Pagina 1 van 1

De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 12:22
door scan
Lang op gewacht maar nu komt ie dan toch echt!
Na de onverwoestbare K75 is er een nieuwe 3cylinder toermotor onderweg om het toersegment waarin BMW de dienst uitmaakt onveilig te maken.

Zie hier de resultaten: http://www.dealernews.com/dealernews/ar ... ?id=778763

Zou deze move BMW tot nieuwe activiteit op het gebied van de 3-cylinder kunnen verleiden? _004

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 12:27
door doov650
Heeft Triumph de ontwerpafdeling van BMW overgenomen?

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 13:08
door HansD
Brutale aanpak van Triumph. Dit is al de derde Triumph die (op de motor na) in alle opzichten een kopie is van een BMW (styling, opties etc.).
Kijk maar eens naar zadel, koffers, kuip, scherm en ga zo maar door - exacte kopien van de RT. Een directe aanval op de R1200RT dus.
En dan met hetzelfde koppel en 20 pk meer. Ik ben benieuwd naar de prijs.

BMW zit niet stil: begin 2013 wordt de watergekoelde GS verwacht (al is er nog niks officieel bekend), en de watergekoelde RT zal dan wel na ongeveer 1 jaar volgen ...

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 13:45
door Dave
Zou er zich straks een vergelijkbaar gevecht ontwikkelen tussen BMW en Triumph als tussen Apple en Samsung (bijvoorbeeld, er zijn meer van dat soort zaken aanhangig gemaakt door Apple)???

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 14:28
door scan
...maar een watergekoelde boxer blijft een boxer en is geen smooth lopende 3-cylinder.
Daar zit 'm nou net de crux :$ .

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 17:14
door doov650
scan schreef:...maar een watergekoelde boxer blijft een boxer en is geen smooth lopende 3-cylinder.
Daar zit 'm nou net de crux :$ .
Ik ben wel gehecht aan die hangtieten, als ik een 3 cylinder zou willen kocht ik wel een Ford Focus :oops:

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 17:59
door perry
Ziet er zo op het eerste gezicht wel mooi uit, maaaaar mag dit zo maar is puur nagebouwd qua model.

Grrrrrrrrr Per

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 18:54
door Ton1959
De boxerliefhebbers blijven bij BMW denk ik. En De 1200RT is ook alweer een oud model dus de vraag is hoelang dat oude model nog zal verkopen. Al zal de Triumph op een aantal punten waarschijnlijk al verbeterd zijn ten op zichte van de BMW. De prijs zal ook wel hoger liggen verwacht ik zo.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:01
door Kees Jan
Mooie motor die Brit, hoewel de Britse bouwkwaliteit minder is.

Ik ben wel bang dat het gewicht beduidend hoger zal zijn dan van de RT.

Groet,
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:14
door Ton1959
Volgens de Triumph dealer waar ik mijn motor kocht en die eerst altijd BMW verkocht is de kwaliteit van Triumph beter dan die van BMW. En hij repareert nog steeds enorm veel BMW's. Dus ik zou niet durven beweren dat BMW op dit moment beter is. Vroeger had je mooie rijdersrapporten waaruit je de waarheid kon halen maar die zien we nu maar weinig.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:21
door Kees Jan
Ik weet ook niet of het de waarheid is. Het zit in ieder geval tussen mijn oren. In het verre verleden heel wat ellende met Engels en vooral Italiaans spul.

Groet,
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:33
door peijsj
Volgens mij kun je het zo niet benaderen. Als het gaat om kwaliteit dan zouden we misschien allemaal iets anders moeten kiezen. Eeen motor (maar ook auto e.d (vrouw)) is emotie. Je gaat ergens voor en wat hier aan ten grondslag ligt ? Wie het weet mag het zeggen. Kan het uiterlijk zijn; Karakter of uitstraling. Ik was na mijn CB750 periode ineens gek van de CX. Iedereen vond hem lelijk. Ik niet. Was gek van de RT80 en later rt100 terwijl ik er nooit op gereden had. Heb dan nu naar volle tevredenheid mijn RT. Ik twijfel er niet aan of ik zou ook veel lol hebben op menig andere machine. Toch wil ik mijn RT niet kwijt. Laten we blij zijn met zo veel verschillende insteken. Daarom kan het leuk zijn op de weg.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 20:20
door Baird
Laat maar komen zou ik zeggen, vroeger een XS750 gehad, regelmatig op de K75 van mijn broer gereden: er gaat niet boven een 3-cilinder en als BMW hem niet meer maakt dan maar van een ander. Als mijn huidige 1150RT net zulke gekke storingen en kosten krijgt als zijn 2 voorgangers mag ik thuis de letters B-M-W niet meer zeggen en dan is die Triumph toch wel een erg mooi alternatief!

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 20:34
door peijsj
Bert,

Snap ik, heb zelf ook met heel veel plezier een K75 gereden. Waar het mij om gaat is dat kosten een issue zijn; rijbeleving natuurlijk en alles wat je verder kunt bedenken. Als we echter allemaal dezelfde kwaliteitseisen zouden hebben en een punt zouden maken van geld , dan zou het wel erg saai worden op de wegen. Ik denk nog steeds dat o.a motorrijden heel erg emotie is; niet veel anders.
groet

(wanneer doen we weer een tech dag ?)

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 21:03
door Kees Jan
Emotie is het belangrijkste, daarom heb ik 15 jaar met heel veel plezier achterwiel aangedreven Alfa's gereden. Big RT Smile _003

Groet,
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 21:33
door Ton1959
Bij een Alfa moet het natuurlijk ook dat "emotie" gevoel zijn. Ik heb echt niks met de meeste nieuwe motoren. Maar de V7 Guzzi vind ik echt een leuk ding. En de Triumph Bonneville had het ook totdat ik het geluid hoorde.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 21:45
door Tuinbank
Mooie machine, ziet er goed uit voor een nep BMW. Rijdt misschien ook bijna zo goed!

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 21:49
door Beamietoo
Nu hebben de Triumph rijders eindelijk een fatsoenlijke toerbuffel _004
Het ziet er goed uit en dat motorblok is al legendarisch.
Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen toch ? !

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:43
door warmbakkertje
Een paar jaar geleden een Triumph 3 cilinder gereden. Heerlijk blok, veel trekkracht onderin en goed eindschot, veel soepeler als de RT1200. De triumph gaf enorm veel warmte af naar de benen en daarom weg gedaan. Bouw kwaliteit is top.

groet,

Gerrit-Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 28 jun 2012, 18:46
door Erikh
warmbakkertje schreef:Een paar jaar geleden een Triumph 3 cilinder gereden. Heerlijk blok, veel trekkracht onderin en goed eindschot, veel soepeler als de RT1200. De triumph gaf enorm veel warmte af naar de benen en daarom weg gedaan. Bouw kwaliteit is top.

groet,

Gerrit-Jan
Toch denk ik dat straks de watergekoelde boxer ook meer warmte gaat afgeven dan hij nu doet.
De tijd zal het leren.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 29 jun 2012, 09:33
door scan
Helemaal mee eens.
Haal het daarom ook weg.

Wat me wel verbaasd is wie de foto bij mijn draadje helemaal bovenaan heeft geplaatst??? _003

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 29 jun 2012, 14:14
door Kees Jan
Ik was er al bang voor, net gelezen dat de Trophy 301kg weegt, dat is bijna 50kg meer dan de RT.

Groet,
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 29 jun 2012, 19:08
door EL SCORPIO
wat je ook doet een RT is niet na te maken.
Anders hadden de japanners dat al lang gedaan.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 30 jun 2012, 09:54
door scan
Japanners zijn alleen geinteresseerd in goede concepten.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 30 jun 2012, 18:47
door 1-handed
Leuk dat de BMW als standaard word gezien Big RT Smile
kopie blijft en kopie

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 01 jul 2012, 09:49
door Opahak
Kees Jan schreef:Ik was er al bang voor, net gelezen dat de Trophy 301kg weegt, dat is bijna 50kg meer dan de RT.

Groet,
Kees Jan

Dat is net zo zwaar als een 11xx rt _004 Ik vind het overigens wel een bloedmooie tourbuffel. Beter goed gejat dan slecht verzonnen _004

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 02 jul 2012, 12:38
door Bert M
Inmiddels heb ik me bij Triumph Nederland aangemeld om er, zodra deze UK-RT beschikbaar is voor de consument, een proefrit mee te maken en daarvan hier een kort verslag te geven. Kopen wordt echter in mijn geval zowiezo niet wat: ik zag op de site van Triumph dat de bijpassende leren jassen, in tegenstelling tot bij BMW, slechts tot maat 56 gaan... :D

[groet]

Bert M

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 02 jul 2012, 13:54
door perry
Bert M schreef:Inmiddels heb ik me bij Triumph Nederland aangemeld om er, zodra deze UK-RT beschikbaar is voor de consument, een proefrit mee te maken en daarvan hier een kort verslag te geven. Kopen wordt echter in mijn geval zowiezo niet wat: ik zag op de site van Triumph dat de bijpassende leren jassen, in tegenstelling tot bij BMW, slechts tot maat 56 gaan... :D

[groet]

Bert M
Bert M,

Al had men wel je maat, je stapt niet over...........
Het is al tot hier aan toe dat je een proefrit gaat maken Big RT Smile
Ben wel beniewd naar je bevindingen, maar waag het niet he. :lol:

[groet] Perry -1150-

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 02 jul 2012, 14:25
door Bert M
perry schreef:
Bert M,

Al had men wel je maat, je stapt niet over...........
Het is al tot hier aan toe dat je een proefrit gaat maken Big RT Smile
Ben wel beniewd naar je bevindingen, maar waag het niet he. :lol:

[groet] Perry -1150-
Neuh, geen zorgen: die kans acht ik ook nul. Nog steeds volledig en tot ver over mijn helm "in love" met mijn 1100RT... zeker nu met de Corbin en de HyperPro's. _005

Big RT Smile

[groet]

Bert M

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 05 jul 2012, 22:59
door 1-handed
De Trophy word in November getest door de dealers, voor het einde van het jaar is de verwachting dat die bij de dealer staat te bewonderen
Verwachting is dat de SE uitvoering rond de 25.000 euries gaat kosten :O

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 23 jul 2012, 22:35
door Ralph Romein
Ik heb nog geen 1 foto van het instrumentenpanel gezien. Op een afstand zag het er heel vierkant uit, maar een close-up foto durft Triumph nog niet te geven blijkbaar.

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 24 jul 2012, 16:28
door perry
Ralph Romein schreef:Ik heb nog geen 1 foto van het instrumentenpanel gezien. Op een afstand zag het er heel vierkant uit, maar een close-up foto durft Triumph nog niet te geven blijkbaar.

Kijk maar even op google en je ziet hem Ralph. Gewoon Triumph 1200 RT intikken.

Gr Perry

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Geplaatst: 24 jul 2012, 22:21
door JOS WRSM