzel voorband Z6 rijd ook super.
Er zit erg veel tussen je oren de banden zijn tegenoordig erg goed.
En sturen doen ze ook prima .
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Had net een nieuwsbrief van motoport veldhoven.
Bij Michelin banden een portable luidspreker cadeau. .......
Als de band dan toch tussen de oren zit.... ....

Groeten van Jan via Tapatalk
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Er zit nog steeds verschil tussen het gevoel dat een band geeft en er blijft ook nog zoiets als persoonlijke voorkeur. Meestal voelt een nieuwe band goed aan maar wat blijft er over van die goede rijeigenschappen na een 7000 km? En dat gegeven vind ik zeker zo belangrijk. En zeker met nat weer zit er echt wel veel verschil tussen motorbanden . Dat gevoel tussen die oren is een terugkoppeling van de banden denk ik.
SietseBeemer

Beste forum leden,

Ga nu toch mijn achterband vervangen na 22.000 km,

Er zat een Michelin PR2 op ga nu over op de vervanger de PR3 heb deze er ook voor op zitten.

Mag toch wel zeggen dat de PR2 het zeer goed hebben uitgehouden rij dagelijks 200 km in weer en wind zelfs in de deze winter maar 10 dagen niet gereden.

Kortom zeer tevreden met Michelin banden.

Groet, Sietse
R1150RT + 325 i
Heavy-NL
Type: Overig R-serie

Ongelezen bericht door Heavy-NL »

Leuk die discussie over een rond zwart rubberen ding.

Afgelopen maandagavond na een bezoek aan Beemer-Tycoons zag ik bij het op slot zetten dat ik een kleine winkelhaak in mijn voorband had. En met een lang weekend Eifel in het vooruitzicht vandaag toch een nieuw rond rubberen ding gehaald. Een PR3 om precies te zijn. Nou zat er een Maxxis onder waarvan wordt gezegd dat het een mindere band zou zijn.

Eerlijk gezegd merk ik er niet veel verschil tussen de Maxxis en een PR3. Zegt meer over mij denk ik maar vond het wat vreemd. Ik had namelijk een spectaculair verschil verwacht :)

Ach, rubber is belangrijk, niet alleen onder een motor maar het blijft rubber Big RT Smile
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”