Pagina 1 van 1

Van BMW naar KTM en weer naar BMW

Geplaatst: 28 okt 2012, 09:54
door DutchBear
Enige tijd terug kocht ik een R1150RT en werd lid van dit leuke forum.
Na een jaartje sturen bleek dit toch niet helemaal mijn ding.
Verkocht aan een nu gelukkige RT rijder.

Het werd een KTM 950 Adventure.
Heerlijke lol motor. Maar ik ging er veel te hard mee rijden (en ja, dat ligt aan mijzelf).
Ook lange dagtrips (700+km) waren niet echt fijn (wind/zadel).
Ook verkocht aan een nu zeer gelukkige KTM rijder.

Tsja, wat nu?
Het type fiets Advenure sprak mij wel aan.
Lekker rechtop. Breed stuur. Beetje stoer voor de looks zeg maar.
Dat verkoopt Herr BMW ook.
Kan best hard maar daagt minder uit dan de KTM.
Nog geen RT maar wel weer BMW! Mogelijk RT (LC?) wanneer ik echt vakanties ga doen met de motor.

Ziehier de nieuwe aanwinst:

Afbeelding

Afbeelding

Re: Van BMW naar KTM en weer naar BMW

Geplaatst: 28 okt 2012, 11:13
door Dave
Gefeliciteerd, da's een hele mooie!

Re: Van BMW naar KTM en weer naar BMW

Geplaatst: 28 okt 2012, 11:16
door BertL
Je hebt jezelf een prachtige adventure cadeau gedaan ! Van harte !

Re: Van BMW naar KTM en weer naar BMW

Geplaatst: 28 okt 2012, 13:12
door Kees Jan
Gefeliciteerd, mooie fiets.

Ik denk er aan om ooit eens een KTM te kopen (1190 Adventure). Wat is jouw ervaring met de kwaliteit en afwerking van de KTM?

Groet,
Kees Jan

Re: Van BMW naar KTM en weer naar BMW

Geplaatst: 28 okt 2012, 19:14
door DutchBear
Hoi Kees Jan,

Het 1190 (RC8) blok kan ik je niks anders over vertellen dat het in de RC 8 beresterk is.
Zal wat op koppelwinst wat teruggeschroefd zijn voor de ADV.

Verder was mijn 950 heel goed afgewerkt.
Alleen maar kwaliteitsproducten (Renthal stuur; WP voor-en achterdempers; etc.).
Maar ook gewoon goed in elkaar geschroefd.
Daar kon BMW anno 2005 een puntje aan zuigen.

Standaard dingen die de geest gaven
- clutch slave cylinder (alternatief voor 130 euro)
- benzinepomp (modificatie van 25 euro en hij gaat nooit meer kapot)
Maar zo heeft iedere fiets z'n dingen denk ik.

Verder waren de plastic onderdelen echt goedkoop (dus omvallen was niet gelijk een rib uit je lijf)

Op afwerking en kwaliteit had de KTM het bij de ADV heel goed voor elkaar.