update kaarten Garmin
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
update kaarten Garmin
Voor degene die voor de vakantie nog de kaarten willen updaten, Garmin versie 2013.10 is beschikbaar zie ik net op mijn beeldscherm verschijnen.
Re: update kaarten Garmin
wil51 schreef:Voor degene die voor de vakantie nog de kaarten willen updaten, Garmin versie 2013.10 is beschikbaar zie ik net op mijn beeldscherm verschijnen.
Dank u
- Lexrt
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Best
Vraag ik heb gisteren de nieuwe update gedownload, op mijn pc de kaarten van west europa. Voor mijn zumo 550 gaf de update aan dat er teweinig schijfruimte op de zumo zou zijn, vind ik vreemd want bij de vorige versie lukte het wel.
Vraag kan ik nu bv eerst centraal europa op de zumo 550 zetten om vervolgens daarna engeland en ierland daaraan toe te voegen of gaat dat niet. Heb er nu de versie 2012.4 totaal west europa op staan.
Lees graag jullie reactie.
Groeten lexrt

Vraag kan ik nu bv eerst centraal europa op de zumo 550 zetten om vervolgens daarna engeland en ierland daaraan toe te voegen of gaat dat niet. Heb er nu de versie 2012.4 totaal west europa op staan.
Lees graag jullie reactie.
Groeten lexrt

- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Op de Zumo heb ik "Centraal Europa" en "geheel" op de pc. Op de Nuvi heb ik "geheel Europa".
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- wil51
Bestanden worden steeds groter. Ook op de Zumo 660 past nu alleen West Europa. De vorige update had ik nog heel Europa. Op de mac heb ik wel heel Europa geïnstalleerd. Met mapsource kon ik wel kiezen welke kaartdelen je op de Zumo wilde installeren. Of dat ook met Basecamp kan heb ik nog niet kunnen vinden.
Als je met Lifetime Mapupdater de update doet viel er niets te kiezen. Alleen West Europa op de PC(Mac) en Zumo. Ga je voor de oude manier via je account op de website mijn Garmin en je kiest voor optie 2 kun je nog wel kiezen om volledig Europa op je pc te installeren.
Alles wat overbodig is had ik al verwijderd van de Zumo. Alleen de Nederlandse taalbestanden staan erop. Muziek en Onroute motorkaart staan op SD kaart. Voor beheer Zumo gebruik ik de software van JaVaWA. http://www.javawa.nl/
Als je met Lifetime Mapupdater de update doet viel er niets te kiezen. Alleen West Europa op de PC(Mac) en Zumo. Ga je voor de oude manier via je account op de website mijn Garmin en je kiest voor optie 2 kun je nog wel kiezen om volledig Europa op je pc te installeren.
Alles wat overbodig is had ik al verwijderd van de Zumo. Alleen de Nederlandse taalbestanden staan erop. Muziek en Onroute motorkaart staan op SD kaart. Voor beheer Zumo gebruik ik de software van JaVaWA. http://www.javawa.nl/
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hazeldonk schreef:Op de Zumo heb ik "Centraal Europa" en "geheel" op de pc. Op de Nuvi heb ik "geheel Europa".
Ben
Ben, op mijn Zumo 660, PC en Nuvi heb ik het precies hetzelfde.
Richard

- Lexrt
Beste Wil51, bedankt voor je reactie. Ik lees dat je er wat meer verstand van hebt dan ik. Ik heb nog een aantal vragen:
1/ Ik heb nu op mijn zumo 550 western europe 2012.40 staan de vorige update, op mijn laptop staat de laatste update de 2013 afgelopen week uitgekomen, is dat een probleem.
2/ kan ik central europe op de zumo 550 zetten en vervolgens daar engeland en ierland aan toevoegen.
3/ ben je tevreden over je Schuberth C3 met scr
4/ ben je tevreden met de zumo 660 en indien ik het goed begrijp heb ik over een jaar hetzelfde probleem met de 660 wat ik nu met de 550 heb teweinig geheugen.
5/ ik lees allemaal over gedeeltes op een sd kaart zetten kan dat en werkt dat.
Veel vragen wellicht kun je ze beantwoorden of een aantal.
Bvd Lexrt

1/ Ik heb nu op mijn zumo 550 western europe 2012.40 staan de vorige update, op mijn laptop staat de laatste update de 2013 afgelopen week uitgekomen, is dat een probleem.
2/ kan ik central europe op de zumo 550 zetten en vervolgens daar engeland en ierland aan toevoegen.
4/ ben je tevreden met de zumo 660 en indien ik het goed begrijp heb ik over een jaar hetzelfde probleem met de 660 wat ik nu met de 550 heb teweinig geheugen.
Bvd Lexrt

- wil51
Zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor.Lexrt schreef:Beste Wil51, bedankt voor je reactie. Ik lees dat je er wat meer verstand van hebt dan ik. Ik heb nog een aantal vragen:
Bvd Lexrt![]()

1. je moet op de Zumo en de laptop dezelfde versie hebben. Anders gaat de Zumo een route herbereken die op de laptop is gemaakt.
2. dat is iets wat ik ook nog moet uitzoeken. Met mapsource kon dat altijd. Je selecteert de kaarten die je wilt hebben, kijkt of het past in geheugen Zuno en dan kon je dat overzetten. Ik werk nu met Basecamp en heb het nog niet kunnen vinden of dit ook kan.
3. ik ben zeer tevreden over de Schuberth SRC. Maar geen ervaring met communicatie met passagier of andere motor. Gebruik het alleen voor BT communicatie met de Zumo en iPhone. En dat gaat probleemloos.
4. Zeer tevreden over de Zumo 660. Ik gebruik hem zowel op motor en in auto.
5. Je kan gedeeltes op SD kaart zetten, maar ik heb alleen ervaring met de volledige onroute motorkaart op de SD kaart. Ik moet dat nog uitzoeken hoe ik bv Oost Europa toch op de Zumo SD kaart krijg.
Veel antwoorden vind je op forum van Waypoint. http://forum.gps.nl/index.php
- wil51
Deze uitleg gevonden om volledige kaart op SD kaart te krijgen.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=117&t=36998
Verstandig is om eerst een volledige backup van de Zumo te maken. Je weet maar nooit.
Verstandig is om eerst een volledige backup van de Zumo te maken. Je weet maar nooit.

- Lexrt
Beste Wil51, ik heb de kaarten in mapsource geselecteerd die ik op mijn zumo wilde hebben vervolgens gedownload, eerst alle bestanden van de zumo veilig weggezet op mijn laptop.
Alles werkt weer, bedankt voor de tips.
Groeten Lexrt

Alles werkt weer, bedankt voor de tips.
Groeten Lexrt

- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Gisteren heb ik gelijktijdig de update op pc en Zumo 660 uitgevoerd middels Lifetime Updater. Je kunt ook kiezen voor één van beiden via 'instellingen'. Te weinig schijfruimte op de Zumo 660 werd aangegeven met de melding of overbodige bestanden, foto's en muziek, verwijderd konden worden. Ja dus, want daar gebruik ik 'm toch niet voor. Vervolgens alles compleet geïntalleerd gekregen. Ben wel benieuwd of het bij de volgende update nog wel lukt. De Zumo-schijf zit nu zowat bomvol.wil51 schreef:............ Ook op de Zumo 660 past nu alleen West Europa. De vorige update had ik nog heel Europa. ............
Als je met Lifetime Mapupdater de update doet viel er niets te kiezen..........Ga je voor de oude manier via je account op de website mijn Garmin en je kiest voor optie 2 kun je nog wel kiezen om volledig Europa op je pc te installeren.
Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
wil51 schreef:Deze uitleg gevonden om volledige kaart op SD kaart te krijgen.
Da's een geweldige uitleg! Maar...
Mijn Nuvi maakt ook gebruik van de extra 3D kaarten om 3D gebouwen/landmarks op het scherm te tonen. Dit eigenschap vind ik niks. Ik het dus mogelijk om de 3D bestaan van het toestel te verwijderen zonder problemen?
Dat zal veel schuifruimte besparen...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
-
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Mijn beproefde methode is a.v.
Geformateerd 8 GB SD kaartje in de laptop en de Zumo verbonden.
Kaarten alleen installeren op de laptop
M.b.v. Mapinstall kaarten copieren naar de SD.
Je bent er wel een half uurtje mee zoet, maar het multitasken verzacht het leed.
Resultaat:
Alle kaarten op de SD en een lege en snelle ZUMO.
Ronald
Je bent er wel een half uurtje mee zoet, maar het multitasken verzacht het leed.
Resultaat:
Ronald
- wil51
Ik ken alleen de Zumo maar ga er vanuit dat het op de Nuvi hetzelfde werkt. Je kan de 3D kaarten wel uitschakelen op de Zumo. Maar ik weet niet welk bestand je kan verwijderen om meer ruimte te krijgen en of dit wel kan zonder problemen te krijgen.japachap schreef:wil51 schreef:Deze uitleg gevonden om volledige kaart op SD kaart te krijgen.
Da's een geweldige uitleg! Maar...
Mijn Nuvi maakt ook gebruik van de extra 3D kaarten om 3D gebouwen/landmarks op het scherm te tonen. Dit eigenschap vind ik niks. Ik het dus mogelijk om de 3D bestaan van het toestel te verwijderen zonder problemen?
Dat zal veel schuifruimte besparen...
- wil51
@japachap. Ik zag dat op forum Waypoint al je vragen al beantwoord zijn.
Ik heb er ook weer wat van geleerd.

- Noortukker
Leuke tip.Jekihero schreef:Mijn beproefde methode is a.v.
Resultaat:
Ronald
Vind de zumo nu soms wat traag met rekenen.
Ik ga het eens uit proberen.

Van A naar B is het leukst op een RT
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 187 Reacties
- 38603 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
- 6 Reacties
- 2910 Weergaves
-
Laatste bericht door moh_fan
-
-
Nieuw bericht Tip: Handig programma tbv Garmin kaarten
door Inspector Gadget » » in Over: GPS en navigatie - 9 Reacties
- 4376 Weergaves
-
Laatste bericht door Erikh
-
-
-
Nieuw bericht Garmin TV: Garmin Lifetime update - te weinig geheugen?
door Inspector Gadget » » in Over: GPS en navigatie - 0 Reacties
- 1328 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-