Kahedo comfort zadel
Moderator: RT_Patrick
Kahedo comfort zadel
Beste mensen,
Op marktplaats staat een Kahedo comfort zadel (verlaagd) te koop. Ik ben op zoek naar een ander zadel maar heb geen ervaring met dit merk. Voor mij is het belangrijk dat het in ieder geval harder is dan het origineel van BMW.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het Kahedo comfort zadel ??
Ik hoor graag van jullie.
Luc
Op marktplaats staat een Kahedo comfort zadel (verlaagd) te koop. Ik ben op zoek naar een ander zadel maar heb geen ervaring met dit merk. Voor mij is het belangrijk dat het in ieder geval harder is dan het origineel van BMW.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het Kahedo comfort zadel ??
Ik hoor graag van jullie.
Luc
Re: Kahedo comfort zadel
Ik heb het Touratech zadel, deze zijn ook van Kahedo. Kwaliteit en afwerking is super en het zadel is duidelijk veel steviger dan standaard.Echt een aanrader, laatst 1000 km zonder zadelpijn, bij het standaard zadel was het na een 200 km al niet meer uit te houden.
Groet,
Kees Jan
Groet,
Kees Jan
Dank je wel Kees-Jan. Ik heb de vraagprijs geboden en verwacht het deze week af te handelen. Met name de stevigheid is van groot belang. Dit wordt dus door jou en ook door ed verkoper bevestigd.
Groet
Luc
Groet
Luc
- Dingeman
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Hoi,
Ik ben ook op zoek naar een ander zadel om dezelfde redenen, zadelpijn. Heb informatie ingewonnen m.b.t. het comfortzadel van BMW. Blijkt 3,5 cm lager te zijn dan de standaardbuddy in de laagste stand. Met mijn lengte is die verlaging teveel van het goede, t.o.v. voetsteunen en stuur. Vervangingzadels van Kahedo, Touratech en of Wünderlich zijn meteen weer zo aan de prijs. Op advies heb ik nu de vraag weggelegd bij Tijger Leathers in Den Haag, wat zij voor mij kunnen betekenen t.a.v. het aanpassen van de standaardbuddy. Zou aanzienlijk goedkoper zijn en ook functioneel.
Gr.
Dingeman
Ik ben ook op zoek naar een ander zadel om dezelfde redenen, zadelpijn. Heb informatie ingewonnen m.b.t. het comfortzadel van BMW. Blijkt 3,5 cm lager te zijn dan de standaardbuddy in de laagste stand. Met mijn lengte is die verlaging teveel van het goede, t.o.v. voetsteunen en stuur. Vervangingzadels van Kahedo, Touratech en of Wünderlich zijn meteen weer zo aan de prijs. Op advies heb ik nu de vraag weggelegd bij Tijger Leathers in Den Haag, wat zij voor mij kunnen betekenen t.a.v. het aanpassen van de standaardbuddy. Zou aanzienlijk goedkoper zijn en ook functioneel.
Gr.
Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Aanpassen bij tijger leathers kost rond de €70,--. Het schuim wordt vervangen door steviger schuim en ze kunnen het nieuwe schuim aanpassen aan jouw wensen. Ze hebben een wachttijd van 3 weken. Aanpassen kan alleen op vrijdag en zaterdag en ze zijn ongeveer 2 uur bezig.Dingeman schreef:Hoi,
Gr.
Dingeman
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Dat is inderdaad een hele mooie prijs. Maar voor mij ook erg lastig gezien de afstand vanuit zuid limburg. Wat dat betreft woon ik in een uithoek van het land waar dit soort speciaalzaken zeer dun gezaaid zijn, zo niet helemaal niet gevestigd zijn.blackers schreef:Aanpassen bij tijger leathers kost rond de €70,--. Het schuim wordt vervangen door steviger schuim en ze kunnen het nieuwe schuim aanpassen aan jouw wensen. Ze hebben een wachttijd van 3 weken. Aanpassen kan alleen op vrijdag en zaterdag en ze zijn ongeveer 2 uur bezig.Dingeman schreef:Hoi,
Gr.
Dingeman
Ik ben in ieder geval weer blij met het zadel waarvan zojuist de koop beklonken is.
Luc
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Zie hier de informatieve (maar spuuglelijke) website van: TIJGER LEATHERS Kijk onder buddyseats . . . Het zijn wel vakmensen hoor . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Dingeman
Hoi,Dingeman schreef:Hoi,
Gr.
Dingeman
Vandaag dan, na een afspraak gemaakt te hebben, op naar Tijger Leathers in Den Haag. Inderdaad, zoals eerder hierboven is gezegd, vakmensen. En het fijne, ik mocht gewoon in de gezellige knusse werkplaats aanwezig zijn en aanschouwen hoe men mijn buddy onder handen nam. Standaard zadel ("schuimrubber") was veel te zacht. Onder het genot van koffie zelf kunnen zien hoe men mijn bestuurdersbuddy ontleedde, aanpaste met veel steviger materiaal en weer in model bracht. Tussendoor een paar keer proefzitten tot dat het geheel in orde was en het originele standaard model weer een feit was. Daarna op naar huis en .......... wat een verbetering zeg. Het is even wennen die steviger "zit", maar je voelt het meteen dat het een veel en veel beter "zit" is en het de oplossing is voor mijn "zadelpijn". Kostte mij slechts een ritje op en neer naar Den Haag, één uurtje wachten en maar € 70,-"armer".
Gr.
Dingeman.
Hallo BeemeRT's
Ik heb nu ettelijke honderden kilometers gereden met het kahedo (touratech) zadel en kan zeggen dat het vele malen beter is dan het origineel. Geen zadelpijn of houten kont meer gehad sinds het plaatsen van het zadel. Wat mij betreft dus een aanrader.
Luc
Ik heb nu ettelijke honderden kilometers gereden met het kahedo (touratech) zadel en kan zeggen dat het vele malen beter is dan het origineel. Geen zadelpijn of houten kont meer gehad sinds het plaatsen van het zadel. Wat mij betreft dus een aanrader.
Luc
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Van mijn
ooit ook het zadel opnieuw laten bekleden bij Tiger, erg mooi geworden.

Toen zei hij al dat hij heel veel BMW's binnen kreeg die het zachte schuim lieten vervangen door een hardere soort. Het staat op mijn verlanglijstje om mijn
zadel ook te laten doen, maar eerst de voetsteunen omlaag - helaas kan ik elke Euro maar één keer uitgeven.
Ik weet eigenlijk niet of het problemen oplevert met zadelverwarming, zit het hitte-element eigenlijk op de bodemplaat of hoger ??

Toen zei hij al dat hij heel veel BMW's binnen kreeg die het zachte schuim lieten vervangen door een hardere soort. Het staat op mijn verlanglijstje om mijn

Ik weet eigenlijk niet of het problemen oplevert met zadelverwarming, zit het hitte-element eigenlijk op de bodemplaat of hoger ??
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Een paar weken geleden heb ik een Touratech zadel (made by Kahedo) voor m'n 1200 gescoord bij BDM in Apeldoorn.
't Kost even wat (zoals alle verbeteringen/opsmuk aan de Dikke Duitser), maar dan heb je ook wat.
Stukken harder dan origineel. Beter! Voorheen zakte ik bij het wat te enthousiast nemen van een verkeersdrempel wel eens met de derriere tot aan de bodemplaat. Nu zit ik steviger, met een toegenomen contact-gevoel met de motor. Ik houd het stukken langer uit. Wielrenners rijden niet voor niets op plankharde zadeltjes rond i.p.v. gel-sofa-kussen-achtige zetels denk ik dan maar...
Wat me ook erg bevalt is dat het zadel een iets meer 'pannetjes vorm' heeft, een stukje breder aan de achterzijde, de zitbotjes worden veel mooier ondersteund. Hetzelfde geldt voor het duo-zadel. Het duo-deel heeft in tegenstelling tot het origineel een oplopende vorm aan de voorzijde. De passagier(e) schuift hierdoor bij bruuske remacties stukken minder naar voren.
Kortom: tot nu toe erg tevreden.
Wel ben ik erg benieuwd hoe lang de stevigheid van het schuim behouden blijft.
Gr. Egg
't Kost even wat (zoals alle verbeteringen/opsmuk aan de Dikke Duitser), maar dan heb je ook wat.
Stukken harder dan origineel. Beter! Voorheen zakte ik bij het wat te enthousiast nemen van een verkeersdrempel wel eens met de derriere tot aan de bodemplaat. Nu zit ik steviger, met een toegenomen contact-gevoel met de motor. Ik houd het stukken langer uit. Wielrenners rijden niet voor niets op plankharde zadeltjes rond i.p.v. gel-sofa-kussen-achtige zetels denk ik dan maar...
Wat me ook erg bevalt is dat het zadel een iets meer 'pannetjes vorm' heeft, een stukje breder aan de achterzijde, de zitbotjes worden veel mooier ondersteund. Hetzelfde geldt voor het duo-zadel. Het duo-deel heeft in tegenstelling tot het origineel een oplopende vorm aan de voorzijde. De passagier(e) schuift hierdoor bij bruuske remacties stukken minder naar voren.
Kortom: tot nu toe erg tevreden.
Wel ben ik erg benieuwd hoe lang de stevigheid van het schuim behouden blijft.
Gr. Egg
- Dingeman
Hoi,AGVerheij schreef:Van mijnooit ook het zadel opnieuw laten bekleden bij Tiger, erg mooi geworden.
Toen zei hij al dat hij heel veel BMW's binnen kreeg die het zachte schuim lieten vervangen door een hardere soort. Het staat op mijn verlanglijstje om mijnzadel ook te laten doen, maar eerst de voetsteunen omlaag - helaas kan ik elke Euro maar één keer uitgeven.
Zoals al gezegd mocht ik bij de bewerking van mijn buddy aanwezig zijn en heb heel het aanpassingsproces kunnen/mogen volgen. Het "matje" met het verwarmingselement zit juist/precies onder de bekleding onder een flinterdun laagje schuimrubber. En aanpassing van je buddy levert geen problemen op voor je zadelverwarming. Na verwijdering ervan plaatst men deze, na aanpassing van de buddy, weer terug op dezelfde plaats.
Dingeman.
Na aanschaf zo'n 5k aan kilometers weggedraaid op de Kahedo-zetel. Vandaag besefte ik me tijdens een leuke toerrit (zonder pauzes) dat ik werkelijk de bips niet had gevoeld. Geweldig ding dat zadel! ('t is natuurlijk al snel beter dan het origineel he? :lol: )
Nog even een plaatje:
Yoooo, Egghead
Nog even een plaatje:

Yoooo, Egghead
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 7683 Weergaves
-
Laatste bericht door Berrybeer
-
- 6 Reacties