Kortgeleden tijdens een tourrit met mijn zoon op een K1200RS een vreemde ervaring met BMW logica meegemaakt. Hij had plotseling last van remleiding lekkage op de Linksvoor remleiding aansluiting. De ANWB gebeld en de plaatselijke ADAC heeft de motor naar de locale BMW dealer gebracht (zal geen namen noemen)
Die had de remleidingen niet op voorraad en wilde ook geen stalen remleiding monteren want dat zou niet werken met ABS. Volgens mij een verhaal broodje aap gezien de ervaringen hier op het forum.
De verklaring voor het feit dat ze die leinding niet op voorraad hadden was dat die maar een beperkte opslag levensduur hadden.
Er stond nog een andere K1200 in de werkplaats met hetzelfde defect!
Ik zou dan verwachten dat:
BMW een bepaalde levensduur voor de remleidingen zou voorschrijven of:
Ze dan na een bepaald aantal jaren dat een motorfiers uitgebracht is dat onderdeel op voorraad leggen bij een BMW dealer.
Nu moesten ze een dag wachten (het was inmiddels maadag) voor het onderdeel wellicht (ja je kon niet weten of het wel inderdaad geleverd werd) konden gaan monteren.
Beperkte opslaglevensduur remleidingen
Moderator: RT_Patrick
Re: Beperkte opslaglevensduur remleidingen
Rubberen leidingen kunnen wel op de plank uitdrogen maar dat duurt heel lang. Aangezien dat nieuwe remleiding worden iedere 6-7 jaar aanbevolen om te vervangen het lijkt mij heel sterk dat een dealer bang is dat zijn voorraad over de datum gaat. Jouw dealer heeft misschien een andere mening over voorraad.
Dealers zijn vrij om voorraad keuzes te maken en een dealer die normaliter vandaag bestelt en morgen zijn onderdelen in huis krijgt zal denk ik om kosten binnen de marges te houden alleen de zogeheten fast movers op de plank houden.
Het is wel zeker zo dat abs drukmodulators hebben wel een beperkte opslagtijd en worden niet op voorraad gehouden.
Over de kwestie van originele rubber of staal leidingen en abs functies kan ik je vertellen dat dat niets uitmaakt. Mijn voorkeur gaat uit naar de originele rubbere met staalgevlecte teflon te vervangen. Ik heb tot nu toe nooit een probleem gehad. Het is wel zo dat de dealer moet buiten zijn normale bestel traject deze binnen halen en dat kan wel iets lastiger voor hem zijn.
gr. Kenny
Dealers zijn vrij om voorraad keuzes te maken en een dealer die normaliter vandaag bestelt en morgen zijn onderdelen in huis krijgt zal denk ik om kosten binnen de marges te houden alleen de zogeheten fast movers op de plank houden.
Het is wel zeker zo dat abs drukmodulators hebben wel een beperkte opslagtijd en worden niet op voorraad gehouden.
Over de kwestie van originele rubber of staal leidingen en abs functies kan ik je vertellen dat dat niets uitmaakt. Mijn voorkeur gaat uit naar de originele rubbere met staalgevlecte teflon te vervangen. Ik heb tot nu toe nooit een probleem gehad. Het is wel zo dat de dealer moet buiten zijn normale bestel traject deze binnen halen en dat kan wel iets lastiger voor hem zijn.
gr. Kenny
Re: Beperkte opslaglevensduur remleidingen
Beste Kenny,
Kijk daar kan ik wat mee, met je advies om op 6-7 jaar remleidingen te vernieuwen! :-)
Dan kom je tenminste niet voor plotselinge vervelende verassingen te staan tijdens een weekendje er gezellig met elkaar op uit!
Dank voor je logisch geformuleerde reactie!
Groet,
René
Kijk daar kan ik wat mee, met je advies om op 6-7 jaar remleidingen te vernieuwen! :-)
Dan kom je tenminste niet voor plotselinge vervelende verassingen te staan tijdens een weekendje er gezellig met elkaar op uit!
Dank voor je logisch geformuleerde reactie!
Groet,
René
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht