start niet meer
Moderator: RT_Patrick
start niet meer
Goede dag ,
Ik heb een R1100RT van 1994 , fijne motor trouwens .
Ik heb voor een +/- 4 maand geleden waarschijnlijk een grove fout gemaakt .
N.l . het volgende ;
Accu was leeg , dus aan de lading en poosje later toch even proberen of hij al wilde starten em ja hoor , hij liep .
Maar ik moest nog even weg , dus ik denk , laat hem maar mooi statinair draaien dan is straks de accu mooi vol .
Nu kom ik een uur later weer thuis en hoor hem niet meer , dus kijken in de schuur en ja hoor , hij was ermee gestopt en het contact stond nog aan .
Dus, maar weer even starten , maar mooi niets meer .
Startmotor draait , maar de motor start niet . Nu ben ik erachter dat de bougies niet meer vonken , dus waar het probleem/storing nu ligt ???????
Wie kan me met dit probleem helpen of wie heeft zoiets al eens meegemaakt en weet de oorzaak .
Alvast Hartelijk Dank ,
Groetjes , John
Ik heb een R1100RT van 1994 , fijne motor trouwens .
Ik heb voor een +/- 4 maand geleden waarschijnlijk een grove fout gemaakt .
N.l . het volgende ;
Accu was leeg , dus aan de lading en poosje later toch even proberen of hij al wilde starten em ja hoor , hij liep .
Maar ik moest nog even weg , dus ik denk , laat hem maar mooi statinair draaien dan is straks de accu mooi vol .
Nu kom ik een uur later weer thuis en hoor hem niet meer , dus kijken in de schuur en ja hoor , hij was ermee gestopt en het contact stond nog aan .
Dus, maar weer even starten , maar mooi niets meer .
Startmotor draait , maar de motor start niet . Nu ben ik erachter dat de bougies niet meer vonken , dus waar het probleem/storing nu ligt ???????
Wie kan me met dit probleem helpen of wie heeft zoiets al eens meegemaakt en weet de oorzaak .
Alvast Hartelijk Dank ,
Groetjes , John
Re: start niet meer
Dan heb je geluk gehad, je zal niet de eerste zijn die zijn tupperware omhulsel weg laat smelten door een oververhitte motor! Die boxers hebben echt de luchtstroom nodig om het binnen de perken te houden. Beschadiging door de hitte zou zomaar kunnen. Eerst maar eens simpel beginnen lijkt me.
Kwestie van afvinken. Peut (Je brandstof pomp loopt na het contact aandraaien en je hebt nog benzine?), Lucht (druk -> startmotor loopt, je kan hem starten zonder bougie erin en voelen of er lucht uitgeblazen wordt) en dan nog de vonk. Heb je er al nieuwe bougies in gedraaid?
Hou ons op de hoogte!
Stoffel
Kwestie van afvinken. Peut (Je brandstof pomp loopt na het contact aandraaien en je hebt nog benzine?), Lucht (druk -> startmotor loopt, je kan hem starten zonder bougie erin en voelen of er lucht uitgeblazen wordt) en dan nog de vonk. Heb je er al nieuwe bougies in gedraaid?
Hou ons op de hoogte!
Stoffel
- jaybmw
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Hall-voelers/gevers op de krukaspoelie kapot? Je hebt geen vonk meer? Deze dingen sneuvelen wel vaker.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Hall gevers is waarschijnlijk wel het probleem ja. Was dat in dit geval dan een mooie beveliging voor de rest van de motor. Hij had ook gewoon kunnen vastlopen.
Ton
Ton
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Boxer is luchtkoeling.
Als jij in de hete zon zit ga je ook koeling zoeken.
Als je dat met je boxer niet doet gaat ie kaduk.
Helaas kom je er nu op een vervelende manier achter.
Sterkte en succes en hoop dat ie snel weer loopt.
Richard
Als jij in de hete zon zit ga je ook koeling zoeken.
Als je dat met je boxer niet doet gaat ie kaduk.
Helaas kom je er nu op een vervelende manier achter.
Sterkte en succes en hoop dat ie snel weer loopt.
Richard
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Wie laat er nu zijn motor stationaair een uur lopen
Suc6 met het oplossen van de storing.

Suc6 met het oplossen van de storing.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- leo442
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Begin bij het begin. Controleer eerst de zekeringen en kijk af je spanning op de bobine hebt, volgende stap is het controleren v/d hallgever. (soms al te zien aan de toerenteller, dat hij niets aangeeft tijdens het starten)
Gr. Leo.
Gr. Leo.
Bedankt allemaal voor de snelle reacties . Ik ga ermee aan het werk , en alvast een fijn motorweekend , want het word weer mooi zeggen ze
En hoe is het afgelopen
:
:
:
:
:
Zo is het net alsof je voor het einde van de film in slaap bent gevallen
Luc

Zo is het net alsof je voor het einde van de film in slaap bent gevallen

Luc
Helaas is hij na 25 september niet meer terug geweest, dus een "uitzending gemist" is er nog even niet. _002
Je kunt eventueel via zijn contact-profiel hem ook een email sturen?
Je kunt eventueel via zijn contact-profiel hem ook een email sturen?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht