Ik heb via iBood 2 Topcom 7100 Twinpack PMR portofoons gekocht. Weinig geld en kompleet met armband plus lange standy tijd en geschikt voor op de motor.
Althans, dat schreef de site iBood. Een maal binnen zag ik even niet hoe je deze op de motor kan gebruiken want er zit een "normaal" oortje met een mic bij
waar ook de PTT knop op zit. Dat gaat hem niet worden dacht ik.
Dus het foldertje geraadpleegd wat in de doos zit en wat blijkt, je kan er een set bij kopen voor in een (open / systeem) helm. Dus ik op Google gezocht maar
niet gevonden. Een mail naar de importeur in Belgie bracht duidelijkheid, niet meer leverbaar. Binnen een jaar na uitbrengen al niet meer te koop. Grrrr. _003
Oh ja, de helpdesk van Topcom (is een verkoop organisatie, Upsell) weet niet welke alternatief ik kan gebruiken.

Maar goed, er zijn meer fabrikanten van dat soort spul dus gezocht en heeeeeeel veeeeel gevonden. En daarmee ook gelijk de vraag, welke moet ik hebben?
Want je hebt (natuurlijk) veel verschillende aansluitingen. Ik zoek een enkele of dubbele luidspreker, microfoon aan een steel, een PTT drukknop voor op het
stuur / vinger.
De Topcom heeft een 2,5 mm plugje zoals deze ook aan oordopjes van een MP3 speler zit. Als ik het goed heb begrepen is dit een "M" aansluiting.
Heeft iemand raad in deze?
Alvast bedankt, Ruud.