middenbok
Moderator: RT_Patrick
middenbok
Geleidelijk aan weer bezig met de gedachte te gaan motorrijden,
echter bij het verplaatsen kwam ik ik achter dat de middenbok bij mijn r100 niet goed omhoog klapt.
Is dit probleem al eerder bij iemand voorgevallen? en wat was dan de oplossing?
Heb al geprobeerd om de veer strakker te zetten, helaas geen resultaat.
Richard
echter bij het verplaatsen kwam ik ik achter dat de middenbok bij mijn r100 niet goed omhoog klapt.
Is dit probleem al eerder bij iemand voorgevallen? en wat was dan de oplossing?
Heb al geprobeerd om de veer strakker te zetten, helaas geen resultaat.
Richard
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: middenbok
Demonteren, schoonmaken, nieuw vet op de scharnierpunten.......weer als nieuw!
gr v Ciske
gr v Ciske
He trucker eigelijkn geef je zelf al het antwoord.
Ik lees onder aan iets in de trend van als je niet weet hoe het in elkaar steekt moet je het uit elkaar halen
Ik lees onder aan iets in de trend van als je niet weet hoe het in elkaar steekt moet je het uit elkaar halen

- Garfield
- Type: R1150RT
- Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: leusden
Nou, je kunt het inderdaaad helemaal uit elkaar halen, en als je dat dan toch doet, kun je gelijk alles schoonmaken, de rubber ringetjes vervangen en alles weer netjes invetten
En dan ga je het monteren en vervolgens blijkt dat het nauwelijks iets heeft opgeleverd, bij mij dan
Bekijk je de constructie dan wat beter zie je dat als je de motor rustig van de standaard afhaald, die standaard op de grond blijft staan. Geef je hem een klein zetje, klapt het omhoog. Hoe dat kan? Simpel, ingeklapt zit de bevestiging van de trekveren boven dat van de draaipunten. Op die manier houden de veren de standaard omhoog. Staat de motor op de standaard, zitten de veren voor de draaipunten, en net van de standaard af precies in lijn. Op dat punt kunnen de veren de standaard nooit omhoog trekken, dus vandaar een klein zetje.

En dan ga je het monteren en vervolgens blijkt dat het nauwelijks iets heeft opgeleverd, bij mij dan

Bekijk je de constructie dan wat beter zie je dat als je de motor rustig van de standaard afhaald, die standaard op de grond blijft staan. Geef je hem een klein zetje, klapt het omhoog. Hoe dat kan? Simpel, ingeklapt zit de bevestiging van de trekveren boven dat van de draaipunten. Op die manier houden de veren de standaard omhoog. Staat de motor op de standaard, zitten de veren voor de draaipunten, en net van de standaard af precies in lijn. Op dat punt kunnen de veren de standaard nooit omhoog trekken, dus vandaar een klein zetje.

Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Heb vanwege tijdgebrek de posting gedaan om onnodig tijdverlies, door van alles maar uit elkaar te halen, te voorkomen.
Nu na de reacties toch maar de gereedschapkar erbij halen.
Bedankt voor de reacties
en het blijkt dus dat ik niet de enigste ben die het wel eens parten speelt.
Als het iets positiefs heeft opgeleverd horen jullie het.
Nu na de reacties toch maar de gereedschapkar erbij halen.
Bedankt voor de reacties

Als het iets positiefs heeft opgeleverd horen jullie het.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht