Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wolfs RT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Goedemorgen,

Sinds september 2009 ben ik al lid op het RT-forum maar ik heb mij nog nooit voorgesteld. Wel al vele malen het forum bekeken voor mijn schoonvader die op een R1100RT stuurt.

In '92 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Pas in 2006 had ik mijn eerste motor. Een zwarte Honda VT700 uit 1986. Een heerlijke motor maar na een uur rijden kreeg ik last van m'n onderrug. Toch niet zo heerlijk dus achteraf!
Toen mijn schoonvader twee jaar later een 1100RT uit '97 kocht heb ik de Shadow verkocht en een Honda Varadero van '99 gekocht zodat we samen leuke tochten konden maken.
September j.l. heb ik mijn Varadero verkocht en in het voorjaar hoop ik een 1200RT (2005-2007) voor de deur te hebben staan. Ja, ik was Honda fan maar na 1 ritje op de 1100RT vier jaar geleden begon het boxer gevoel te kriebelen. Nog niet geheel overtuigd heb ik in september de 1200RT van een vriend geleend voor twee dagen. Toen was het duidelijk. Wat een fantastische motor!

Voor wat betreft de zoektocht naar een mooie 1200RT. Qua bouwjaar het liefst vanaf 2007 en met een niet al te hoge kilometerstand. Echter, het budget is de beperkende faktor hier dus zal het wel een 2005 model worden met +150.000km :lol:
Afgelopen zomer ben ik al eens langs gegaan bij Kenny dus qua onderhoudsadres ben ik er al uit. Ik woon overigens in Bussum. Bijna om de hoek van Kenny vandaan.

Ik hoop over enkele maanden mooie foto's van een 1200RT te kunnen plaatsen.

[groet] ,
Lodewijk de Wolf
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hoi Lodewijk,
Welkom op het RT-forum ! Mooi dat je je keuze laat vallen op een -1200- ! In januari van dit jaar (ja, het is nog 2012....) heb ik een -1100- uit 2000 gekocht van een particulier van Marktplaats. Ondanks een lage km.stand moest er toch nog het een en ander aan gebeuren. Via dit forum kwam ik bij Kenny en hij heeft alles voor mij in orde gemaakt (en er zijn een aantal zaken aan de motor verbeterd). Mijn advies aan jou is: laat voor aankoop je motor keuren door Kenny, dan weet je zeker dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan..... :O Veel succes!
Groet, Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 28 dec 2012, 21:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Wolfs RT

Hoi Eilert,

Dat is ook precies de reden dat ik vooraf ben kennis gaan maken met Kenny....en dus idd de aanstaande motor vooraf wil laten keuren bij hem.

Mijn schoonvader heeft zijn 1100RT met 60.000km bij een grote motorzaak hier in de buurt gekocht met 6maanden garantie. In het voorjaar daarna is de motor op mijn aanraden naar Joost motoren (ik was toen nog niet bekend met het fenomeen Kenny) gegaan voor de 70.000km beurt omdat ik mijn twijfels had bij het bedrijf waar de motor gekocht was.
We dachten dat de motor in orde was aangezien de 60.000km beurt zou zijn gedaan. Joost heeft ons wat anders laten zien:
- dynamoriem stond op knappen
- brandstoffilter niet vervangen
- luchtfilter idem
- ontluchtingsslangetjes verstopt
- en ga zo maar door.....

Na deze mega beurt bij Joost herkende m'n schoonvader z'n motor niet meer terug. Naderhand zijn er bij Hyperpro in Alphen progressieve veren (verlaagd) onder gezet en toen was de motor helemaal top maar dat even geheel terzijde :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een motor bij een particulier in Duitsland kopen maar dat wordt een beetje omslachtig met het voor aankoop laten keuren bij Kenny.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Hallo Lodewijk,

Welkom bij het forum. Succes met de zoektocht naar een -1200-

Groet uit Rotterdam
Edwin
Garfield
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden

Ongelezen bericht door Garfield »

Dag Lodewijk,

Ook van mij een van harte welkom op dit forum. En succes met je zoektocht naar een -1200- . Overigens, de bouwjaren 2005-2007 hoef je niet links te laten liggen hoor. Waar het echt om gaat is of het onderhoud regelmatig is uitgevoerd, met name het verversen van de remvloeistof in alle kringen, dus ook de rembekrachtiger. Die is nogal gevoelig op dat punt. Maar ook de abs-pompen van de andere types willen ook regelmatig wat aandacht. Eigenlijk is regelmatig en aantoonbaar onderhoud belangrijker dan veel kilometers. Dat kunnen die RTś best hebben _004

Maar daar zal Kenny je alles over kunnen vertellen.

Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Wolfs RT

Daar heb je helemaal gelijk in Frans!

Goed en regelmatig onderhoud is het belangrijkste. Kan ook niet wachten om echt met de zoektocht te beginnen om de perfecte 1200RT te vinden. Heb 'm al wel in m'n hoofd zitten Big RT Smile
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”