2 bouten cilinderkop dol
Geplaatst: 18 jun 2012, 11:09
Vraagje,
Gister was na 3 jaar stilstand, uit elkaar halen en weer opbouwen mijn R 1100 RT klaar en ben ik een proef rondje gaan rijden.
Ik had na kleppen stellen de cilinderkoppen op 8 NM vast gezet.
Alleen na het rijden bemerkte ik dat hij op de rechter kop iets zweette.
Ik mijn moment sleutel gepakt en op 8 nm gezet.
Maar de bovenste bouten gingen met gemak over het moment heen en zijn niet goed vast te zetten.
Wil van de week van de kop de gaten waar het schroefdraad kapot is Helicoils er in zetten.
Maar Ik zit met de volgende vragen.
Hoeveel olie zit er in de kop? ( Als ik niet hoef af te tappen scheelt het weer werk)
En welke M maat hebben de bouten waar je je cilinderkop mee vast zet.
Richard
Gister was na 3 jaar stilstand, uit elkaar halen en weer opbouwen mijn R 1100 RT klaar en ben ik een proef rondje gaan rijden.
Ik had na kleppen stellen de cilinderkoppen op 8 NM vast gezet.
Alleen na het rijden bemerkte ik dat hij op de rechter kop iets zweette.
Ik mijn moment sleutel gepakt en op 8 nm gezet.
Maar de bovenste bouten gingen met gemak over het moment heen en zijn niet goed vast te zetten.
Wil van de week van de kop de gaten waar het schroefdraad kapot is Helicoils er in zetten.
Maar Ik zit met de volgende vragen.
Hoeveel olie zit er in de kop? ( Als ik niet hoef af te tappen scheelt het weer werk)
En welke M maat hebben de bouten waar je je cilinderkop mee vast zet.
Richard