Pagina 1 van 1
Engeland
Geplaatst: 03 jun 2012, 13:30
door Hazeldonk
In september plan ik een tocht van een week naar het
http://www.nationalmotorcyclemuseum.co.uk/ Waar het mij omgaat is "
hoe ga ik naar de overkant". Overvaren, Calais-Dover, HvH- Harwich of met de trein. De kosten zijn behalve Calais - Dover rond de 90 euro en maakt dus niet zoveel uit. Met de trein, heb ik nog niet eerder gedaan, lijkt me geinig om een keer te doen. Ik denk er hard over via Frankrijk, Calais heen te reizen en via Harwich terug een soort rondrit dus. Het enige wat bij mij weerzin oproept is het overvaren vanwege het vastbinden van de RT op een boot, dat is mij dus echt niet bevallen, hoe zijn de ervaringen van andere forumlid Engelandvaarders? Graag jullie ervaringen.
Ben
Re: Engeland
Geplaatst: 03 jun 2012, 15:11
door doov650
Het vastzetten van de RT op de ferry HvH-Harwich was geen enkel probleem. Motor in de 1ste versnelling en met vastsjorren met de riemen die je van de maatschappij krijgt. Geen enkel probleem.
Re: Engeland
Geplaatst: 03 jun 2012, 18:02
door Beamietoo
Met de trein ben ik nooit geweest. Mijn ervaring is op de DB Autozug en dan alles ivm met sjorren van je motor wordt voor je gedaan.
Deze heb ik van overtocht met de boot geleerd.
1. breng je eigen vertrouwde sjorbanden. 3x is genoeg Dan hoef je niet met hun onbekende spullen de hannesen.
2. Oefen thuis een keer met je motor op de ZIJ STANDAARD.
3. Koppel sjorbanden aan de achter frame en op je vorkpoot, niet aan de stuur.
4. Houd alle spullen voor de overtocht in 1 koffer met 1 binnentas of passende rugzak. De pad naar je kamer is smal. BMW koffers zijn niet hier handig om te dragen en je kunt ze makkelijk beschadigen. Iets wat je over je schouder kan gooien verlicht het werk.
5. Het kan soms heel warm worden in de parkeerdek. Dus eerst je jas uit voor dat je aan sjorren gaat. Het lijkt op een grote chaos maar als je heel rustig doet gaat het heel goed.
6. Laat je helm en je motorjas bij de motor. Als het niet terug in de lege koffer past, gebruik een simpele dunne kabel met 2 lussen en een kleine hangslot om door de mouwen en helm te doen en set het vast op de motor.
Neemt weinig ruimte en altijd handig bij latere wandelingen op vaste land als de koffers vol zijn.
Als je tevreden bent met je sjorwerk neem je handige overnacht tas die alle spullen en kleding bevat naar je hut. Je kunt stiekem lachen als je alle mensen met botsende koffers en helmen ziet lopen. Go have a beer mate!

Re: Engeland
Geplaatst: 03 jun 2012, 21:37
door Wildripper
Beamietoo schreef:Met de trein ben ik nooit geweest. Mijn ervaring is op de DB Autozug en dan alles ivm met sjorren van je motor voor je gedaan.
Deze heb ik van overtocht met de boot geleerd.
1. breng je eigen vertrouwde sjorbanden. 3x is genoeg Dan hoef je niet met hun onbekende spullen de hannesen.
2. Oefen thuis een keer met je motor op de ZIJ STANDAARD.
3. Koppel sjorbanden aan de achter frame en op je vorkpoot, niet aan de stuur.
4. Houd alle spullen voor de overtocht in 1 koffer met 1 binnentas of passende rugzak. De pad naar je kamer is smal. BMW koffers zijn niet hier handig om te dragen en je kunt ze makkelijk beschadigen. Iets wat je over je schouder kan gooien verlicht het werk.
5. Het kan soms heel warm worden in de parkeerdek. Dus eerst je jas uit voor dat je aan sjorren gaat. Het lijkt op een grote chaos maar als je heel rustig doet gaat het heel goed.
6. Laat je helm en je motorjas bij de motor. Als het niet terug in de lege koffer past, gebruik een simpele dunne kabel met 2 lussen en een kleine hangslot om door de mouwen en helm te doen en set het vast op de motor.
Neemt weinig ruimte en altijd handig bij latere wandelingen op vaste land als de koffers vol zijn.
Als je tevreden bent met je sjorwerk neem je handige overnacht tas die alle spullen en kleding bevat naar je hut. Je kunt stiekem lachen als je alle mensen met botsende koffers en helmen ziet lopen. Go have a beer mate!

En de zijkoffers blijven die dan op de motor? Want die zitten dan toch in de weg met de snorbanden.
Re: Engeland
Geplaatst: 03 jun 2012, 21:47
door JOS WRSM
Hier een voorbeeldje zoals onze fietsen waren vastgesjord op de trein en zoals Kenny bedoelde.
De band om de kuipruit is om te voorkomen dat de ruit teveel wind vangt als de trein in tegengestelde richting rijdt. Op de boot is dit dus niet nodig.


Wildripper schreef:Beamietoo schreef:Met de trein ben ik nooit geweest. Mijn ervaring is op de DB Autozug en dan alles ivm met sjorren van je motor voor je gedaan.
Deze heb ik van overtocht met de boot geleerd.
1. breng je eigen vertrouwde sjorbanden. 3x is genoeg Dan hoef je niet met hun onbekende spullen de hannesen.
2. Oefen thuis een keer met je motor op de ZIJ STANDAARD.
3. Koppel sjorbanden aan de achter frame en op je vorkpoot, niet aan de stuur.
4. Houd alle spullen voor de overtocht in 1 koffer met 1 binnentas of passende rugzak. De pad naar je kamer is smal. BMW koffers zijn niet hier handig om te dragen en je kunt ze makkelijk beschadigen. Iets wat je over je schouder kan gooien verlicht het werk.
5. Het kan soms heel warm worden in de parkeerdek. Dus eerst je jas uit voor dat je aan sjorren gaat. Het lijkt op een grote chaos maar als je heel rustig doet gaat het heel goed.
6. Laat je helm en je motorjas bij de motor. Als het niet terug in de lege koffer past, gebruik een simpele dunne kabel met 2 lussen en een kleine hangslot om door de mouwen en helm te doen en set het vast op de motor.
Neemt weinig ruimte en altijd handig bij latere wandelingen op vaste land als de koffers vol zijn.
Als je tevreden bent met je sjorwerk neem je handige overnacht tas die alle spullen en kleding bevat naar je hut. Je kunt stiekem lachen als je alle mensen met botsende koffers en helmen ziet lopen. Go have a beer mate!

En de zijkoffers blijven die dan op de motor? Want die zitten dan toch in de weg met de snorbanden.
Re: Engeland
Geplaatst: 04 jun 2012, 06:19
door Beamietoo
@ Wildripper,
De zijkoffers zoals in de foto's te zien zijn van JosWSRM mogen inderdaad blijven zitten. Op de 11xx serie haal je de kunststof 3-hoekje weg om bij de staalframe te komen. Deze plaats je in 1 van de koffers. De 1200 heeft dat kapje niet en is dus niet nodig om te verwijderen om op de staal aan te koppelen.
Re: Engeland
Geplaatst: 04 jun 2012, 09:06
door Jekihero
Vorig jaar gingen wij naar Wales en zijn we met de nacht-ferry overgestoken van Hoek van Holland naar Harwich v.v.
Dat is heel goed bevallen, prima hut en alles dik voor elkaar.
Het vastzetten van de motor ging lekker ontspannen. Eerst gekeken hoe anderen dat deden en daarna ging ik zelf aan de slag.
Spanbanden hingen overal aan de wand en er waren meer dan voldoende ogen op het dek beschikbaar.
Met een kwartiertje stond ie en konden we zorgeloos naar de hut. Als je het vastzetten aan de bemanning overliet ging de spanband
over de buddy en werd lekker strak aangetrokken. Dat is dus niet de juiste manier.
Dit jaar (eind deze maand) gaan we met de tunneltrein, puur omdat dat dat beter in de route past.
Ronald
Re: Engeland
Geplaatst: 04 jun 2012, 09:54
door scan
Voor de zekerheid ook even een spanband door het voorwiel en vervolgens om de middenbok trekken. Dan kan de motor geen kant meer op.
Re: Engeland
Geplaatst: 04 jun 2012, 11:10
door Beamietoo
scan schreef:Voor de zekerheid ook even een spanband door het voorwiel en vervolgens om de middenbok trekken. Dan kan de motor geen kant meer op.
Beste is middenbok NIET te gebruiken !!!
Re: Engeland
Geplaatst: 04 jun 2012, 19:20
door Hazeldonk
Jekihero schreef:
Dit jaar (eind deze maand) gaan we met de tunneltrein, puur omdat dat dat beter in de route past.
Ronald
Daar ben ik reuze benieuwd naar, hoe dat bevalt.
Ben
Re: Engeland
Geplaatst: 04 jun 2012, 20:24
door Jekihero
Hazeldonk schreef:Jekihero schreef:
Dit jaar (eind deze maand) gaan we met de tunneltrein, puur omdat dat dat beter in de route past.
Ronald
Daar ben ik reuze benieuwd naar, hoe dat bevalt.
Ben
M.b.t. het vergrendelen van de motor, een stevig elastiek o.i.d. om de remhevel doet wonderen. Bij Wunderlich verkopen ze daar een handige gimmik voor;
http://www.wunderlich.de/shopart/552540 ... teller.htm
Je zet de motor uiteraard niet op de middenbok en met minimaal 1 spanband laat je de de motor lekker stevig in de richting van de zijstandaard trekken. Niet overdrijven, dat heeft geen zin.
Voorts twee spanbanden aan de rechterkant van de motor, aan de voorkant 1 iets schuin naar voren en aan de achterkant 1 iets schuin naar achteren. Tot minimaal windkracht 10 gaat dat zo wel goed.
De tunnel hebben we al meermaals met de auto gedaan. Dat is echt saai, je ziet niets. Inchecken, wachten, oprijden, wachten en 20 minuten later weer uitrijden.
Ronald
Re: Engeland
Geplaatst: 05 jun 2012, 18:16
door peijsj
Is wel off topic maar de hierboven beschreven methodiek is ook de methode om de RT vast te zetten op een aanhanger ?
groet
Jan
Re: Engeland
Geplaatst: 05 jun 2012, 20:58
door Jekihero
peijsj schreef:Is wel off topic maar de hierboven beschreven methodiek is ook de methode om de RT vast te zetten op een aanhanger ?
groet
Jan
Nee!
zie:
viewtopic.php?f=47&t=5401
Ronald
Re: Engeland
Geplaatst: 05 jun 2012, 21:14
door peijsj
Beste Ronald,
Dank maar vooral gericht op de 1200. Ik zoek verder.
groet
Jan
Re: Engeland
Geplaatst: 06 jun 2012, 08:45
door Beamietoo
Jekihero schreef:peijsj schreef:Is wel off topic maar de hierboven beschreven methodiek is ook de methode om de RT vast te zetten op een aanhanger ?
groet
Jan
Nee!
zie:
viewtopic.php?f=47&t=5401
Ronald
11xxRT op trailer is zoals in afbeeldingen boven maar dan 2 kanten lks en rts en
zonder middenbok of zijstandaard
Re: Engeland
Geplaatst: 06 jun 2012, 20:49
door peijsj
Helder. Dank !!!!!!