Pagina 1 van 2
Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 19:49
door Appie B.
Hoi beste Beemers,
Heb onlangs een R1100RT / '99 gekocht en dat ding stuurt geweldig.
Ik heb met mijn KTM SMT regelmatig op het circuit gereden en ook supermotard mee gereden, dat gaat er heftig aan toe en al m'n randjes van m'n banden zijn er af! Dat is met zo'n KTM ook prima spelen ondanks z'n 990cc.
Nu ik die Beemer Tour ervaar, merk ik dat ie ontzettend scherp stuurt, wel een stukkie zwaarder uiteraard dan die KTM, maar ben er van overtuigd dat ie net zo plat kan gaan! Nog niet aan toe gekomen, door ons prematuur samen zijn. Zit nu nog op ca. 0,7cm op 't randje van de achterste band.
Wat zijn jullie ervaringen? Volgens mij kan ik h nog veeeel platter gooien op veilige basis!
Onlangs wilde een patsertje mij in de bocht inhalen en ik gooi 'h ff om en weg patser, dat ding stuurt gewoon goed.
Hoor graag!
Grtz,
Appie B.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 19:57
door Erikh
Je hebt hem helemaal omgegooid zie ik aan je avatar!

Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 20:32
door Ares
Stepjes aan de grond moet kunnen. (Heb het zelf overigens nog niet geprobeerd :). )
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 20:36
door Tuinbank
En weer terug gegooid.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 21:06
door bmwrene
Ben in Italië afgelopen September 2012 heel schuin gegaan. Wij noemen het stuk waar je niet over rijd de "Schaamstreek"
van je band, want: schaam je eigen dat je daar niet overheen rijd want daar heb je ook voor betaald.
En zo smal was dus mijn schaamstreek met een R1150RT

Motorgroet BMWRené
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 21:15
door Appie B.
Ha geweldig, ja juist schaamranden noem ik dat, da's precies waar ik zit, maar die randjes moeten toch echt van m'n schaamstreek vandaan! Bedankt voor je goede foto!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 21:22
door Kees Jan
De RT is een motor die zich ondanks het hogere gewicht in vergelijking met een supersport zeer goed onder racecondities laat rijden. Ik heb mijn RT op het circuit met de stepjes aan de grond gereden. De RT is uitgerust met Metzeler banden waar de schaamrandjes waren gereduceerd tot ca 5 mm, verder kom je dus niet met deze banden want de stepjes zijn wel de grens, snel daarna komen de kleppendeksels.
Wel had ik de indruk dat de RT nog niet aan zijn grens zat, dus zonder cilinders en stepjes kun je nog platter.
Groet,
Kees Jan
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 21:27
door Appie B.
Kijk zie hier dat lichte spul... (ben ik bij Marcel van Drunen) Moet ook zeker kunnen bij de RT!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 21:56
door Appie B.
En echt ik geloof het echt, heb juni jl. VRO-3 gedaan en daar was een Belg met een 1200GS... Tjonge, tjonge die gozer reed iedereen eruit. Al die midlive's met hun prachtige Duc's met bij behorende kleding, nergens waren ze en die GS maar lekker door blijven rossen, heerlijk.
Nu heb ik gelezen dat de wielbasis van een GS tov een RT nog ff wat anders is, waardoor die RT nog beter stuurt. Moet goed komen toch!? En die steppies zijn nie voor niets flexibel, cilinders idd niet - maar dan zit je wel heeel fout of goed, hoe je 't noemen wil, de veiligheidsmarge waar ik 't in eerste instantie over had, is dan natuurlijk niet meer.
Grtz,
Appie B.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 22:12
door RhanRT
Tja, geloof het of niet maar er hoeven geen schaamrandjes te zijn.
Zolang je de band aan het eind van het profiel nog kan laten cuppen dan zit je met de steppen aan de grond hoor.
En dat cuppen komt echt niet door te lage druk, mijn bandenspanning is voor 2,7 en achter 2,9 tot 3,1
RhanRT
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 22:19
door Appie B.
Whauw da's lekker! Bedankt, ik ga voorzichtig verder oefenen. Heb nog maar een korte relatie m/d RT, dus ff opbouwen. Gevoel zit zeker goed.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 22:24
door Berrybeer
Tik anders op YT even 'boxercup' in....

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 04 okt 2012, 22:30
door Appie B.
Ja dat wil ik ook!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 03:05
door perry
Leuk allmaal dat "platte gedoe' maar ik heb ook eens gelezen dat een R 11xx RT zo plat ging dat hij op zijn platte .... belande.
Dit kwam omdat er een kuil/hobbel in het wegdek zat waardoor de bok het wegdek raakte en het achterwiel los kwam - soort hefboom - en kledder tegen de grond.
Dus pas op, het is niet zonder risico allemaal.
Gr Per
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 08:39
door blackers
Toen ik bij mijn 1150 nieuwe banden moest hebben, zei de monteur: 'u bent zeker een hele voorzichtige rijder?'

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 09:28
door doov650
perry schreef:Leuk allmaal dat "platte gedoe' maar ik heb ook eens gelezen dat een R 11xx RT zo plat ging dat hij op zijn platte .... belande.
Dit kwam omdat er een kuil/hobbel in het wegdek zat waardoor de bok het wegdek raakte en het achterwiel los kwam - soort hefboom - en kledder tegen de grond.
Dus pas op, het is niet zonder risico allemaal.
Gr Per
Toen ik nog 1150 reed, kwam de bok bij voortduring tegen het wegdek, eerder dan de stepjes zelfs. Nooot plat gegaan hoor.
Met de 1200 nog nooit de bok tegen de grond gekregen. Met rijden dan hè.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 10:06
door AGVerheij
Toen ik bij mijn 1150 nieuwe banden moest hebben, zei de monteur: 'u bent zeker een hele voorzichtige rijder?
Hmm, dat zou hij ook tegen mij kunnen zeggen. Ik maak voor woon-werk aardig wat snelwegkilometers, en daar zitten gewoon te weinig bochten in om een beetje plat te gaan. Op- en afritten soms, maar meestal lukt het daar niet om tempo te maken door de andere weggebruikers. Ik heb nu dus ook weer vierkante banden, vooral achter is het midden best plat aan het worden. Tijd voor een setje MPR3's bij de volgende beurt.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 10:27
door tamme
Als je geen schaamrandjes op je band hebt, wil nog niet zeggen dat je een goede motorrijder bent!!!!
Je durft gewoon iets meer
Tamme
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 11:06
door scan
Haantjes...

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 11:29
door HansD
Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 12:01
door wil51
scan schreef:Haantjes...

:lol:

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 12:12
door maRTin
Gewoon de slijt nokjes aan de stepjes aan de grond !
Miklos
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 13:13
door Baird
Bij mijn vorige R1150RTde slijtnokjes er af gereden, nieuwe geplaatst, weer er af, toen maar laten gaan zoals het was, de zijkant van mijn laars geeft ook aan dat je schuin genoeg gaat. Nu ik niet meer dagelijks rij doe ik het wat rustiger, ik wil over 20 jaar ook nog rijden .........
Dat je die schaamranden moet gebruiken omdat je ze ook betaald hebt is leuk maar: ik schat dat een versleten band nog 95% van het gewicht is van een nieuwe, moet je nagaan hoe weinig je gebruikt en wat je weg gooit en wat je per gram rubber effectief betaald

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 16:05
door japachap
bmwrene schreef:Ben in Italië afgelopen September 2012 heel schuin gegaan. Wij noemen het stuk waar je niet over rijd de "Schaamstreek"
van je band, want: schaam je eigen dat je daar niet overheen rijd want daar heb je ook voor betaald.
En zo smal was dus mijn schaamstreek met een R1150RT

Motorgroet BMWRené
Bijna zo ver gegaan met mijn

, en stapjes wel het grond in... maar ik rijd veel wilder 8 jaar geleden...
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 17:14
door Jempy
Zelf heb ik aan de bandenboer gevraagd of ik nog geld terug kreeg voor het niet gebruikte deel van de banden.
Hij lachte eens, maar gaf me toch een korting op de nieuwe.

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 17:40
door Appie B.
Leuk al die reactie die het teweeg brengt! En een ieder heeft op haar of zijn manier gelijk! Ieder z'n ding toch!?
En echt die dingen kunnen sturen hoor, of je nu een 1100, 1150 of 1200 hebt, ze kunnen het allemaal! Uitgebalanceerde techniek van die mensen daar in Bayern!
Grtz,
Appie B.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 19:27
door ciske
Na een rondje Alpen in mei van dit jaar liet de MPR3 achterband geen schaamranden meer zien en zijn de slijtnokjes van de voetsteunen gehalveerd. Op de voorband zat gek genoeg nog wel een 3 à 4 mm schaamrand.
Kortom....erg fijn sturende fiets zo'n 1200RT
gr v Ciske
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 19:46
door Vorie
Afgelopen jaar reed ik met mijn vader (63 jaar) achterop over een van de dijkjes bij ons in de buurt. Het ging zeker niet hard, zo'n 70 km/u. Toen ik even lekker schuin door de bocht ging, tikte ik net met het stepje de grond aan. Ik schrok er zelf een beetje van, want dat was niet de bedoeling. Hoor ik mijn vader ineens zeggen: ' nou, dat gaat lekker die bochtjes...'
Dat had ik niet van hem verwacht. En dat geef ook maar aan hoe zeker de motor aanvoelt.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 21:35
door Appie B.
@ Ciske, da's heel normaal hoor die voorband, als je achterband rond is, doe je 't heeeel goed. Voorbandje ff goed door een goede round about heen halen :-)
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 22:13
door Tuinbank
tamme schreef:Als je geen schaamrandjes op je band hebt, wil nog niet zeggen dat je een goede motorrijder bent!!!!
Je durft gewoon iets meer
Tamme
Kan ook zijn dat je de grens niet kent en net zolang probeert om steeds schuiner te gaat tot je op je plaat gaat!

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 23:22
door moh_fan
Platter ging niet...

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 05 okt 2012, 23:58
door RhanRT
Tuinbank schreef:tamme schreef:Als je geen schaamrandjes op je band hebt, wil nog niet zeggen dat je een goede motorrijder bent!!!!
Je durft gewoon iets meer
Tamme
Kan ook zijn dat je de grens niet kent en net zolang probeert om steeds schuiner te gaat tot je op je plaat gaat!

Geef de definitie van wat een goede motorrijder is dan maar eens, en dan een ieder voor zich.
Zul je zien hoeveel verschillen er zijn in inzichten, meningen en omschrijvingen.
Leg daarna eens voor jouw eigen perceptie jouw kennis, kunde, vaardigheid en ervaring van motorrijden eens langs die lat.
Het gaat gewoon niet om iets meer durven of proberen, motorrijden is een continuerend leerproces je bent dus nooit uitgeleerd.
Daardoor worden jouw kennis, kunde, vaardigheden middels die ervaringen uitgebreid en kun je steeds meer met de motor waarbij jijzelf de grens bepaald van wat jij aanvaardbaar vindt.
In cursussen ga je wel eens over die grens (kom ik later nog op terug) waar je je niet prettig bij voelt, je weet nu wel dat het wel degelijk kan maar jij hoeft dat dan niet meer.
Dom? wel nee, totaal niet!! Er kan altijd een moment komen dat je in de problemen komt door een andere verkeersdeelnemer en dan weet je dat je misschien toch even over jouw schaduw kan stappen en er alsnog goed uit weg kan komen.
Besef dat als je de motor ongevallen statistieken bekijkt en of kent dat 2% plaats vind door technisch falen en 98% door menselijk falen! (overschatting van eigen kunnen en gebrek aan kennis en vaardigheden)
Door ongevalsanalyse en sporenonderzoek bij eenzijdige ongelukken in bochten blijkt dat 90% in de bocht geremd heeft waarbij zij hun bochtstraal hebben vergroot en de motor onbeheersbaar voor hun is geworden, het gevolg was: uit de bocht gevlogen.
Dan kom ik nu terug op die "grens".
De vraag is of jij voor jezelf zou kunnen bedenken of een percentage van deze ongevallen misschien voorkomen zou kunnen zijn door meer inkantelen en scherper kunnen sturen, even over die grens gaan die je niet prettig vindt maar wat wel kan.
Uiteraard is diegene die al op die grens rijdt gewoon de klos, vandaar dat je op de openbare weg niet moet gaan rijden als of je op een circuit bent, zorg dat je iets over hebt!
met vriendelijke groet,
RhanRT
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 06 okt 2012, 00:09
door JoJothefirst
Applaus voor bovenstaand relaas!
JoJo
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 06 okt 2012, 09:12
door Kees Jan
Uiteraard is diegene die al op die grens rijdt gewoon de klos, vandaar dat je op de openbare weg niet moet gaan rijden als of je op een circuit bent, zorg dat je iets over hebt!
Helemaal mee eens.
Groet,
Kees Jan
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 06 okt 2012, 09:55
door JoJothefirst
moh_fan schreef:Platter ging niet...
was dat toevallig tijdens de MRT training van vorig jaar?
JoJo
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 06 okt 2012, 10:10
door moh_fan
JoJothefirst schreef:was dat toevallig tijdens de MRT training van vorig jaar?
Dit gebeurde me tijdens een VRO.
Hier schrok ij wel van... Daarna heb ik me vooral verbaasd over hoe diep je uiteindelijk kan gaan op een RT.
Ben het helemaal met
RhanRT eens.
Deze gedachte is voor mij de reden om elk jaar een rijvaardigheidstraining te herhalen.
Voor mij een investering in veiligheid!
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 06 okt 2012, 20:06
door Ralph Romein
HansD schreef:Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
Ik heb vanwege mij beenlengte ook verlaagde voetsteunen. Ik heb de slijtboutjes verwijderd en vervangen door een normaal boutje. Scheelt een ruime cm ruimte en feitelijk kom je weer op de orginele speelruimte uit. Leuk woord -speelruimte-

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 06 okt 2012, 20:40
door HansD
Ralph Romein schreef:HansD schreef:Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
Ik heb vanwege mij beenlengte ook verlaagde voetsteunen. Ik heb de slijtboutjes verwijderd en vervangen door een normaal boutje. Scheelt een ruime cm ruimte en feitelijk kom je weer op de orginele speelruimte uit. Leuk woord -speelruimte-

Op de verlagingsset van Wunderlich zitten geen slijtboutjes. Welke verlaagde voetsteunen heb jij?
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 28 okt 2012, 18:13
door HansH
Schaam jullie.... :)
De ene band is de ander niet. PR 1 en de BT020 (Van wege de form van de band) rij je beduidend makkelijker op de rand dan bv de PR 3. Voordat ik de PR3 bij de rand heb is de bok er al dus dan wordt het al aardig link(1150rt).Met name als je met duo rijdt is het uitkijken en inderdaad, ik heb de vering maximaal staan. Volgend jaar de bok maar demonteren voordat we de dolemieten in gaan, ik hooef tenslotte geen ketting te smeren. De 1200RT rij je zonder dat de bok er is al op de rand en met een GS gaat het helemaal als een malle.
Gr Hans
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 28 okt 2012, 19:51
door Ralph Romein
HansD schreef:Ralph Romein schreef:HansD schreef:Sinds ik mijn voetsteunen heb verlaagd kom ik nu ook af en toe met de stepjes aan de grond
(vind ik geen prettige ervaring trouwens)
Ik heb vanwege mij beenlengte ook verlaagde voetsteunen. Ik heb de slijtboutjes verwijderd en vervangen door een normaal boutje. Scheelt een ruime cm ruimte en feitelijk kom je weer op de orginele speelruimte uit. Leuk woord -speelruimte-

Op de verlagingsset van Wunderlich zitten geen slijtboutjes. Welke verlaagde voetsteunen heb jij?
De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 28 okt 2012, 23:20
door Mike Philippens
Bij de VRO ben ik een paar keer tot aan de steppies gegaan. Op zich is dat daar niet zo moeilijk, omdat je steeds hetzelfde rondje rijdt en dus per ronde leert hoe plat je kunt. Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard en dat is niets om trots op te zijn. Het betekent dat je geen marge meer hebt en dat je voor het minste geringste op je plaat kunt gaan. Dan hoor je blijkbaar bij de groep die ervan overtuigd is dat vallen hoort bij het motorrijden en dat iedereen wel een keer valt. Ik ben het daar niet mee eens.
Je hoort - voor je eigen veiligheid en die van anderen - op de openbare weg voldoende marge te houden om in te kunnen grijpen bij een onvoorziene situatie.
Verder: lekker belangrijk hoe plat je kunt of hoe klein je schaamrand is. Ik laat het meten daarvan over aan de binkies op hun SM machines en streetfighters. De Opel Manta's van de motorwereld...

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 29 okt 2012, 01:06
door JDoubleOP
Mike Philippens schreef:Bij de VRO ben ik een paar keer tot aan de steppies gegaan. Op zich is dat daar niet zo moeilijk, omdat je steeds hetzelfde rondje rijdt en dus per ronde leert hoe plat je kunt. Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard en dat is niets om trots op te zijn. Het betekent dat je geen marge meer hebt en dat je voor het minste geringste op je plaat kunt gaan. Dan hoor je blijkbaar bij de groep die ervan overtuigd is dat vallen hoort bij het motorrijden en dat iedereen wel een keer valt. Ik ben het daar niet mee eens.
Je hoort - voor je eigen veiligheid en die van anderen - op de openbare weg voldoende marge te houden om in te kunnen grijpen bij een onvoorziene situatie.
Verder: lekker belangrijk hoe plat je kunt of hoe klein je schaamrand is. Ik laat het meten daarvan over aan de binkies op hun SM machines en streetfighters. De Opel Manta's van de motorwereld...


100 punten

Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 29 okt 2012, 09:48
door HansD
Ralph Romein schreef:
De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.
Waar koop je deze?
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 29 okt 2012, 15:45
door Ralph Romein
HansD schreef:Ralph Romein schreef:
De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.
Waar koop je deze?
Hans, deze heb ik via Wunderlich. Bevalt goed omdat ik mijn voeten toch dicht tegen de motor kan houden. Zelf ervaar ik dat de pendalen voor schakelen en remmen niet hoef te verlengen. Kan er gewoon goed bij, misschien even wennen. Zoals ik al schreef, je zet de voetsteun dus over op de verlaagset.
http://www.wunderlich.de/shopart/816250 ... 200-RT.htm
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 29 okt 2012, 17:49
door Dingeman
JDoubleOP schreef:Mike Philippens schreef:Bij de VRO ben ik een paar keer tot aan de steppies gegaan. Op zich is dat daar niet zo moeilijk, omdat je steeds hetzelfde rondje rijdt en dus per ronde leert hoe plat je kunt. Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard en dat is niets om trots op te zijn. Het betekent dat je geen marge meer hebt en dat je voor het minste geringste op je plaat kunt gaan. Dan hoor je blijkbaar bij de groep die ervan overtuigd is dat vallen hoort bij het motorrijden en dat iedereen wel een keer valt. Ik ben het daar niet mee eens.
Je hoort - voor je eigen veiligheid en die van anderen - op de openbare weg voldoende marge te houden om in te kunnen grijpen bij een onvoorziene situatie.
Verder: lekker belangrijk hoe plat je kunt of hoe klein je schaamrand is. Ik laat het meten daarvan over aan de binkies op hun SM machines en streetfighters. De Opel Manta's van de motorwereld...


100 punten

Hoi,
Van mij ook 100 punten.
Gr. Dingeman
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 29 okt 2012, 18:11
door HansD
Ralph Romein schreef:HansD schreef:Ralph Romein schreef:
De verlaagset koop je zonder voetsteunen, die zet je namelijk over op de verlaagset. Op de voetsteunen van de RT zitten slijtnokken of slijtboutjes, die bedoel ik dus.
Waar koop je deze?
Hans, dze heb ik via Wunderlich. Bevalt goed omdat ik mijn voeten toch dicht tegen de motor kan houden. Zelf ervaar ik dat de pendalen voor schakelen en remmen niet hoef te verlengen. Kan er gewoon goed bij, misschie even wennen. Zoals ik al schreef, je zet de voetsteun dus over op de verlaagset.
http://www.wunderlich.de/shopart/816250 ... 200-RT.htm
Ralph bedankt!
Ik heb destijds het Vario rastensysteem gekocht, en die komen inderdaad iets naar buiten.
Ook hebben ze daar alleen relatief dunne pedalen bij.
Volgende keer deze maar eens proberen...
Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 29 okt 2012, 20:33
door Ares
Mike Philippens schreef: Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard
Het is helemaal niet zo dat je persé hard moet gaan om met de stepjes de grond te raken. Het verband dat je legt is dus niet per definitie een juiste. En het zegt ook niks over of je structureel te hard rijdt.
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 29 okt 2012, 21:31
door JDoubleOP
Nou verder wil die echt niet hoor..... voor de liefhebber dan maar.....
[media]6V6FOg0NZj4[/media]
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 30 okt 2012, 11:11
door moh_fan
Ares schreef:Mike Philippens schreef: Als je tijdens een normale rit met de steppies aan de grond komt, rij je gewoon structureel te hard
Het is helemaal niet zo dat je persé hard moet gaan om met de stepjes de grond te raken. Het verband dat je legt is dus niet per definitie een juiste. En het zegt ook niks over of je structureel te hard rijdt.
Precies! 102 punten!
Het is gewoon een kwestie van techniek. Bij het zg. drukken heb je je stepjes in no-time tegen de grond en kan je snelheid minimaal zijn.

Google maar eens op
Motorplus perfect rijden
Een mooi document om op een verloren avond de theorie achter de techniek van het motorrijden bij te 'schaven'...
Re: Hoe schuin gaan jullie met je RT!?
Geplaatst: 30 okt 2012, 15:03
door doov650
Ik heb enige ervaring met het rijden op het circuit. Daar leer je juist je motor zo recht op mogelijk door de bocht te sturen. Dat doe je door zelf naast de motor te gaan hangen.
Trouwens stepjes tegen de grond is heel wat anders dan de slijtboutjes tegen de grond. Ook op het circuit geleerd. Op het circuit moet je je slijtboutjes er af halen, want die rij snel tegen de grond, zelfs als je naast je fiets hangt. De stepjes zelf, heb ik daarna nooit meer tegen het asfalt gekregen.