Extra verlichting(en) op de R1200RT, w.o. knipperend remlicht, eventueel Running Lights, en rekening houdende dat het moet werken op CAN-bus.
Ikzelf gebruik de BMW Deluxe Supplemental Light als knipperende 3e remlicht; (ter illustratie)
http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... 578-p-1125
en
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=55804
Bestaat er ook voor de R11xxRT, en is mij altijd heel goed bevallen.
Helaas alleen in de US verkrijgbaar, aangezien het een BMW USA onderdeel is (tbv. overheidsversies van de BMW's)
En de Kisan tailBlazer gloeilampen;
https://www.kisantech.com/view_product. ... W-s%202Pak
Nog te monteren maar gekend ook te werken met CAN-bis;
- HyperLights knipperlichten, extra remlichten en modulerende verlichting aan de voorzijde;
http://hyperlites.com/
- AdMore Lights, extra (led) achter verlichting met geïntegreerde knipperlichten;
http://www.admorelighting.com/
Wat zijn zoal de "spelregels" voor verlichting & CAN-Bus?
Heel eenvoudig;
Als je gloeilampen gaat *vervangen* door (bijvoorbeeld) LED-lampen, dan *moet* je er voor zorgen dat die LED-lampen een vergelijkbare belasting geven als die gloeilampen (en LED-lampen doen dat per definitie niet)
Als je extra lampen wilt aansluiten, kan dat over het algemeen prima over de bestaande verlichting heen, maar er zijn wel limieten.
Ga geen 100 Watt lampen als een kerstboomverlichting aansluiten, dan zal je de relais-methode moeten gebruiken, eventueel met de FuzeBlock/CenTech/Blue Sea producten. (= relais aangestuurde centrale "stoppenkastje").
Ik zelf heb de LEDPac van Moto-LED direct aangesloten op de CAN-bus aansluiting waarop ook de BMW Navigator 4 zit, en dat werkt.
Zelfs als een soort Coming Home (voor 1 minuut) als ik het contact uitgezet heb.

Ga je aan de slag met oplossingen die de bestaande gloeilampen (zoals de knipperlichten) direct (zelf) gaat aansturen, zoals de SafetyLights oplossing, zal je met sper-diodes moeten gaan werken, anders gaat dit problemen geven met de ZFE (de centrale "CAN-bus" controler).