Brandstofprijzen

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Brandstofprijzen

Ongelezen bericht door Walter »

Met de steeds hoger worden van de prijzen van de brandstof, begint het in Nederland te lijken op vloeibaar goud.
Maar hoe zit het met de prijzen in andere landen?

Afbeelding
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Brandstofprijzen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Sh Oia t en ik wilde in Turkije nog wel een autootje huren . . . _002
Walter schreef:Met de steeds hoger worden van de prijzen van de brandstof, begint het in Nederand te lijken op vloeibaar goud.
Maar hoe zit het met de prijzen in andere landen?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Ik verwacht geen applaus voor mijn reply, maar ik kijk er anders tegenaan.

Vogens mij valt de prijs nog mee..................
Een liter "gewone" cognac kost om en nabij de € 40 en daar wil de RT niet eens op vooruit.
Mijn koekblik weegt ongeveer 2.000 kg. en verbuikt pakweg 8,5 liter op 100 km.
M.a.w. voor € 1,80 kan ik die twee ton 12 km verplaatsen! dat is toch bijna voor niets ;)
Ik ken weinig andere vloeistoffen waar dat ook mee lukt.............. _001

Laat ons niet mopperen maar genieten, het zal niet snel meer voordeliger worden.

Ronald
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Niet om vervelend te doen, maar om welke brandstof gaat het in dit overzicht? En in welke valuta? Dit staat er niet op. _001
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

HenkvanR
Land: Spanje
Woonplaats of omgeving: Torrox Costa

Ongelezen bericht door HenkvanR »

En volgens mij kloppen de prijzen niet, in ieder geval Oostenrijk heb ik laatst ( eind januari) hetzelfde betaald als in Nederland (159,6 euro95) dus het lijkt mij sterk dat het nu 144 is zoals in de lijst staat.
P.S. Nederland was toen niet aan de snelweg en Oostenrijk wel.
[groet]
HenkvanR -1200-
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De benzineprijzen in Oostenrijk zijn echt zo laag hoor. Ik merk elk jaar weer hoe leuk het tanken in Oostenrijk is.De snelwegprijzen liggen altijd veel ongunstiger dat merk ik ook als ik naar Engeland ga. Genieten doe ik nooit als ik afreken bij de pomp. Wetende dat er zeker een Euro naar de belastingdienst toegaat.
Ik zou zeggen zet maar belasting op vliegtuigbrandstof om het tekort wat aan te vullen.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 02 apr 2012, 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Erikh schreef:Niet om vervelend te doen, maar om welke brandstof gaat het in dit overzicht? En in welke valuta? Dit staat er niet op. _001
Het lijkt me logisch dat het gaat om euro loodvrij (zeg maar de goedkoopste benzine aan de pomp) (of minst dure) Prijzen zijn per liters, in euro's en gebaseerd op maart 2012.
Ik denk dat het hierbij om adviesprijzen gaat, want natuurlijk zit er wel verschil in waar je tankt.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

In Benin kost het dus maar 92 cent, grofweg de helft van hier.
Hoe hoog is een modaal inkomen in Benin? Om het maar even in perspectief te plaatsen.
Ton1959

Ik denk dat je die brandstofprijzen los moet zien van het inkomen. Mijn inkomen is niet gestegen in de tijd dat de brandstofprijs gigantisch omhoog ging.
De regering hangt er toch die extra hoge belasting aan. En in een ander land pakken ze je waarschijnlijk weer op een andere manier. Omdat we toch wel blijven rijden zet men hier dus maar de extra belasting op.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Las toevallig een tijdje geleden een interview met een Libische (!) taxichauffeur uit de hoofdstad Tripoli 8-) ; hij klaagde steen en been over de té goedkope benzineprijs in zijn land (terwijl er een paar maanden geleden nog zowat een volksopstand uitbrak omdat de regering de benzinesubsidie had ingetrokken, maar dat terzijde). Wat blijkt; nu de inwoners van Tripoli - omgerekend - slechts 0,07 Eurocent per liter benzine hoeven te betalen, heeft volgens de taxichauffeur zowat elk gezinslid met een rijbewijs ook een auto. De auto wordt volgens hem zelfs gebruikt als men maar 500 meter verder op hoeft te zijn.. ;). Gevolg; er is geen doorkomen meer aan in Tripoli. _003 . Met die 0,07 Eurocent is benzine daar letterlijk goedkoper dan water... :roll:
Erikh

En zo verkwisten zij daar de fossiele brandstoffen terwijl wij hier de hoofdprijs betalen en als aso worden bestempeld als je in een te grote auto rijdt (bij wijze van spreken dan).
Het is raar verdeeld in de wereld...
pesyl6

Ongelezen bericht door pesyl6 »

Het staat eenieder vrij te emigreren naar een van de top20 landen. We leven in een zeer welvarend land en rijden in de regel gewoon door. Mocht het niet meer te betalen zijn dan zou ik beginnen met de auto te laten staan. Ik vind de rt toch wel relatief zuinig, zowel in verbruik als onderhoud en overige kosten. Ik ga er vanuit dat de prijs van benzine de 2 euro grens zal doorbreken, het is te hopen dat de Inkomens mee indexeren dan blijft de schade beperkt en de koopkracht gelijk.
Ton1959

Kijk even naar het verschil tussen Zwitserland en Turkije. En in Zwitserland zijn de lonen dus echt goed.
pesyl6

Loon zegt weinig, het gaat om koopkracht. De ned. Economie is in europa vrij uniek en een beetje vergelijkbaar met die van Duitsland. Het blijft echter appels met peren vergelijken. Tel uw zegeningen en laat de rt pruttelen, laat het rijplezier niet vergallen door een hoge benzineprijs, geniet van de welvaart en het gegeven dat we in staat zijn motor te rijden en kijk af en toe naar de auto of autos die ook nog op de oprit staan.
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

pesyl6 schreef:Het staat eenieder vrij te emigreren naar een van de top20 landen. We leven inh eenb zeer welvarend land en rijden in de regel gewoon door. Mocht het niet meer te betalen zijn dan zou ik beginnen met de auto te laten staan. Ik vind de rt toch wel relatief zuinig, zowel in verbruik als onderhoud en overige kosten. Ik ga er vanuit dat de prijs van benzine de 2 euro grens zal doorbreken, het is te hopen dat de Inkomens mee indexeren dan blijft de schade beperkt en de koopkracht gelijk.
Kan de brandstof niet emigreren?
Voor een goede economie moet geld rollen.
Alleen moet je ook wat overhouden voor noodzakelijke zaken.
Mijn loon is al twee jaar niet gestegen dus financiele achteruitgang lijkt me.
De prijzen stijgen maar mijn inkomen niet, dus een beetje handelen en dingen proberen goedkoop in te kopen is dan het creatieve wat ik moet doen. Zeg maar het verschil oplossen op verantwoorde wijze.
Lukt nog steeds.
Zoals een zumo 550 verkopen en voor hetzelfde geld een zumo 660 terug kopen. TOPPERTJE.
We moeten gewoon creatief blijven.

Richard :idea:
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Voor de goede orde . . . . hebben jullie het in Nederland minder druk zien worden bij de benzinestations . . . :?: Ik niet . . . :lol:
Jos WRSM
Ton1959

Ik rijd wat minder in de auto en wat meer op de motor. En misschien nog eens ooit een meer zuinige motor zoals de F650 twin. Die rijd tussen de 1 op 25 en 1 op 30. Dan is het rijden weer wat leuker toch? Maar ik gebruik de fiets wel meer nu in plaats van de auto. Dus nog gezond ook.
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

En maar klagen en maar zeuren. Alsjeblieft... NIET OPHOUDEN!!! We zijn toch Nederlanders, of niet?? Mijn salaris staat al vanaf 2007 op hetzelfde peil 8) , maar laat lekker mijn eega meeverdienen. Of had ik misschien toch een dag langer moeten studeren? Ha, afgelopen zondag weer voor het eerst dit jaar weer een heerlijke tour van 450 km gedraaid, én getankt, én gegeten, én terrasjes gepikt. Mocht niet eerder zo zijn vanwege een onklare -1100- . Weer gewoonweg zaaaalig. Verwissel ooit, maar hopelijk nog lang niet, dees tijdelijk aards verblijf. Bijna zeker financieel niet vermogend, maar wél gereden te hebben met een RT!! waar nog steeds véél te dure brandstof in moet. So what!!! Enjoy your life!!! Óf verhuizen naar het Midden-Oosten waar de benzine goedkoop is, maar het leven je duur kan komen te staan.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Erikh

Jos WRSM schreef:Voor de goede orde . . . . hebben jullie het in Nederland minder druk zien worden bij de benzinestations . . . :?: Ik niet . . . :lol:
Ik denk dat als ze die hele leasemarkt met die tankpasjes eens aanpakken dat de prijzen wel zullen zakken.
Laat de tankpashouders maar eens meebetalen aan hun volle tank, dan voelen ze dat in hun eigen portemonnee en dan zullen ze ook bij de goedkopere tankstations gaan tanken. Op die manier zullen de prijzen automatisch zakken.
Nico4sen
2023
2023
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Nog even in een ander perspectief plaatsen:

in 1986 betaalde ik 2 gulden voor een liter benzine en fl 1,70 voor een biertje.
nu betaal ik € 1,80 voor een liter benzine en € 2,50 voor een biertje.

Hoezo is benzine duur?? _001
Ton1959

Die biertjes die in mijn koelkast liggen zijn goedkoper _004
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Ton1959 schreef:Die biertjes die in mijn koelkast liggen zijn goedkoper _004
Hmmm, Karlskrone uit de Duitse Aldi, hik. En de koffiebonen én tabak :shock: én meteen dan ook de brandstof uit Hertogdom Luxembourg. Én meteen een heerlijke toerrit of 20 ltr extra voor de -1100- is dan mooi meegenomen.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Ton1959

Hoe we het ook draaien de benzine is gewoon belachelijk duur. En het heeft weinig met de prijs van de olie te maken. En het is geen reden om niet te rijden maar maakt het wel veel minder leuk als je gaat afrekenen. En degene die de benzine niet duur vind die heeft genoeg geld.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Ton1959 schreef:...En degene die de benzine niet duur vind die heeft genoeg geld.
Of andere prioriteiten als het om het genieten met de motor gaat! _004
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Tja, brandstof is inderdaad duur. Maar gegeven het feit dat mijn eigen bedrijf afhankelijk is van mijn mobiliteit (letterlijk: ter land, ter zee en in de lucht) heb ik het er mee te doen. Klagen helpt heel erg weinig, want ik heb geen alternatieven. Het enige dat ik tegenwoordig meer doe dan voorheen,is kritisch te beslissen of een bepaalde verplaatsing per motorvoertuig (even los van een plezierige hobbymatige rit op de RT) iets toevoegt aan mijn bedrijfsvoering. Als ik naar Engeland moet, dan ga ik met de trein naar Schiphol. Dat is per auto circa 40 km dus ongeveer EUR 10,00 per enkele reis, tegen de trein EUR 6,80 enkele reis, terwijl ik dan het parkeren a ca. EUR 87,00 voor twee dagen ook in de zak hou. Als ik alleen naar mijn kantoor ga (49 km van mijn woon adres) en het is aardig weer, dan ga ik met de RT ipv met de auto. En ik ga lang niet alle dagen meer, thuis kan ik de dingen ook redelijk aansturen (ik heb gelukkig geen personeel, wel leveranciers met een hoge mate van eigen verantwoordelijkheidsbesef). Scheelt allemaal weer iets in de kosten... En met een beetje creativiteit kun je de kosten best wel drukken.

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
doov650

Erikh schreef:
Jos WRSM schreef:Voor de goede orde . . . . hebben jullie het in Nederland minder druk zien worden bij de benzinestations . . . :?: Ik niet . . . :lol:
Ik denk dat als ze die hele leasemarkt met die tankpasjes eens aanpakken dat de prijzen wel zullen zakken.
Laat de tankpashouders maar eens meebetalen aan hun volle tank, dan voelen ze dat in hun eigen portemonnee en dan zullen ze ook bij de goedkopere tankstations gaan tanken. Op die manier zullen de prijzen automatisch zakken.

Ow.
Bert M
Erelid
Erelid

Erikh schreef:
Denk het niet: privekosten gemaakt met/voor de auto van de zaak kun je verrekenen met je fiscale bijtelling. En letterlijk tot de wasserettebonnetjes aan toe!

[groet]

Bert M
Bert M

Erikh

Bert M schreef:
Erikh schreef:
Denk het niet: privekosten gemaakt met/voor de auto van de zaak kun je verrekenen met je fiscale bijtelling. En letterlijk tot de wasserettebonnetjes aan toe!

[groet]

Bert M
Dan moet dat hele systeem maar eens op de helling!
Bert M
Erelid
Erelid

Erikh schreef:

Ik ben het met je eens, maar een heeeeeeleboel leaserijders niet, denk ik. Zelf rij ik al jaren op de 19 cent regeling en als je niet perse elke drie jaar een nieuwe auto wilt rijden, kun je daarmee behoorlijk uit de voeten.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat iedereen die gebruik maakt van een auto voor bedrijfsdoeleinden in gelijke mate voor die bedrijfsmatige kilometers gecompenseerd wordt, ongeacht of het een leaseauto of een priveauto is en dat alle overige kosten (privekilometers) en alles boven een drempel van (zeg) 25 of 30 cent per km dienen dan uit eigen middelen bekostigd te worden. Natuurlijk wel de fiscale bijtelling afschaffen. Dan heb je naar mijn mening een redelijk en eerlijk systeem. Wie een dure auto wil rijden betaalt dan prive wat extra bij en wie genoegen neemt met een gebruikte auto of zelfs een youngtimer, kan wat geld van de vergoeding van de zakelijke kilometers overhouden ter compensatie van de privekilometers. Dan kopen we auto's op de kilometerprijs en niet meer op die mallotige milieuklasse. Dat hoeft dan ook niet meer, want juist zuinig rijden en verantwoord rijgedrag worden zo beloond: namelijk door lagere kosten voor verzekering, banden en onderhoud. Eigen keuzes, eigen verantwoordelijkheid!

[groet]

Bert M
Bert M

Erikh

Het hele lease systeem is in mijn ogen een beetje scheefgegroeid. Vroeger "kreeg" je een lease auto als je functie dat vereiste, nu is het zowat een standaard onderdeel van de sollicitatieonderhandelingen geworden en lokken bedrijven nieuwe werknemers zelfs met auto's naar een bepaalde functie.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Erikh schreef:Het hele lease systeem is in mijn ogen een beetje scheefgegroeid. Vroeger "kreeg" je een lease auto als je functie dat vereiste, nu is het zowat een standaard onderdeel van de sollicitatieonderhandelingen geworden en lokken bedrijven nieuwe werknemers zelfs met auto's naar een bepaalde functie.
Toch valt dat best mee. Een tijdje geleden werkte ik bij een bedrijf en daar werden de lease-auto's juist weer afgenomen omdat het voor ons niet nodig zou zijn... Met ruim 30.000 (zakelijke) km per jaar was ik het daar natuurlijk niet mee eens, maar moest uiteindelijk toch de auto gaan inleveren.

Heb toen ook mijn contract ingeleverd... (maar dat was omdat ik veel leuker werk had gevonden, weliswaar zonder lease-auto maar met veel meer voldoening!).

Groet,

Dave
doov650

Erikh schreef:
Bert M schreef:
Erikh schreef:

[groet]

Bert M
Inderdaad, ik betaal me nu scheel aan bijtelling !
Omlaag met die handel.
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Ik vind deze brandstofprijzen pure gelegaliseerde diefstal!!!!!!!!

BTW over accijns dus belasting over belasting gekker kun je het niet maken _003 _003 _003 _003
pesyl6

Niet te hard roepen dat een systeem op de helling moet, voordat je het weet gaat ook de mrb voor motoren op de helling. Aan de mrb vrijstelling voor old- en youngtimers zal ook nog wel een keer gesleuteld worden.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”