Pagina 1 van 1

Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 26 nov 2012, 07:39
door dj.verhulst
Na jaren diverse honda all road's gereden te hebben, en ik graag naar een F800GS wilde overstappen tot ik mijn baan verloor en ik m'n motor al verkocht had toch maar een goedkope motor wilde ter overbrugging had ik een K75 gekocht voor weinig, heb die eigenhandig opgelapt.

nu ben ik inmiddels 2 jaar verder, en ik heb werk wil maar kan geen afstand doen van de K75, middels een maatje die me attendeert op de R1200RT,, die zou veel fijner zijn dan een R1200GS waar ik eigenlijk ook wel voor gevallen ben, nu ik zie dat een R1200RT best betaalbaar is geworden zit ik met 1 ding past ie door de tuinpoort???

Nu ben ik me maar aan het inlezen geslagen.

ik ben een rustige rijder rij gemiddeld een 1 op 20 met m'n K75 en haal fluitend 15 K met een setje bridgestone bt45 , maar af en toe trek ik wel een sprintje, heb WP veren op m'n K75 zitten en een vervanging verstelbare demper achter en de boel laten afstellen door SO products en nu stuurt ie erg strak ,, prima om mensen op een Hornet 600 op een bochtig stuk te kunnen pesten Big RT Smile

Het BMW concept staat me wel aan, een cardan waar je geen last van heb, een motor die na een ton nog steeds perfect loopt, de kwaliteit is hoog.
ik hoef niet steeds op het scherpste van de schede te rijden maar soms wil ik wel door kunnen rijden.

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 26 nov 2012, 14:01
door bmwalter
En je vraag is? Voor het tuinpoortje heb je 90 cm nodig (zonder koffers) en als je strak wil sturen kun je gerust voor de 1200 RT gaan. 1 op 20 hoeft ook geen probleem te zijn

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 26 nov 2012, 19:13
door dj.verhulst
de tuinpoort is 92 cm maar de brandgang is 180 cm breed maar zit onder een hoek van 15 een scheve T dus.

eruit kan ik voorwaarts doen maar terug steek ik achterwaarts naar binnen,, met een all road twee vingers in de neus met die kleine draaicirkels en 200 kg
de draaicirkel is van een RT wel iets groter dan gemiddeld meende ik te horen,, de K75 wil net.

dat scherpe sturen heb ik inderdaad over gehoord dat ie niet zo nerveus reageert als het asfalt niet super strak is en als je kan rijden je het kaas niet van het brood hoeft te laten eten al is het natuurlijk geen hypersport bike.

de meeste verbruik een 1 op 17 a 18 lees ik maar mensen die er voor gaan zitten scooren beter,, dat is met de K75 eigenlijk ook zo.

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 27 nov 2012, 12:02
door ciske
Ik woon ook in Almelo en ben best bereid om met mijn RT de "Tuinpoorttest" te komen doen.

gr v Ciske

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 27 nov 2012, 13:21
door Dave
_004

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 27 nov 2012, 14:08
door aantzeetje
Ga toch af en toe behoorlijk op het gas en rij veel in de bergen. Verbruik: 1/20 of zelfs minder

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 07 dec 2012, 20:30
door 1-handed
Ook de meine past door de gang 90 cm _004
Alleen paste die niet door de schuurdeur :oops: daar moest en andere in

NIET kopen zou ik zeggen , JE WILT NOOIT MEER ANDERS !!!! -1200-

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 07 dec 2012, 23:30
door HansH
Als het mogelijk is de tuinpoort aanpassen, geeft je alle ruimte om een keuze te maken.

Gr Hans

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 13 dec 2012, 18:36
door JDoubleOP
Hallo DJ,

Welkom op dit prachtige forum. Ben je er al uit wat het is geworden ivm de breedte? Eén ding is zeker, -1200- stuurt SUPER en je hebt alle comfort Big RT Smile

[groet] -1100-
Joop

Re: Van K75 naar R1200RT

Geplaatst: 27 dec 2012, 12:15
door Vorie
Hoi DJ,

welkom hier. en wat die poort betreft: met een beetje goede wil is er veel mogelijk. ik moet zelf door een steeg van 92 cm breed achter 5 huizen langs voor ik bij mezelf achter ben. daar heb ik 2 deuren gemaakt waarvan de ene de steeg in draait en de andere de tuin in. zo kan ik prima de bocht maken om dan de motor achter het huis te draaien. het is een beetje behelpen, maar het alternatief is de motor voor het huis.....
uiteraard moet ik wel de koffers eraf halen.

[groet]