Maar hoe zit het met de prijzen in andere landen?

Moderator: RT_Patrick
Walter schreef:Met de steeds hoger worden van de prijzen van de brandstof, begint het in Nederand te lijken op vloeibaar goud.
Maar hoe zit het met de prijzen in andere landen?
Het lijkt me logisch dat het gaat om euro loodvrij (zeg maar de goedkoopste benzine aan de pomp) (of minst dure) Prijzen zijn per liters, in euro's en gebaseerd op maart 2012.Erikh schreef:Niet om vervelend te doen, maar om welke brandstof gaat het in dit overzicht? En in welke valuta? Dit staat er niet op.
Kan de brandstof niet emigreren?pesyl6 schreef:Het staat eenieder vrij te emigreren naar een van de top20 landen. We leven inh eenb zeer welvarend land en rijden in de regel gewoon door. Mocht het niet meer te betalen zijn dan zou ik beginnen met de auto te laten staan. Ik vind de rt toch wel relatief zuinig, zowel in verbruik als onderhoud en overige kosten. Ik ga er vanuit dat de prijs van benzine de 2 euro grens zal doorbreken, het is te hopen dat de Inkomens mee indexeren dan blijft de schade beperkt en de koopkracht gelijk.
Ik denk dat als ze die hele leasemarkt met die tankpasjes eens aanpakken dat de prijzen wel zullen zakken.Jos WRSM schreef:Voor de goede orde . . . . hebben jullie het in Nederland minder druk zien worden bij de benzinestations . . .: Ik niet . . . :lol:
Hmmm, Karlskrone uit de Duitse Aldi, hik. En de koffiebonen én tabak :shock: én meteen dan ook de brandstof uit Hertogdom Luxembourg. Én meteen een heerlijke toerrit of 20 ltr extra voor deTon1959 schreef:Die biertjes die in mijn koelkast liggen zijn goedkoper
Of andere prioriteiten als het om het genieten met de motor gaat!Ton1959 schreef:...En degene die de benzine niet duur vind die heeft genoeg geld.
Erikh schreef:Ik denk dat als ze die hele leasemarkt met die tankpasjes eens aanpakken dat de prijzen wel zullen zakken.Jos WRSM schreef:Voor de goede orde . . . . hebben jullie het in Nederland minder druk zien worden bij de benzinestations . . .: Ik niet . . . :lol:
Laat de tankpashouders maar eens meebetalen aan hun volle tank, dan voelen ze dat in hun eigen portemonnee en dan zullen ze ook bij de goedkopere tankstations gaan tanken. Op die manier zullen de prijzen automatisch zakken.
Denk het niet: privekosten gemaakt met/voor de auto van de zaak kun je verrekenen met je fiscale bijtelling. En letterlijk tot de wasserettebonnetjes aan toe!Erikh schreef:
Laat de tankpashouders maar eens meebetalen aan hun volle tank, dan voelen ze dat in hun eigen portemonnee en dan zullen ze ook bij de goedkopere tankstations gaan tanken. Op die manier zullen de prijzen automatisch zakken.
Dan moet dat hele systeem maar eens op de helling!Bert M schreef:Denk het niet: privekosten gemaakt met/voor de auto van de zaak kun je verrekenen met je fiscale bijtelling. En letterlijk tot de wasserettebonnetjes aan toe!Erikh schreef:
![]()
Bert M
Ik ben het met je eens, maar een heeeeeeleboel leaserijders niet, denk ik. Zelf rij ik al jaren op de 19 cent regeling en als je niet perse elke drie jaar een nieuwe auto wilt rijden, kun je daarmee behoorlijk uit de voeten.Erikh schreef:
Dan moet dat hele systeem maar eens op de helling!
Toch valt dat best mee. Een tijdje geleden werkte ik bij een bedrijf en daar werden de lease-auto's juist weer afgenomen omdat het voor ons niet nodig zou zijn... Met ruim 30.000 (zakelijke) km per jaar was ik het daar natuurlijk niet mee eens, maar moest uiteindelijk toch de auto gaan inleveren.Erikh schreef:Het hele lease systeem is in mijn ogen een beetje scheefgegroeid. Vroeger "kreeg" je een lease auto als je functie dat vereiste, nu is het zowat een standaard onderdeel van de sollicitatieonderhandelingen geworden en lokken bedrijven nieuwe werknemers zelfs met auto's naar een bepaalde functie.
Inderdaad, ik betaal me nu scheel aan bijtelling !Erikh schreef:Dan moet dat hele systeem maar eens op de helling!Bert M schreef:Denk het niet: privekosten gemaakt met/voor de auto van de zaak kun je verrekenen met je fiscale bijtelling. En letterlijk tot de wasserettebonnetjes aan toe!Erikh schreef:
![]()
Bert M
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!