Pagina 1 van 1
Meer dan één motor
Geplaatst: 06 sep 2012, 22:08
door blackers
Zijn er onder ons ook leden die in het bezit zijn van 2 of meerdere motoren?
Ik kijk de laatste tijd, wat begon als een soort verveeldheid, steeds vaker op MP naar bijv. een GS'je. Of een K1100LT-SE'tje of K1200LT'tje. En dan niet in de plaats van, maar 'gewoon' voor er bij.
't Is natuurlijk te zot voor woorden om in deze tijden van crisis eerst aan een 2e motor te denken dan aan extra aflossing op de hypotheek.
Ach, ik zit zo maar wat te mijmeren.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 06 sep 2012, 22:21
door JDoubleOP
Hahaha, geweldig ik mijmer ook zo vaak, maar k'heb de Kohlen er niet voor...... gewoon investeren in een 2e motor joh. Die hypotheekschuld is straks toch geen donder meer waard met al die inflatie momenteel. Die BMW blijft een BMW .... waardig en als ik zo in 'de slappe was' zat (nu ff niet met 2 opgroeiende kids) wist ik het wel voor wat extra motorfun een GS, omdat ze zo machtig mooi sturen.
gr. Joop
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 07 sep 2012, 00:12
door AGVerheij
Ik ken het gevoel. Nu heb ik geen ruimte, maar mijn volgende huis (over hypotheken gesproken

) krijgt zeker een garage. En is er naast de RT vast wel ruimte voor een GS'je. En mijn vriendin zei laatst dat als het niets wordt met eigen motor of achterop dat een zijspan haar ook heel leuk lijkt.....
Maar eerst deze RT afbetalen en dan verder sparen.
Sent from my HTC Desire aan alle forumleden
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 07 sep 2012, 13:02
door RsTijn
Naast de RT gebruik ik nog een "kleine" GS : F650 GS Twin(2009)
Het verschil in rijden is redelijk groot, maar het plezier daarom niet minder !!
Als je die 193 kg van de GS tegenover de 279 van de RT in rekening neemt .....
Met de RT doe ik de verplaatsingen vooral in eigen Belgenland en Europa,
de GS is al vééééél verder van huis geweest

.
Natuurlijk het comfort van de RT
En dan staat er heden nog een R 1150 GS A in dezelfde garage, maar zonder nummerplaat,
en te koop op diverse sites.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 07 sep 2012, 15:49
door doov650
Ik heb dit jaar mijn 2e motor verkocht. Maar het geld niet besteed aan aflossing van de hypotheek. Moet ik nu in de hoek gaan staan?
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 07 sep 2012, 22:17
door bmwalter
ik kijk regelmatig op MP naar zijspannen. Een russische bmw is vaak best betaalbaar. Maar of dat ook rijplezier geeft.....
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 07 sep 2012, 23:11
door JDoubleOP
bmwalter schreef:ik kijk regelmatig op MP naar zijspannen. Een russische bmw is vaak best betaalbaar. Maar of dat ook rijplezier geeft.....
bekijks in ieder geval ..... :)
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 08 sep 2012, 12:31
door wilcobeettjer
Heb naast de R1150rt nog een kawa zzr600 erbij voor naar het werk,zodat de Duitser niet vies wordt
Wat ook nog wel eens gebeurt is dat ik s'middags weer thuis kom met de vrachtwagen en dan heb ik liever dat de zzr
blijft overnachten op de zaak dan de

:lol:
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 15 sep 2012, 22:41
door Robje
Naast mijn 1150rt die ik voor woon werk verkeer gebruik rij ik een cb1300

voor de fun.
Ben dit jaar met de cb door de Oosterijk en Italie heen gereden, geweldig

Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 17 sep 2012, 18:10
door EuropeRider
Met al mijn Amerikaanse (BMW) vrienden die vaak 2-6 motoren hebben, droomde ik vaak van een GS. Het toeval wil dat een vriend van mij er eentje had gekocht in 2006 en er niet veel op reed. En dit jaar helemaal stopte....... dus toen onze stoute schoenen maar aangetrokken en het spaargeld voor het pensioentje eraan opgeofferd.
Geld is straks toch geen donder meer waard....... we hebben nu een prachtige 1200 GS, donkerblauw, met Franse nummerplaat !!! Al meer dan 1000 km mee door de Alpen getoerd de afgelopen 2 weken!
De RT gaat nu mee terug naar Holland en blijft daar de toer-beer ! :-)
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 17 sep 2012, 19:26
door Beamietoo
Ik droom van een garage vol met geliefde auto's en motorfietsen zoals Jay Leno. Verschil is dat Jay Leno kan het makkelijk betalen.
In iedere geval voel ik me toch rijk met 2 BMW's. De CHP RT-P en mijn 1200RT toer buffel.
gr,
Kenny
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 17 sep 2012, 19:52
door JDoubleOP
Beamietoo schreef:Ik droom van een garage vol met geliefde auto's en motorfietsen zoals Jay Leno. Verschil is dat Jay Leno kan het makkelijk betalen.
In iedere geval voel ik me toch rijk met 2 BMW's. De CHP RT-P en mijn 1200RT toer buffel.
gr,
Kenny
Die RTP heb ik gezien op een foto. Wat een geweldig mooie fiets is dat met z'n zwart gepoederde velgen en schijfen.

Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 18 sep 2012, 08:35
door Beamietoo
JDoubleOP schreef:Beamietoo schreef:Ik droom van een garage vol met geliefde auto's en motorfietsen zoals Jay Leno. Verschil is dat Jay Leno kan het makkelijk betalen.
In iedere geval voel ik me toch rijk met 2 BMW's. De CHP RT-P en mijn 1200RT toer buffel.
gr,
Kenny
Die RTP heb ik gezien op een foto. Wat een geweldig mooie fiets is dat met z'n zwart gepoederde velgen en schijfen.

Mijn dank voor jouw complement

Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 18 sep 2012, 11:47
door Junkyard Dog
Ik heb een BMW R60/2 uit 1970 dat is mijn eerste motor, de tweede is een Harley Davidson FXLR uit 1990 en de derde motor is een BMW R1100RT uit 1998. De eerste motor rijdt nog veel in de maanden met mooi weer op niet al te lange afstanden. De andere twee gebruik ik om en om het hele jaar door. Waarbij de Harley het prettigst is voor de lange afstanden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Anton

Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 19 sep 2012, 22:23
door Jenny54
Wauw, hier is een foto bijna verplicht

Dat zal een mooi setje bij elkaar zijn.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jenny
Junkyard Dog schreef:Ik heb een BMW R60/2 uit 1970 dat is mijn eerste motor, de tweede is een Harley Davidson FXLR uit 1990 en de derde motor is een BMW R1100RT uit 1998. De eerste motor rijdt nog veel in de maanden met mooi weer op niet al te lange afstanden. De andere twee gebruik ik om en om het hele jaar door. Waarbij de Harley het prettigst is voor de lange afstanden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Anton

Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 09 okt 2012, 18:06
door JOS WRSM
Momenteel idd 2 identieke

's staan.
update: Inmiddels is de tweede naar een nieuw baasje

Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 09 okt 2012, 19:21
door Jekihero
Mag een RMC-Superstar met RS blok ook?
Voor de kenners met een originele Mahle, cilindernummer: 15.43.97+, Vermogen: 5.3 pk. Gietaanduiding: Mahle - 40ZN7W5.
Heb ik uit nostalgie natuurlijk maar vooral ook om er mee te toeren als mijn vrouw op haar Scarabeo wil rijden en niet achterop de RT wil klimmen.
Hij heeft nu 28.000 km op de teller waarvan de laatste 4.000 km in z'n huidige set-up.
D.w.z. volledig gerestaureerd en in concoursstaat.
Ronald
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 09 okt 2012, 19:50
door Kees BMW
Goedenavond.
Dan mag mijn Kreidler Super 4 BJ 1964 ook met 5,3 Pk en 18 mm bing carburateur ook hier niet ontbreken.
Gr-Kees.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 09 okt 2012, 21:59
door JDoubleOP
cdraaisma schreef:Goedenavond.
Dan mag mijn Kreidler Super 4 BJ 1964 ook met 5,3 Pk en 18 mm bing carburateur ook hier niet ontbreken.
Gr-Kees.
Dit vind ik nou ook mooi......:)
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 09 okt 2012, 22:05
door JDoubleOP
Jekihero schreef:Mag een RMC-Superstar met RS blok ook?
Voor de kenners met een originele Mahle, cilindernummer: 15.43.97+, Vermogen: 5.3 pk. Gietaanduiding: Mahle - 40ZN7W5.
Heb ik uit nostalgie natuurlijk maar vooral ook om er mee te toeren als mijn vrouw op haar Scarabeo wil rijden en niet achterop de RT wil klimmen.
Hij heeft nu 28.000 km op de teller waarvan de laatste 4.000 km in z'n huidige set-up.
D.w.z. volledig gerestaureerd en in concoursstaat.
Ronald
M'n oude schoolkameraad reed op precies dezelde. Hij had er 70cc op zitten. We reden er dagelijks mee van Dalen <--> Emmen. Ik op een Puch maxi, hij op de Kreidler. Ze liepen allebei 90 km/h. Hij altijd zo'n fl.25,- aan benzine kwijt en ik fl.9,- p/week . Haha wat een geweldige tijd.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 09 okt 2012, 22:07
door JDoubleOP
JDoubleOP schreef:cdraaisma schreef:Goedenavond.
Dan mag mijn Kreidler Super 4 BJ 1964 ook met 5,3 Pk en 18 mm bing carburateur ook hier niet ontbreken.
Gr-Kees.
Dit vind ik nou ook mooi......:) Is dit eentje met 3 handversnelling?
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 07:38
door EL SCORPIO
Jekihero schreef:Mag een RMC-Superstar met RS blok ook?
Voor de kenners met een originele Mahle, cilindernummer: 15.43.97+, Vermogen: 5.3 pk. Gietaanduiding: Mahle - 40ZN7W5.
Heb ik uit nostalgie natuurlijk maar vooral ook om er mee te toeren als mijn vrouw op haar Scarabeo wil rijden en niet achterop de RT wil klimmen.
Hij heeft nu 28.000 km op de teller waarvan de laatste 4.000 km in z'n huidige set-up.
D.w.z. volledig gerestaureerd en in concoursstaat.
Ronald
Zo te zien heb ik bijna dezelfde in het groen gehad.
En volgens mij valt het niet eens meer op dat ik buiten de RT (verkocht) nu Honda rijdt.
Zie dat er vele buiten de BMW een ander merk op na houden.
Ik heb overigens nog 4 RT's staan waarvan 3 een R1100RT en 1 R1200RT (

in de vitrinekast)
Daarnaast staan er nog meer BMW's in de vitrinekast.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 08:19
door blackers
Jos WRSM schreef:Momenteel idd 2 identieke

's staan.
Doet me aan vroeger denken. 'Zoek de verschillen en kleur de plaatjes'. Uren kon je er zoet mee zijn.
Neemt niet weg dat de uitlaten in ieder geval niet identiek zijn

Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 08:28
door EL SCORPIO
En de voorzadels ook niet identiek zijn.
Lage en normale versie.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 09:35
door Jenny54
Er zijn nog meer zichtbare verschillen, zoek nog maar even verder
beemerrichard schreef:En de voorzadels ook niet identiek zijn.
Lage en normale versie.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 10:00
door Bert M
jenny54 schreef:Er zijn nog meer zichtbare verschillen, zoek nog maar even verder
beemerrichard schreef:En de voorzadels ook niet identiek zijn.
Lage en normale versie.
De ene heeft een achterspatbord verlenging, de andere niet...
Bert M
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 11:29
door EL SCORPIO
Bert M schreef:jenny54 schreef:Er zijn nog meer zichtbare verschillen, zoek nog maar even verder
beemerrichard schreef:En de voorzadels ook niet identiek zijn.
Lage en normale versie.
De ene heeft een achterspatbord verlenging, de andere niet...
Bert M
De een heeft chrome stuureinden en de andere zwarte.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 14:11
door JDoubleOP
blackers schreef:Jos WRSM schreef:Momenteel idd 2 identieke

's staan.

Doet me aan vroeger denken. 'Zoek de verschillen en kleur de plaatjes'. Uren kon je er zoet mee zijn.
Neemt niet weg dat de uitlaten in ieder geval niet identiek zijn

Voetstepjes achter zijn verlaagd.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 14:30
door EL SCORPIO
De ene heeft navigatie en de andere niet.
De ene heeft zilveren ruit bevestigingsflappen en de andere niet.
De ene heeft volgens mij zilveren string langs de bovenkuip en spatbord en de andere niet.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 16:17
door Jenny54
Geweldig, maar jullie zijn er nog niet!!
beemerrichard schreef:De ene heeft navigatie en de andere niet.
De ene heeft zilveren ruit bevestigingsflappen en de andere niet.
De ene heeft volgens mij zilveren string langs de bovenkuip en spatbord en de andere niet.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 16:33
door blackers
Onder de koplamp zie ik een witte beschermer bij de één
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 17:02
door Jenny54
Die zit er ook bij de ander, alleen zonder gaas. Bij de voorste motor kan je het alleen zo niet zien door de stand. Helaas....niet gescoord! _002
blackers schreef:Onder de koplamp zie ik een witte beschermer bij de één
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 18:31
door EL SCORPIO
Weer ff terug naar het begin.
meer dan 1 motor.
Yep bij mijn Honda dan wel.
De 2e motor is onderweg uit Japan.
Dan is het 1 motorfiets en 2 motoren.
Re: Meer dan één motor
Geplaatst: 10 okt 2012, 20:32
door Kees BMW
JDoubleOP schreef:JDoubleOP schreef:cdraaisma schreef:Goedenavond.
Dan mag mijn Kreidler Super 4 BJ 1964 ook met 5,3 Pk en 18 mm bing carburateur ook hier niet ontbreken.
Gr-Kees.
Dit vind ik nou ook mooi......:) Is dit eentje met 3 handversnelling?
Goedenavond.
Een Super 4 heeft 4 voetversnellingen.
Gr-Kees.