WhiteLights
Moderator: RT_Patrick
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: WhiteLights
Bedankt voor je aanbod Wil..
, maar ik heb goede hoop dat mijn dealert het morgenmiddag wél voor elkaar heeft gekregen.. :) . Wordt vervolgd...

- Berrybeer
- 2023
Kijk...da's weer eens Deutsche Gründlichkeit...een paar minuten naar Whitelights gemaild, en nu al antwoord mét foto's...

en

Meteen ff door proberen te mailen naar mijn dealer....

en

Meteen ff door proberen te mailen naar mijn dealer....
- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
WhiteLights
Ziet er anders uit dan ik mij kan herinneren. Ik ga vanavond toch nog eens kijken hoe het zit. Ik heb alle draden gebruikt die uit de whitelight komen en nu zie ik een ongebruikte. Of is dit de massadraad? De draad die ik over had was een massadraad van de motorbekabeling die naar lampje achterlicht ging.
Maar zou wel handig zijn als whithelights een installatiehandleiding zou bijsluiten. Nu moet je het zelf maar uitzoeken.
Maar zou wel handig zijn als whithelights een installatiehandleiding zou bijsluiten. Nu moet je het zelf maar uitzoeken.

- Berrybeer
- 2023
Yep....ik heb één bruin massadraadje over....wil51 schreef:......Of is dit de massadraad? De draad die ik over had was een massadraad van de motorbekabeling die naar lampje achterlicht ging.

- Det
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hellevoet
Ziet er toch net effe anders uit dan het WhiteLights achterlicht welke ik gemonteerd heb.
Die "Zusatzkabel" heb ik er niet bij. WhiteLights vertelde mij wel iets in de trant van "de weerstand zit al geïntegreerd in de unit" .....
Ik heb overigens wel het compleet rode achterlicht - die is, dacht ik, pas sinds begin dit jaar op de markt. Wellicht dat alleen de 'modernere' units dit hebben ..... zouden ze deze aansluitvraag al vaker gehad hebben
:
:
:
Die "Zusatzkabel" heb ik er niet bij. WhiteLights vertelde mij wel iets in de trant van "de weerstand zit al geïntegreerd in de unit" .....
Ik heb overigens wel het compleet rode achterlicht - die is, dacht ik, pas sinds begin dit jaar op de markt. Wellicht dat alleen de 'modernere' units dit hebben ..... zouden ze deze aansluitvraag al vaker gehad hebben

Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
- Berrybeer
- 2023
Ik zou je het antwoord echt niet kunnen geven Det...
. Wat mij aan die twee foto's wel meteen opviel was dat de unit van de bovenste foto, aan de achterkant zwart is, en die van de onderste wit. Ik heb er een met een witte achterkant, misschien daarom ook dat ze die foto uitvergroot hebben.
Dat koppelstuk is voor mijn
uit 2004 wel cruciaal, zet ik dat er niet tussen, krijgt ik subiet dat irritante rode lampje op mijn dash.. _003

Dat koppelstuk is voor mijn

- wil51
Ik ben er nog niet aan toegekomen om te kijken. De achterlichten worden in zwarte of witte kleur geleverd van de achterkant. Hangt af van de kleur die je besteld. Ze zijn er in een rode, witte, zwarte en blauwe kleur. Net wat je het mooiste op je motor vindt passen. Dat maakt niet uit voor de aansluiting. Maar dat koppelstuk tussen de twee draden kan ik mij niet herinneren.
- wil51
Is het al opgelost? Moet bekennen dat ik nog geen tijd heb gehad om te kijken naar mijn aansluiting.
- Berrybeer
- 2023
Yep Wil..
. Het was zelfs zooo simpel, dat ik vergeten was het hier even te vermelden..
Met de twee foto's bij de hand was het werkelijk maar een klusje van pak 'm beet 30 seconden...
. Bij mijn
uit 2004 was 't gewoon een simpele kwestie van aansluiten zoals 't op de fotootjes staat. Tja..en dan is het dus echt 'plug & play'....je mot alleen ff wete hoe... :-)

- Berrybeer
- 2023
Omdat ik toch wel eens wilde weten hoe heet mijn uitlaatbochten (vanuit de cilinders) worden,- ivm met de twee draadjes van mijn leds- heb ik er de afgelopen toerritten eens goed opgelet.. 8). Hoe ik gemeten heb? Gewoon, kijken hoe ver ik er met het puntje van mijn wijsvinger bij kon komen zónder 'm te verbranden..
. Ik heb dit gedaan na een rit van 45 min met continu 140Kmh over de snelweg, maar ook na een rit van 90 min met plm. 70Kmh gemiddeld en wat bleek; beide keren kon ik de uitlaatbocht bijna aanraken..
Op ongeveer 1cm voelde ik nagenoeg niets, op 0,5 cm werd het warm en echt heet werd het pas op zo'n mm of 2 a 3..
(maar zelf dan ook weer niet zo heet dat ik mijn vinger meteen terug moest trekken)
Dit heb ik telkens gedaan meteen direct na de rit en vervolgens een kwartiertje later; zowel het ledblokje als ook de draad worden er letterlijk niet warm of koud van. Misschien dat het een ander verhaal is als je langdurig in een file rijdt en je brommert langdurig stationair laat lopen, maar gelukkig doe ik dat geen van beiden.. :-)

Dit heb ik telkens gedaan meteen direct na de rit en vervolgens een kwartiertje later; zowel het ledblokje als ook de draad worden er letterlijk niet warm of koud van. Misschien dat het een ander verhaal is als je langdurig in een file rijdt en je brommert langdurig stationair laat lopen, maar gelukkig doe ik dat geen van beiden.. :-)
Puur ter informatie;
Ondertussen blijkt Hornig dit ook te (weder)verkopen;
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... Light.html
En de "montage-handleiding" op YT;
[media]TkwMZmN5LhY[/media]
Zo ook voor de LED-knipperlichten aan de voorzijde;
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... ignal.html
Zoals LED-knipperlichten met "running lights";
(ik moet wel zeggen dat gloeilampen toch wel beduidend feller zijn dan de LED's)
[media]OhiHluKib7c[/media]
Ondertussen blijkt Hornig dit ook te (weder)verkopen;
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... Light.html
En de "montage-handleiding" op YT;
[media]TkwMZmN5LhY[/media]
Zo ook voor de LED-knipperlichten aan de voorzijde;
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... ignal.html
Zoals LED-knipperlichten met "running lights";
(ik moet wel zeggen dat gloeilampen toch wel beduidend feller zijn dan de LED's)
[media]OhiHluKib7c[/media]
- wil51
Hoe maakte hij nu de aansluiting op het stadslicht? Ik kon dit niet goed zien.
Heel simpel, hij propte eerst voor het oog het draadje *in* de lamphoudertje, en daarna was het magisch-oh-magisch schijnbaar al aangesloten.
Kortom, dat laten ze ff voor het gemak niet zien.
Ikzelf had dit op de
en heb dit op de
aangesloten via een PosiTap.
De bekende blauwe kabelklem kan ook.
Kortom, dat laten ze ff voor het gemak niet zien.
Ikzelf had dit op de

De bekende blauwe kabelklem kan ook.
- wil51
Ben ik dan zo ouderwets met mijn soldeerbout?
Ik heb van de aansluiting stadslicht stukje isolatie weggehaald, aansluiting voeding voor GPS erop gesoldeerd. Dat gaat niet meer los, tenminste als je goed soldeert.
Er is al een gebruiker met de led knipperlichten. Is het echt minder fel dan de gewone lamp? Op het filmpje vind ik de dagrijverlichting nogal overheersen als de richtingaanwijzer aangaat.

Ik heb van de aansluiting stadslicht stukje isolatie weggehaald, aansluiting voeding voor GPS erop gesoldeerd. Dat gaat niet meer los, tenminste als je goed soldeert.

Er is al een gebruiker met de led knipperlichten. Is het echt minder fel dan de gewone lamp? Op het filmpje vind ik de dagrijverlichting nogal overheersen als de richtingaanwijzer aangaat.
Zie het led-knipperlichtfilmpje @ 3:10 (e.v.), en kijk dan eens heel goed in die opname naar de linker (LED) knipperlicht en de rechter (gewone) knipperlicht.wil51 schreef:Is het echt minder fel dan de gewone lamp? Op het filmpje vind ik de dagrijverlichting nogal overheersen als de richtingaanwijzer aangaat.
Wat ook logisch is, aangezien de WhiteLights met "gewone" LED's opgebouwd worden.
En ja, de dagrij-functie lijkt het knipperlicht ook nogal te overheersen.
Aan de andere kant, ze hebben er wel een E-keur voor gekregen, dus het zou wel "veilig" moeten zijn.

Ikzelf sta er nog wat kritisch tegenover.

- Beemer-Tycoons
- 2023
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
ik heb zelf al geruime tijd als 1 van de eerste de led knipperlichten aan de voorzijde gemonteerd en kan zeggen dat de daglicht verlichting beslist de knipperlicht functie niet overheerst. Ook overdag is de knipperlicht functie goed zichtbaar en de extra daglicht verlichting is een nuttige extra verlichting die altijd aanstaat . Ook ik heb de daglicht verlichting netjes aan de stadsverlichting bedrading gesoldeerd en daarna netjes met een krimpkous afgewerkt.
Peter
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400

- Heavy-NL
- Type: Overig R-serie
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Ik heb gisteren bij http://www.whitelights.nl gevraagd of ik de korting van € 30.- alsnog kan krijgen omdat ik een achterlicht en knippers heb besteld.
Blijkt dat de Nederlandse vestiging van whitelights niet op de hoogte is van deze actie en het maar vreemd vind dat de Duitse vestiging klanten niet naar hem doorstuurt en de kortingsactie communiceert.
Dennis, van whitelights.nl, heeft aan Duitsland gevraagd hoe het zit. Ik ben benieuwd.
Gr. Ruud.
P.s. woensdag komt als de post meewerkt het pakket binnen. :)
Blijkt dat de Nederlandse vestiging van whitelights niet op de hoogte is van deze actie en het maar vreemd vind dat de Duitse vestiging klanten niet naar hem doorstuurt en de kortingsactie communiceert.
Dennis, van whitelights.nl, heeft aan Duitsland gevraagd hoe het zit. Ik ben benieuwd.
Gr. Ruud.
P.s. woensdag komt als de post meewerkt het pakket binnen. :)
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.
- wil51
Net bericht van whitelights NL dat je geen korting krijgt bij bestellen led knipperlichten voorzijde. _002
Alleen bij gelijktijdig bestellen led verlichting achterzijde krijg je korting. Maar die verlichting heb ik al.
Alleen bij gelijktijdig bestellen led verlichting achterzijde krijg je korting. Maar die verlichting heb ik al.
- Berrybeer
- 2023
...da's bij onze Oosterburen dan beter geregeld....ontving zojuist het volgende mailtje...
Hallo Berry!
Ja, das gilt auch nur für die Blinker.
Viele Grüße,
Ihr WhiteLights-Team
Königstraße 53
26180 Rastede
Tel.: 04402-84486
Fax: 04402-84721
http://www.whitelights.de
shop@whitelights.de
Steuernr.: 69/122/01710
Ust-ID: 213663532
HRA Oldenburg 120587
Inh.: Torsten Klotzsch-Fiehn
Toen ik mijn spullen daar bestelde was het zo dat ik die korting gewoon van het totaal bedrag kon aftrekken en dan in de digitale rekening het codewoord ergens vermeldde..geen enkel probleem mee gehad..

Hallo Berry!
Ja, das gilt auch nur für die Blinker.
Viele Grüße,
Ihr WhiteLights-Team
Königstraße 53
26180 Rastede
Tel.: 04402-84486
Fax: 04402-84721
http://www.whitelights.de
shop@whitelights.de
Steuernr.: 69/122/01710
Ust-ID: 213663532
HRA Oldenburg 120587
Inh.: Torsten Klotzsch-Fiehn
Toen ik mijn spullen daar bestelde was het zo dat ik die korting gewoon van het totaal bedrag kon aftrekken en dan in de digitale rekening het codewoord ergens vermeldde..geen enkel probleem mee gehad..

- wil51
Mooi, jammer voor Dennis van Whitelights NL maar ik ga ze nu bestellen in Duitsland. 

- wil51
Ze zitten erop en richtingaanwijzers werken. Ziet er mooi uit. Morgen verder met de aansluiting DRL verlichting aan aansluiting stadslicht solderen. Nu zit er een briefje bij dat je stadslicht moet verwijderen omdat dat volgens de wet niet gelijktijdig met de DLR verlichting mag branden. Maar eigenlijk mag toch ook het dimlicht niet branden gelijktijdig met DLR verlichting? Dat is tenminste de regel bij auto's. Dimlicht is niet uit schakelen en wil ik ook niet. Ik laat dus lekker dat lampje zitten. Het valt niet eens op dat dit brandt als ook dimlicht aan is. Ik ga er maar vanuit dat het gedoogd wordt net als de running lights.
- Robin0341
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
WhiteLights
Wil, kun je svp ook foto's plaatsen van de montage. Dus wellicht wat detailfoto's tijdens solderen, aansluiten, etc. Misschien kunnen anderen (ik) daar in de toekomst hun voordeel mee doen. Alvast dank, Robin.
- wil51
Ik heb het anders gedaan omdat op het stadslicht al de Garmin was aangesloten. Dus geen foto's beschikbaar van de montage aanbevolen door Whitelights. Maar het is simpel. Je haalt stadslicht uit de koplamp en van de voedingdraad van het lampje haal je stukje isolatie weg en daar soldeer je de 2 witte draden van de whitetligts op. Op filmpje van Hornig laten ze dat aansluiten net niet goed zien.Robin0341 schreef:Wil, kun je svp ook foto's plaatsen van de montage. Dus wellicht wat detailfoto's tijdens solderen, aansluiten, etc. Misschien kunnen anderen (ik) daar in de toekomst hun voordeel mee doen. Alvast dank, Robin.
Ik heb nu omdat ik daar makkelijk bij kon de draden whitelights met de bekende blauwe kabellklem op de voedingskabel van de Garmin aangesloten. Geprobeerd wat duidelijker foto's te maken en een filmpje omdat de foto's die al geplaatst zijn het niet goed laten zien door overstraling van de leds. In werkelijkheid ziet het er dus mooier uit.
http://www.youtube.com/watch?v=VgNjxCQYaFI&feature=plcp

- Robin0341
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
Dat scheelde je dan weer een hoop gepiel met dat stadslichtje
Ziet er goed uit hoor. Dank voor de foto's, het filmpje en de uitleg

Ziet er goed uit hoor. Dank voor de foto's, het filmpje en de uitleg

Ik heb ze ook maar besteld. Ziet er mooi uit. Alleen weer jammer voor mij dat die weerstanden er nu vast in zitten. Ik heb nl de Kisan Signalmider erop zitten en die heeft al een voorziening voor LED richtingaanwijzers. Ik had dus wel belang gehad bij een versie zonder de weerstanden. Maar misschien kan ik ze eruit peuteren. Ik weet ook niet wat het uitmaakt eigenlijk. Maakt het wat uit?
Een andere functie van die Signalminder is running lights. Ik ben benieuwd of dat goed werkt. De Kisan laat de knippers constant branden, waarbij je kunt kiezen uit 3 dimstanden. Zou dat nog werken met die LED's? We gaan het zien. Ik zal het wel even posten, dan weet iedereen het meteen.
Een beetje jammer ook dat de hier genoemde kortingscode niet klopt. Het moet BMWRTFORUMNL zijn, zonder streepjes en spaties. Ergens op pag.2 staat de code foutief vermeld. Die wordt dus niet geaccepteerd door Whitelights. Later zag ik dat in de 'korting voor leden' afdeling de juiste code vermeld stond. Maar daar had ik nog nooit gekeken... Via de mail heb ik de juiste code vernomen van Whitelights en ik hoop dat ie het achteraf nog in orde maakt. Zou een beetje sneu zijn anders.
Een andere functie van die Signalminder is running lights. Ik ben benieuwd of dat goed werkt. De Kisan laat de knippers constant branden, waarbij je kunt kiezen uit 3 dimstanden. Zou dat nog werken met die LED's? We gaan het zien. Ik zal het wel even posten, dan weet iedereen het meteen.
Een beetje jammer ook dat de hier genoemde kortingscode niet klopt. Het moet BMWRTFORUMNL zijn, zonder streepjes en spaties. Ergens op pag.2 staat de code foutief vermeld. Die wordt dus niet geaccepteerd door Whitelights. Later zag ik dat in de 'korting voor leden' afdeling de juiste code vermeld stond. Maar daar had ik nog nooit gekeken... Via de mail heb ik de juiste code vernomen van Whitelights en ik hoop dat ie het achteraf nog in orde maakt. Zou een beetje sneu zijn anders.
Ik zou ook die weerstanden eruit peuteren, geeft alleen maar extra belasting (en warmte!) die nergens voor nodig is.
Of de Kisan die weerstanden nodig heeft kan je nu al testen; trek 1 van je knipperlichten los, en als de Kisan niet sneller gaat knipperen, heb je die weerstanden inderdaad niet nodig.
Ik verwacht dat de Running Light functie van de Kisan wel blijft werken, maar wellicht het effect tussen de twee standen, gedimd en "vol-aan" Running Lights wellicht iets minder verschil zullen geven.
Omdat de traagheid van de gloeispiraal van een gloeilamp de effecten van die Running Lights functie (het is heel snel aan-en-uit schakeling, ik heb dat ooit nagemeten) op gebaseerd is.
En aangezien LED's geen nagloei-effect hebben kán het zijn dat het verschillen tussen beide Running Lights standen op de Kisan wat minder groot is versus normale gloeilampen.
Maar post vooral jou ervaringen, elke mening telt.
Ikzelf ga helaas door het leven zonder Kisan, mis die toch wel een beetje.
Vooral "same-side off" is reuze handig.
Of de Kisan die weerstanden nodig heeft kan je nu al testen; trek 1 van je knipperlichten los, en als de Kisan niet sneller gaat knipperen, heb je die weerstanden inderdaad niet nodig.
Ik verwacht dat de Running Light functie van de Kisan wel blijft werken, maar wellicht het effect tussen de twee standen, gedimd en "vol-aan" Running Lights wellicht iets minder verschil zullen geven.
Omdat de traagheid van de gloeispiraal van een gloeilamp de effecten van die Running Lights functie (het is heel snel aan-en-uit schakeling, ik heb dat ooit nagemeten) op gebaseerd is.
En aangezien LED's geen nagloei-effect hebben kán het zijn dat het verschillen tussen beide Running Lights standen op de Kisan wat minder groot is versus normale gloeilampen.
Maar post vooral jou ervaringen, elke mening telt.
Ikzelf ga helaas door het leven zonder Kisan, mis die toch wel een beetje.
Vooral "same-side off" is reuze handig.
Het staat op hun site of in de manual: ze zijn geschikt voor LED. Het is geen lastafhankelijke schakeling of iets van die strekking. Alleen die van het licht moet ik laten zitten denk ik. Hoewel...ik heb geen Canbus die kan klagen, of zit er op mijn vooroorlogse RT een soort controlemechanisme? Een lampje dat gaat branden als het licht het niet doet?dutchmidiman schreef:Ik zou ook die weerstanden eruit peuteren, geeft alleen maar extra belasting (en warmte!) die nergens voor nodig is.
Ik weet niet of alle
's ook lampen-defect controle hebben, zoals de
wel heeft.
Daar komt nog bij, als ik jou Daktari's koplamp zo bekijk, dat jou
gebaseerd is op de
, en die heeft dergelijke lampen-defect controle niet, zover mij bekend.
Desondanks zou ik de weerstanden voor de verlichting wél laten zitten, namelijk ook in verband met de werking van ABS, oftewel het voorkomen van mogelijke storing daarvan omdat de belasting (in verband met LED's) te licht is.
Pun intended.

Daar komt nog bij, als ik jou Daktari's koplamp zo bekijk, dat jou

Desondanks zou ik de weerstanden voor de verlichting wél laten zitten, namelijk ook in verband met de werking van ABS, oftewel het voorkomen van mogelijke storing daarvan omdat de belasting (in verband met LED's) te licht is.
Pun intended.

Hoe zit de ABS dan 'vast' aan de verlichting?dutchmidiman schreef:Desondanks zou ik de weerstanden voor de verlichting wél laten zitten, namelijk ook in verband met de werking van ABS, oftewel het voorkomen van mogelijke storing daarvan omdat de belasting (in verband met LED's) te licht is.
Pun intended.
Ik heb in diverse andere draadjes gelezen dat er een ABS-storingsmelding veroorzaakt werd omdat men met de remlichten bezig geweest was.
(w.o. LED)
Ook bij de RoadRockteer LEDs zit standaard een belastingweerstand ingebouwd, is blijkbaar dus echt wel nodig.
Je kunt het proberen zonder de belastingweerstand, volgens mij zal je dat snel genoeg merken middels een ABS-storingsmelding.
Of anders ff de ABS uitgebreid testen (op een rustig stukje weg) als je de montage van de nieuwe verlichting gedaan hebt zonder de belastingweerstand.
(w.o. LED)
Ook bij de RoadRockteer LEDs zit standaard een belastingweerstand ingebouwd, is blijkbaar dus echt wel nodig.
Je kunt het proberen zonder de belastingweerstand, volgens mij zal je dat snel genoeg merken middels een ABS-storingsmelding.
Of anders ff de ABS uitgebreid testen (op een rustig stukje weg) als je de montage van de nieuwe verlichting gedaan hebt zonder de belastingweerstand.
Ik heb ze inmiddels binnen. De achterlichtunit (geheel rood) heeft een klein briefje erbij dat er een weerstand aangesloten moet worden. Vreemd, want ik dacht juist dat die rode uitvoering een moderne was, die de weerstanden ingebouwd had zitten. Evengoed probeer ik het gewoon zonder. De knippers zouden het moeten doen vanwege de Kisan en het achterlicht zie ik wel. Als ik geen lampcontrole heb (ik heb iig geen lampje op het dash om aan te geven dat er een lamp stuque is) zou het moeten werken. En als het ABS lampje aan blijft, weet ik hoe laat het is.
De knippers voor hebben volgens mij (en zo te zien aan een kleurig 'dingetje' dat ik tussen de LED's kan zien zitten, een weerstand ingebouwd. Geen briefje in ieder geval.
Morgen even erop zetten.
De knippers voor hebben volgens mij (en zo te zien aan een kleurig 'dingetje' dat ik tussen de LED's kan zien zitten, een weerstand ingebouwd. Geen briefje in ieder geval.
Morgen even erop zetten.
Ik heb ze gemonteerd. Fluitje inderdaad. Ook de achterlichtunit. Ik had al een draadje aan het remlicht zitten voor de Kisan Signalminder, dus ik wist precies welke draad daarvoor was. Door een beetje logisch nadenken kon (zelfs) ik deduceren wat waarvoor was. In één keer goed!
Precies zoals Dutch al opmerkte, krijg je een beetje vreemd effect door de modulerende werking van de Signalminder. De runninglightsfunctie van de Kisan heeft 2 standen (3 als je uit meerekent) en het dimmen bereikt ie door de lichten te moduleren ipv dimmen met minder spanning. Blijkbaar is dat niet mogelijk via het relais waarmee de Kisan Signalminder werkt.
Als ik 'm in de laagste dimstand zet, is het effect 'het ergst'. Als je recht naar de lichten kijkt, is er niets aan de hand. Kijk je er langs, zie je ze flikkeren. Aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat dat de aandacht moet trekken. In de VS zie je nl ook al oplossingen om je koplamp te moduleren. Zo flikkert ie ook als je er niet direct naar kijkt en zo trek je de aandacht van de andere weggebruikers. Ik ben niet helemaal overtuigd en denk dat men het eerder als irritant zal ervaren. Ik heb 'm dus op de hoogste stand gezet. Op zich prima. Zo is ie overdag ook nog zichtbaar. In het donker is ie misschien wat tè prominent, maar dat vind ik niet erg.
Het achterlicht is in ieder geval een enorme verbetering! Een flinke bak licht ipv dat theelichtje. Alleen zijn de knipperlichten achter als je 90gr op de motor staat niet heel goed te zien. Schuin van achteren wel, maar van de zijkant niet zo. In het donker waarschijnlijk weer wel. Ik moet dat nog eens testen.
Ik heb nog geen foto's gemaakt.
Precies zoals Dutch al opmerkte, krijg je een beetje vreemd effect door de modulerende werking van de Signalminder. De runninglightsfunctie van de Kisan heeft 2 standen (3 als je uit meerekent) en het dimmen bereikt ie door de lichten te moduleren ipv dimmen met minder spanning. Blijkbaar is dat niet mogelijk via het relais waarmee de Kisan Signalminder werkt.
Als ik 'm in de laagste dimstand zet, is het effect 'het ergst'. Als je recht naar de lichten kijkt, is er niets aan de hand. Kijk je er langs, zie je ze flikkeren. Aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat dat de aandacht moet trekken. In de VS zie je nl ook al oplossingen om je koplamp te moduleren. Zo flikkert ie ook als je er niet direct naar kijkt en zo trek je de aandacht van de andere weggebruikers. Ik ben niet helemaal overtuigd en denk dat men het eerder als irritant zal ervaren. Ik heb 'm dus op de hoogste stand gezet. Op zich prima. Zo is ie overdag ook nog zichtbaar. In het donker is ie misschien wat tè prominent, maar dat vind ik niet erg.
Het achterlicht is in ieder geval een enorme verbetering! Een flinke bak licht ipv dat theelichtje. Alleen zijn de knipperlichten achter als je 90gr op de motor staat niet heel goed te zien. Schuin van achteren wel, maar van de zijkant niet zo. In het donker waarschijnlijk weer wel. Ik moet dat nog eens testen.
Ik heb nog geen foto's gemaakt.
Vandaag geprobeerd om foto's te maken met mijn smartphone (Note). Ik had al mijn bedenkingen of dat zou lukken ivm het knipperen van de LED's. En inderdaad. Ik zie die LED's alleen maar afwisselend knipperen (vrij langzaam). Ik ga het nog maar eens proberen met de 5D. Daar moet het mee lukken.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht