spatlap achter
Moderator: RT_Patrick
spatlap achter
Mannen,
Vanmiddag had ik het plan opgevat om de spatlap achter te verstellen en kom tot de conclusie dat deze niet aanwezig is. Die is toch standaard? Ik bedoel die uitschuifbare spatlap op de 1200 rt?
Is die bestelbaar? ik ken de extenda fenda (voor) maar achter ken ik die niet.
Vanmiddag had ik het plan opgevat om de spatlap achter te verstellen en kom tot de conclusie dat deze niet aanwezig is. Die is toch standaard? Ik bedoel die uitschuifbare spatlap op de 1200 rt?
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Re: spatlap achter
Zoals zo vaak bij BMW, alles moet je kopen.Opahak schreef:Mannen,

Zümo XT
Klopt, is inderdaad optioneel.
Maar wel apart is, dat het onderdeel (kitje) helemaal niet zo gek duur was;
(en op MarktPlatz je dus soms heel erg goed oppassen!)
Onderdeel-nummer: 71607694184 (als ik mij niet vergis)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=30&hl=4
Maar wel apart is, dat het onderdeel (kitje) helemaal niet zo gek duur was;
(en op MarktPlatz je dus soms heel erg goed oppassen!)
Onderdeel-nummer: 71607694184 (als ik mij niet vergis)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=30&hl=4
Ik heb er volgens mij een euro of 18 voor betaald bij mijn dealeRT, dus dat is te overzien,
Scheelt trouwens wel met opspatten! De tobkoffer blijft mooi schoon.
Scheelt trouwens wel met opspatten! De tobkoffer blijft mooi schoon.

Ok,
Dan gaan we de hobbyist eens persten en kijken of een setje deze kant op kan
Thanx
Thanx
Kost je wel 6,90 extra aan verzendkosten!Opahak schreef:Ok,
Thanx

- Snellecees
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Je kunt het ook zelf van een stuk plastic of rubber maken
Probeer eerst met karton om te kijken hoe lang de spatlap moet zijn en maak hem dan zelf Dit advies kreeg ik van mijn dealer
Groet
Cees
Probeer eerst met karton om te kijken hoe lang de spatlap moet zijn en maak hem dan zelf Dit advies kreeg ik van mijn dealer
Groet
Cees
- 1-handed
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
In en uit te schuiven ( handbediend
)

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Snellecees schreef:Je kunt het ook zelf van een stuk plastic of rubber maken
Groet
Cees
Nou Dat gaat niet lukken. Ben niet zo geduldig. Voor deze prijs (met verzendkosten) ga ik niet urenlang lopen rommelen.

Je kan ook ff bij De Jong Alphen langsrijden, zit bij jou om de hoek, bespaar je toch weer de verzendkosten! 

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Bij de Jong komt die van mij ook vandaan.
Bel ze even of hij op voorraad is.
beemerrichard schreef:Bij de Jong komt die van mij ook vandaan.
NJa, ik ben al drie keer bij meneer de Jong geweest en heb niet zulke goede ervaringen. Aangezien de motor daar vandaan kwam ben ik daar als eerste heen geweest en vroeg naar de prijs van een grote beurt, nieuwe boutjes e.d. Alles bij elkaar een klant van meer dan duizend euro. Toen ik vroeg of hij de historie van de fiets wilde uitprinten wilde hij dat niet want ik was niet de eerste eigenaar. Ikvertelde dat ik daar geen interesse in had kon het niet punt.
Ik wilde ook graag weten of er updates waren voor mijn fiets en dat wilde die ook niet nakijken want ik was nog geen klant??!! Na veel vijfen en zessen wilde hij wel even kijken of er updates waren maar dat hij niets ging terugzetten als het niet goed was? Toen ben ik weggegaan want zulke klantonvriendelijke onbehulpzame man had ik nog niet meegemaakt.
Ik kan geen hoogte van die man krijgen maar het zal wel aan mij liggen!
- EL SCORPIO
En het kan ook anders.
Ik kocht dit jaar een ex-lease auto.
Heb de garage eerst gebeld waar hij in onderhoud was, kon dat zien aan de boekjes.
Heb ze gebeld en gevraagd wat er allemaal met de auto was gebeurd.
Kreeg netjes alles over de telefoon te horen, geen probleem.
Heb de auto gekocht bij de handelaar en bij het boekje zat nog een uitdraai van de garage met wat er allemaal aan de auto was gedaan.
Netjes geregeld.
Mijn motor komt bij de Jong in Alphen vandaan.
Stel mijn vragen enz altijd aan de verkoper RIck.
Goede ervaringen met hem.
Maar ben er wel achter dat niet zomaar alle updates gedaan worden.
Doen ze meestal als ze tijd hebben of bij een beurt.
Bij mijn aflevering zou alle olieen vervangen zijn tot ik 4000 km gereden had en bij Kenny een NUL beurt laten doen.
Alle olieen nakijken en alles afstellen.
Kwam tot de ontdekking dat de cardanolie en versnellingsbak olie gitzwart waren.
Dan kan niet in 4000 km. Kenny vond ook van niet.
Wel handig om door de werkplaats dit in mijn afleverbeurt te laten zetten zodat de verkoper ziet dat het gedaan zou zijn.
Ik ga dat welles nietes verhaal ook niet aan, heb nu Kenny als prive monteur en daar ben ik superblij mee.
Hij is nu helemaal tiptop in orde zoals het hoort en loopt ook naar wens.
Ik weet nu wat ik heb en wanneer wat gedaan moet worden.
Daar gaat het mij om.
Bij de Jong hebben ze in februari altijd 15% korting dus als ik iets nodig heb koop ik dit bij hun dus in Februari.
Maar je spatlap kan je bij elke dealer bestellen.
Je kan ook naar Harry Meijer in Osdorp gaan.
Groeten,
Richard
Ik kocht dit jaar een ex-lease auto.
Heb de garage eerst gebeld waar hij in onderhoud was, kon dat zien aan de boekjes.
Heb ze gebeld en gevraagd wat er allemaal met de auto was gebeurd.
Kreeg netjes alles over de telefoon te horen, geen probleem.
Heb de auto gekocht bij de handelaar en bij het boekje zat nog een uitdraai van de garage met wat er allemaal aan de auto was gedaan.
Netjes geregeld.
Mijn motor komt bij de Jong in Alphen vandaan.
Stel mijn vragen enz altijd aan de verkoper RIck.
Goede ervaringen met hem.
Maar ben er wel achter dat niet zomaar alle updates gedaan worden.
Doen ze meestal als ze tijd hebben of bij een beurt.
Bij mijn aflevering zou alle olieen vervangen zijn tot ik 4000 km gereden had en bij Kenny een NUL beurt laten doen.
Alle olieen nakijken en alles afstellen.
Kwam tot de ontdekking dat de cardanolie en versnellingsbak olie gitzwart waren.
Dan kan niet in 4000 km. Kenny vond ook van niet.
Wel handig om door de werkplaats dit in mijn afleverbeurt te laten zetten zodat de verkoper ziet dat het gedaan zou zijn.
Ik ga dat welles nietes verhaal ook niet aan, heb nu Kenny als prive monteur en daar ben ik superblij mee.
Hij is nu helemaal tiptop in orde zoals het hoort en loopt ook naar wens.
Ik weet nu wat ik heb en wanneer wat gedaan moet worden.
Daar gaat het mij om.
Bij de Jong hebben ze in februari altijd 15% korting dus als ik iets nodig heb koop ik dit bij hun dus in Februari.
Maar je spatlap kan je bij elke dealer bestellen.
Je kan ook naar Harry Meijer in Osdorp gaan.
Groeten,
Richard
beemerrichard schreef:En het kan ook anders.
Groeten,
Richard
Moet je ook niet doen. Laatste beurt is ook door magic Kenny gedaan maar zelfs hij kan sommige dingen niet zoals de fiets aan de computer hangen die communiceert met BMW Duitsland en de juiste updates installeert en een rem ontluchtingstest uitvoert. Gelukkig kan Motoport Hillegom dat wel en die gaan dat voor mij doen op de 22ste.
De spatlap is al lange besteld bij de hobbyist. Die verzendkosten heb ik er voor over.
- EL SCORPIO
Gelukkig heb je vertrouwen in MP Hillegom.
Ik namelijk niet meer.
Die konden mijn R1100RT totaal niet afstellen. Hij had net 16.000 km gelopen en last van KFR.
6 keer teruggeweest en ze kregen het er niet uit. En de monteur schijnt diverse prijzen gehaald te hebben.
Daaroverheen heb ik een kuipdeel laten spuiten.
Tja de randjes moet je ook na de grondverf wel in de kleur spuiten en niet in de grond laten staan.
Geen pan.
Vind ze een stuk slechter sinds ze verhuisd zijn naar het grote pand in Hillegom.
In het oude pand was het wel kleiner maar wel beter geregeld.
Het is nu totaal onpersoonlijk geworden en dat is nou net wat ik niet wil.
Ik namelijk niet meer.
Die konden mijn R1100RT totaal niet afstellen. Hij had net 16.000 km gelopen en last van KFR.
6 keer teruggeweest en ze kregen het er niet uit. En de monteur schijnt diverse prijzen gehaald te hebben.
Tja de randjes moet je ook na de grondverf wel in de kleur spuiten en niet in de grond laten staan.
Geen pan.
Vind ze een stuk slechter sinds ze verhuisd zijn naar het grote pand in Hillegom.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
En zo gingen we van spatlap tot 'smartlap'!
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
beemerrichard schreef:Gelukkig heb je vertrouwen in MP Hillegom.
Ik namelijk niet meer.
Geen pan.
Hoho, dat zeg ik niet. Ik heb vertrouwen Kenny!! Alleen die zaken die hij niet kan doe ik bij mp hillegom. Overigens ben ik daar ook met een 1100 rt meerdere keren teruggeweest om kfr er uit te laten halen waarna ik naar msa ben gegaan.
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat in hillegom. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nogal kritisch ben

- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Ik kom er ook alleen om accessoires te kopen als het ergen anders niet kan. Aan mijn motor mogen ze niet meer komen. Vorige motor (K75) liep met steeds wisselend stationair toerental na servicebeurt. Dat lag aan het weer volgens de monteur. Vervolgens naar andere dealer. Die constateerde dat alles fout was afgesteld wat maar fout kon. Tot de speling koppelinghandel aan toe. Reactie van Motorport, sorry wij hebben op dit moment geen monteur met BMW kennis in dienst. Die schijnen ze nu weer wel te hebben.Opahak schreef: Ik ben benieuwd hoe het nu gaat in hillegom. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nogal kritisch ben
Hoi mannen,
Ben net terug van motop hilgom en ben blij verrast. Er stonden compleet nieuwe mensen achter de balie en ik. Werd snel van een kop koffie voorzien. Samen met receptionist welke ik had gesproken de motor bekeken en een afspraak gemaakt voor de 22ste om hem aan de kast te hangen. Duurt ongeveer een uurtje, samen even in de computer gekeken.
Er zijn 2 recalls geweest en beide zijn uitgevoerd. De hele historie van de fiets gezien en ben tevreden. Al met al zeer vakkundig en prettig behandeld. Ik ben beniewd hoe het de 22ste gaat!!
Ben net terug van motop hilgom en ben blij verrast. Er stonden compleet nieuwe mensen achter de balie en ik. Werd snel van een kop koffie voorzien. Samen met receptionist welke ik had gesproken de motor bekeken en een afspraak gemaakt voor de 22ste om hem aan de kast te hangen. Duurt ongeveer een uurtje, samen even in de computer gekeken.
Er zijn 2 recalls geweest en beide zijn uitgevoerd. De hele historie van de fiets gezien en ben tevreden. Al met al zeer vakkundig en prettig behandeld. Ik ben beniewd hoe het de 22ste gaat!!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2240 Weergaves
-
Laatste bericht door Nico Motorbanden
-
- 3 Reacties