Pagina 1 van 1

schijfremslot

Geplaatst: 27 mar 2009, 08:56
door henk40
Onlangs bij Motorport een schijfremslot gekocht. Volgens hen zou die moeten passen. Eenmaal thuis gekomen, ja ik weet het, ik was met de auto vanwege het weer :$ , paste het slot dus niet.

Welke sloten gebruiken jullie? Eventueel een plaatje?

gr. Henk

Re: schijfremslot

Geplaatst: 27 mar 2009, 09:16
door moh_fan
Abus Granit Detecto X-Plus 8000
Afbeelding

Klik hier voor de Abus Motorbike Lock Guide voor BMW.

Re: schijfremslot

Geplaatst: 27 mar 2009, 09:46
door dhr
Dus nu heb jij weer iets voor marktplaats :; :?:

Afbeelding

Granit Victory X-Plus 68
Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.

Re: schijfremslot

Geplaatst: 27 mar 2009, 10:02
door henk40
Nee hij gaat niet naar marktplaats maar gewoon terug naar de winkel.
dhr schreef:Dus nu heb jij weer iets voor marktplaats :; :?:

Afbeelding

Granit Victory X-Plus 68
Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.

Re: schijfremslot

Geplaatst: 27 mar 2009, 22:49
door BeemerBert
Ik heb deze Afbeelding

Xena xn15 art4 met alarm :D

Groet, Bert

Re: schijfremslot

Geplaatst: 27 mar 2009, 23:09
door HansD
dhr schreef:Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.
Het is andersom : de R1100RT staat uberhaupt niet in deze lijst...
Hans

Re: schijfremslot

Geplaatst: 28 mar 2009, 10:50
door Kees BMW
Hallo,

Op mijn BMW R1100RT gebruikte ik een "Avus granit victory 39"schijfremslot.Bij mijn huidige R1150RT gebruik ik een "Oxford big boss"schijfremslot ,ik heb er altijd een rood touwtje aan wat ik aan het stuur bevestig.Bij mijn vroegere K1100LT heb ik het al een keer mee gemaakt dat ik wegreed met de schijfremslot er nog op,vandaar het touwtje.

Succes,

Afbeelding

Re: schijfremslot

Geplaatst: 31 mar 2009, 16:41
door EuropeRider
Ik heb net zoiets als de BigBoss, ook met een lijntje naar het stuur... tot nu toe nog niet vergeten :)

Re: schijfremslot

Geplaatst: 05 mei 2009, 13:31
door peijsj
Ik heb ook zo'n Granit Victory als hierboven Kees. Zou ook bestand zijn tegen bevriezen (slotenkrakers zouden blijkbaar tegenwoordig een slot bevriezen en dan gemakkelijk kapot slaan (voor wat het waard is)
Verder heb ik in de kont van mijn RT een groot en speciale ketting (wel zwaar) en probeer de RT zo veel mogelijk met slot en ketting aan iets anders vast te leggen.
Heb ooit gezien (op een filmpje) hoe een motor werd opgepakt met een paar man en een busje ingezet. Een schijfremslot alleen is dan onvoldoende.
Overigens huldig ik het standpunt dat je je motor altijd kwijt bent indien professionele dieven het er op gemunt hebben.
Niet te vaak poetsen dus !?
Groet
Jan

Re: schijfremslot

Geplaatst: 06 mei 2009, 00:11
door Mike Philippens
peijsj schreef:Overigens huldig ik het standpunt dat je je motor altijd kwijt bent indien professionele dieven het er op gemunt hebben.
Niet te vaak poetsen dus !?
Poetsen maakt ook niet uit. Ze jatten 'm niet om te verkopen, maar voor de onderdelen. Dat is veel makkelijker. Ooit een agent alle nummertjes zien controleren op een motor? Hooguit bij een speciale controle. Een motor in onderdelen levert genoeg op, en verkoopt makkelijker dan 1 hele (lastige vragen en papierwinkel enzo). Alleen verwacht je dat niet zo snel bij een BMW, maar ze schijnen toch genoeg gestolen te worden. Ik maak me er niet zo druk om; die van mij was niet heel duur en ik heb een schijfremslot en daar moet ie het mee doen. Zoals je zegt: als ze 'm willen meenemen, gaat ie mee. Het gilde heeft altijd wel een betonschaar mee en de meeste sloten hebben hooguit amusementswaarde voor ze. Een keurmerk (willekeurig wel merk) zegt ook helemaal niets. hier kun je een schijfremslot-test lezen en dat waren allemaar ART sloten. Toch waren er zat die in minder dan 3 minuten gekraakt waren. Ik heb naar aanleiding van die test een Abus Granite genomen en die kost ze meer dan 5 minuten. Dus ja...hetzelfde zal wel opgaan voor de sloten op zo'n ketting (voor zover de ketting zelf al niet met een betonschaar door te knippen is).

Sloten zijn leuk voor de casual dief. Professionals nemen 'm inderdaad altijd mee als ze het erop voorzien hebben. Een alarm hindert ze wat dat betreft ook niet. Die dingen zijn op een motorfiets kinderlijk eenvoudig uit te schakelen. Ik begin daar niet meer aan. Allemaal onzin.

Re: schijfremslot

Geplaatst: 10 mei 2009, 20:37
door Ralph Romein
henk40 schreef:Onlangs bij Motorport een schijfremslot gekocht. Volgens hen zou die moeten passen. Eenmaal thuis gekomen, ja ik weet het, ik was met de auto vanwege het weer :$ , paste het slot dus niet.
Hoi Henk, voor mijn R1100RT gebruikte ik dagelijks een schijfslot van het merk "LUMA SOLIDO ACCESS" die mij goed beviel. De 1100RT is niet makkelijk op het schijfslot te krijgen vind ik. Hij past alleen rechts voor! Bij mijn R1200RT gebruik ik nu de "LUMA SOLIDO DISK" die opzich ook goed bevalt. Heb echter ook een alarm die volgens de verzekering voldoende is, dus het schijfslot gebruik ik nog weinig eerlijk gezegd. Wel zo makkelijk trouwens; de motor gaat na 30 sec vanzelf op het alarm. Hoef er niet naar om te kijken gewoon :D

Groeten, Ralph

Re: schijfremslot

Geplaatst: 10 mei 2009, 22:36
door dhr
Inderdaad gaat het om de drempel, binnen het redelijke, zo hoog mogelijk maken en daarnaast is het ook niet veel meer dan zorgen dat je in ieder geval voldoet aan de voorwaarden van de verzekering.
Wel leuk om dat testje er even bij te zetten, sterkt mij tenminste weer en mijn keuze :;
Mike Philippens schreef:[ Een keurmerk (willekeurig wel merk) zegt ook helemaal niets. hier kun je een schijfremslot-test lezen en dat waren allemaar ART sloten. Toch waren er zat die in minder dan 3 minuten gekraakt waren. Ik heb naar aanleiding van die test een Abus Granite genomen en die kost ze meer dan 5 minuten.

Re: schijfremslot

Geplaatst: 10 mei 2009, 23:41
door Mike Philippens
dhr schreef:Inderdaad gaat het om de drempel, binnen het redelijke, zo hoog mogelijk maken en daarnaast is het ook niet veel meer dan zorgen dat je in ieder geval voldoet aan de voorwaarden van de verzekering.
Wel leuk om dat testje er even bij te zetten, sterkt mij tenminste weer en mijn keuze :;
Mijn WA verzekering zal het worst wezen hoe en of ik 'm afsluit... :D
Ik heb mijn slotje ook gekocht nav die test omdat ik weet dat keurmerken an sich weinig zeggen en de mooie kreten op zo'n slot ook niet. Dit slot is makkelijk aan te brengen en je kunt er niet makkelijk bij met een betonschaar. Maar als ze 'm in een busje tillen, houdt het ook op. En alarms (op motorfietsen) het ik zoals gezegd weinig vertrouwen in.

Het is overigens wat mij betreft pure onwil (of eigenlijk desinteresse) van de industrie om een 'kraakproef' alarm te maken voor auto's en motoren. Men heeft er ook helemaal geen belang bij, zolang ze maar niet de naam krijgen dat ze bijzonder makkelijk te stelen zijn. Het is technisch gezien namelijk een peulenschil om een alamr te integreren met het motormanagement systeem (dat bij het gros van de motoren tegenwoordig aanwezig is). Want nu is het altijd een los component, dat los te koppelen is. Op de motorfiets is dat dè zwakke schakel, want je kunt zo moeilijk iets verstoppen. En als je weet welke draadjes je moet hebben, stelt het alarm dus geen bal voor. Ik heb ooit telefonisch (!) instructies gekregen van de dealer hoe ik mijn alarm kon deactiveren. Dat zegt genoeg. Als het alarm geintegreerd is met het bedrijfssysteem van de auto of motor is het niet zonder meer uit te schakelen. Je zult dan iets meer moeten doen dan simpelweg draadjes met elkaar verbinden. Maar ja...BMW vind het niet zo erg dat ze jouw motor stelen, want je verzekering betaalt uit en je koopt weer een nieuwe. Win-win voor BMW... :twisted:

Re: schijfremslot

Geplaatst: 10 mei 2009, 23:51
door dhr
In geval van WA+ of WA-casco (in mijn geval omdat ik niet zonder mijn fiets kan) ligt dat natuurlijk anders.
Verder deel ik je scepcis en vind ik dat je het voor al pragmatisch moet aanpakken: wat lost het op en hoeveel kost het.
Mike Philippens schreef: Mijn WA verzekering zal het worst wezen hoe en of ik 'm afsluit... :D