lekkende R1100RS
Moderator: RT_Patrick
lekkende R1100RS
Hoi Allen,
Wie heeft wel eens de cylinderpakkingen vervangen?
Mijn R1100 lekt olie, en ik kan niet goed zien waarhet vandaan komt. of de koppakkingen lekken, of de pakking tussen cylinder en blok.
Als ik echter in de beschrijving kijk, kan ik niet goed ontdekken of daar wel een pakking tussen zit, of dat er alleen 3-bond 1209 tussen moet.
Wie herkent dit, en heeft het goed hersteld? (en hoe?)
Alvast bedankt!
Remeau Mac Mootry
Wie heeft wel eens de cylinderpakkingen vervangen?
Mijn R1100 lekt olie, en ik kan niet goed zien waarhet vandaan komt. of de koppakkingen lekken, of de pakking tussen cylinder en blok.
Als ik echter in de beschrijving kijk, kan ik niet goed ontdekken of daar wel een pakking tussen zit, of dat er alleen 3-bond 1209 tussen moet.
Wie herkent dit, en heeft het goed hersteld? (en hoe?)
Alvast bedankt!
Remeau Mac Mootry
- BertL
- 2024
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- Locatie: Ommen
Re: lekkende R1100RS
Gebruik de zoekfunctie even.....Ik heb koppakking ingevuld en een draadje uit 2009 gevonden over het vervngen van de koppakking bij een r1100. Succes met de operatie !
GrTz
BertL
BertL
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: lekkende R1100RS
Bij de 1150 zit er vloeibare pakking als cilindervoetpakking, ik verwacht dat het bij de 1100 ook zo is, even de repairmanual downloaden via ons forum en je kunt het vinden, ook de realOEM bmw kan het je vertellen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: lekkende R1100RS
Inmiddels heb ik gezien dat er tussen de versnellingsbak en de koppeling, aan de rechterkant van het blok, wat olie lekt, wat vervoglens weer op de uitlaat terecht komt...
Het zal dus wel een krukas keerring zijn.
Kan ik de versnellingsbak en kardan in 1 geheel demonteren?
Of is dat alleen maar onhandiger...
Voordat ik m open trek zou ik dat toch graag zeker weten... 8)
ALvast bedankt!
Remeau
Het zal dus wel een krukas keerring zijn.
Kan ik de versnellingsbak en kardan in 1 geheel demonteren?

Of is dat alleen maar onhandiger...

Voordat ik m open trek zou ik dat toch graag zeker weten... 8)
ALvast bedankt!
Remeau
Re: lekkende R1100RS
Ja dat kan , scheelt een hoop gesleutelRemeau schreef:Inmiddels heb ik gezien dat er tussen de versnellingsbak en de koppeling, aan de rechterkant van het blok, wat olie lekt, wat vervoglens weer op de uitlaat terecht komt...
Het zal dus wel een krukas keerring zijn.
Kan ik de versnellingsbak en kardan in 1 geheel demonteren?![]()
Of is dat alleen maar onhandiger...![]()
Voordat ik m open trek zou ik dat toch graag zeker weten... 8)
ALvast bedankt!
Remeau

Voor de montage van de krukas keerringen (2 stuks) heb je wel speciaal gereedschap nodig !
Re: lekkende R1100RS
Mooi, Bedankt!
dan ga ik dat met het werkplaatshandboek erbij wel redden.
Speciaal geredschap, bedoel je het hulpstuk om de keerring er in te drukken? of om het vliegwiel te borgen (die moet er toch nog vanaf toch?)
Of zit ik ernaast?
Remeau
dan ga ik dat met het werkplaatshandboek erbij wel redden.
Speciaal geredschap, bedoel je het hulpstuk om de keerring er in te drukken? of om het vliegwiel te borgen (die moet er toch nog vanaf toch?)
Of zit ik ernaast?
Remeau
Re: lekkende R1100RS
Ik bedoel om de keerringen erin te zetten, het zijn nogal vreemde dingen zonder veertje
Ik heb het ooit gedaan met de onderkant van een frisdrankblikje dat precies om de krukas past , maar makkelijk ging dat niet
de keerring beschadigd vrij snel op het gleufje wat in de krukas zit .
Vliegwiel blokkeren gaat ook wel met een schroevendraaier of bandenlepel .

Ik heb het ooit gedaan met de onderkant van een frisdrankblikje dat precies om de krukas past , maar makkelijk ging dat niet
de keerring beschadigd vrij snel op het gleufje wat in de krukas zit .
Vliegwiel blokkeren gaat ook wel met een schroevendraaier of bandenlepel .
Re: lekkende R1100RS
Bedankt voor de tips.
Ik heb m vanmorgen geplaatst. toevallig past de oliefilter sleutel (die dop) percies op de keerring.
Met mijn vingers een beetje voorgevormd en daarna met kruipolie ingespoten en heeeeeel voorzichtig met een minischroevendraaiertje het "schort" naar binnen laten floepen.
Hij zit erin.
Hoe strak zitten de bouten van het vliegwiel? in de beschrijving staat 1e stap: 40 nm, 2e stap hoekverdraaiing 32graden...
moet ik dat lezen als na 40nm nog 32 graden doordraaien? :roll:
Remeau

Ik heb m vanmorgen geplaatst. toevallig past de oliefilter sleutel (die dop) percies op de keerring.
Met mijn vingers een beetje voorgevormd en daarna met kruipolie ingespoten en heeeeeel voorzichtig met een minischroevendraaiertje het "schort" naar binnen laten floepen.
Hij zit erin.
Hoe strak zitten de bouten van het vliegwiel? in de beschrijving staat 1e stap: 40 nm, 2e stap hoekverdraaiing 32graden...

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Remeau
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2857 Weergaves
-
Laatste bericht door willemk
-
- 16 Reacties
- 6671 Weergaves
-
Laatste bericht door Bart51
-
- 2 Reacties
- 4843 Weergaves
-
Laatste bericht door sidney
-
- 14 Reacties
- 7760 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 4 Reacties
- 2797 Weergaves
-
Laatste bericht door Edward1968