Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Mijn BMW systeem 5 helm is me te groot geworden, ik kan hem bijna achterstevoren draaien op mijn hoofd!! Heeft iemand een idee of er misschien een kleinere binnenvoering in kan. Ik heb er nu een stuk schuim in het midden in liggen waardoor de helm iets hoger en dus iets strakker zit.
ik hoop dat er een oplossing voor is.
gr Hamagna
Ik weet niet of BMW het nog doet maar enkele jaren geleden had ik hetzelfde probleem.
De helm opgestuurd en er is een nieuwe binnenschaal ingezet. Probleem weer voor een tijdje opgelost.
Kosten weet ik niet precies meer maar dacht rond de €100,- euris = 20% van de nieuwprijs.
Hou er rekening mee dat je nu een helm gebruikt die je niet meer beschermd. Waarschijnlijk heb helm al gekocht met een te grote maat. Veel gemaakte fout dat men een helm koopt die eigenlijk te groot is omdat hij dan zo lekker zit. Nieuwe helm zit altijd te strak voor je gevoel. Na paar weken zit helm pas goed.