R850RT-P
Moderator: RT_Patrick
R850RT-P
Hallo,
Ik wil weten wat er anders is aan een politie R850RT.
Wat ik al weet is dat er spaakwielen onder zitten omdat die kleiner zijn, en dus de motor wendbaarder maken.
En dat die ook sterker zijn dan gietwielen.
Valbeugels.
Andere verhouding cardan klok.
Radiobox achterop.
Vraag: zijn de versnellings verhoudingen anders dan bij een civile
Ik wil weten wat er anders is aan een politie R850RT.
Wat ik al weet is dat er spaakwielen onder zitten omdat die kleiner zijn, en dus de motor wendbaarder maken.
En dat die ook sterker zijn dan gietwielen.
Valbeugels.
Andere verhouding cardan klok.
Radiobox achterop.
Vraag: zijn de versnellings verhoudingen anders dan bij een civile
Re: R850RT-P
Ja, mij is verteld dat de versnellingen veel korter op elkaar zitten.
Daarnaast is het remsysteem (lees: koppeling van bediening de ene rem ook het andere rem bedient) ook aangepast.
Tevens is het elektrische systeem aangepast:
60 Ah dynamo in plaats van een 50 Ah dynamo.
Mogelijkheid voor de montage van de 2e accu.
Extra zekeringen-circuits voor de overheidsfuncties. (sirenes, communicatie-radio, zwaailampen voor en achter, etc)
Wellicht dat ik nog iets vergeten ben.
Als je een overheidsversie met lage kilometers kunt kopen dan heb je daar vaak een hele pittige en prettige motor aan.
Daarnaast is het remsysteem (lees: koppeling van bediening de ene rem ook het andere rem bedient) ook aangepast.
Tevens is het elektrische systeem aangepast:
60 Ah dynamo in plaats van een 50 Ah dynamo.
Mogelijkheid voor de montage van de 2e accu.
Extra zekeringen-circuits voor de overheidsfuncties. (sirenes, communicatie-radio, zwaailampen voor en achter, etc)
Wellicht dat ik nog iets vergeten ben.
Als je een overheidsversie met lage kilometers kunt kopen dan heb je daar vaak een hele pittige en prettige motor aan.
Ventilator achter de oliekoeler om bij stilstand de temperatuur onder controle te houden hoort daar ook bij.
En een manueel "cruise control" schroefje.
De spaakwielen zijn in feite afkomstig van de G-serie. Voor 18 inch, dus vlgs mij groter als de gietwielen. Beter bestand tegen stoeprandjes e.d.Als je nieuwe schijven besteld moet je ook G serie schijven bestellen. Ook is bv de kilometertellerkabel anders. Altijd goed opletten als je onderdelen gaat bestellen.
De spaakwielen zijn in feite afkomstig van de G-serie. Voor 18 inch, dus vlgs mij groter als de gietwielen. Beter bestand tegen stoeprandjes e.d.Als je nieuwe schijven besteld moet je ook G serie schijven bestellen. Ook is bv de kilometertellerkabel anders. Altijd goed opletten als je onderdelen gaat bestellen.
Op mijn
zat fabrieks-af dat gasstelschroefje ook, bleek een bestelbare optie te zijn.
Dus dat onderscheid gaat dan niet altijd 100% op volgens mij. (wel vaak, maar niet altijd)

Dus dat onderscheid gaat dan niet altijd 100% op volgens mij. (wel vaak, maar niet altijd)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7676 Weergaves
-
Laatste bericht door MotorBurler
-
- 1 Reacties