Trillen R1200RT
Geplaatst: 06 mar 2012, 16:13
Vraag ik me gelijk het volgende af als ik dit alles zo lees;
viewtopic.php?f=36&t=4791&hilit=speling+ruit
Heb vandaag een proefrit gemaakt met een R1200RT van 2005, wilde deze mogelijk aanschaffen maar ben er nog niet helemaal uit, en ik zag dat de ruit (hoogste stand) behoorlijk trilt/schudt bij stilstaan/stationair lopen. Eigenlijk bewoog/trilde de hele bovenkuip best wel.
Dit is naar mijn mening veel meer dan bij mijn huidige R850RT het geval is, welke ook iets minder trilling in het stuur doorgeeft, en dat ook wel wat heeft maar voor mijn gevoel veel minder.
Ik vroeg mij af of dat er meer 1200RT-eigenaren zijn welke dit hebben en of dit normaal is of in het geheel niet bij jullie niet aanwezig is.
Motor was goed afgesteld, had net een beurt gehad dus daar lag het niet aan.
De dealer verzekerde mij doordat omdat dit een zwaardere motor was (1200 tov. een 850) dat de trillingen door de grotere massa ook relatief meer zijn dan bij mijn eigen R850RT en dit meer doorgegeven wordt. Klinkt op zich best logisch maar ik wilde toch graag van jullie weten of dit "normaal" is.
Ik weet dat een boxer altijd wat meer trilt/schudt dan zeg een 4-cylinder in lijn welke weer een geheel andere motorkarakteristiek heeft maar toch....het viel me gewoon op.
Vast bedankt voor de reactie.
M.v.gr.
Peter.
/Edit Moderators: bericht verplaatst naar juiste rubriek
viewtopic.php?f=36&t=4791&hilit=speling+ruit
Heb vandaag een proefrit gemaakt met een R1200RT van 2005, wilde deze mogelijk aanschaffen maar ben er nog niet helemaal uit, en ik zag dat de ruit (hoogste stand) behoorlijk trilt/schudt bij stilstaan/stationair lopen. Eigenlijk bewoog/trilde de hele bovenkuip best wel.
Dit is naar mijn mening veel meer dan bij mijn huidige R850RT het geval is, welke ook iets minder trilling in het stuur doorgeeft, en dat ook wel wat heeft maar voor mijn gevoel veel minder.
Ik vroeg mij af of dat er meer 1200RT-eigenaren zijn welke dit hebben en of dit normaal is of in het geheel niet bij jullie niet aanwezig is.
Motor was goed afgesteld, had net een beurt gehad dus daar lag het niet aan.
De dealer verzekerde mij doordat omdat dit een zwaardere motor was (1200 tov. een 850) dat de trillingen door de grotere massa ook relatief meer zijn dan bij mijn eigen R850RT en dit meer doorgegeven wordt. Klinkt op zich best logisch maar ik wilde toch graag van jullie weten of dit "normaal" is.
Ik weet dat een boxer altijd wat meer trilt/schudt dan zeg een 4-cylinder in lijn welke weer een geheel andere motorkarakteristiek heeft maar toch....het viel me gewoon op.
Vast bedankt voor de reactie.
M.v.gr.
Peter.
/Edit Moderators: bericht verplaatst naar juiste rubriek