Michelin Pilot Road 2 achterband
Moderator: RT_Patrick
- Goose
- Type: R1200RT
- Bijz: Champagnekleur two tone
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
Michelin Pilot Road 2 achterband
Zo nieuwsgierig als ik ben wil ik toch graag deze vraag stellen aan de kenners: binnenkort ga ik ff langs bij Kenny voor een grote beurt voor mijn R1100RT. Mijn achterband zit aan zijn limiet en Kenny stelde voor een Michelin Pilot Road 2 te plaatsen. Nu wil ik graag weten: wat maakt deze band een goede keuze? (ik ga nu even uit van de professionaliteit van Kenny). Wat is jullie mening?
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Met MMG (Militaire Motor Groet),
Goose
Goose
- Wim1961
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Eygelshoven
Re: Michelin Pilot Road 2 achterband
Beste Goose,
Zelf heb ik onder mijn R1200RT ook reeds voor de 2e keer de Michelin Pilot Road 2 zitten. Voor mij is de wegligging en met name tijdens nat weer, en dat hebben we helaas vaak, het belangrijkste pluspunt. Ik weet dat er ook een Michelin Pilot Road 3 bestaat en hoor daar ook positieve reacties over.
Gr.
Wim
Zelf heb ik onder mijn R1200RT ook reeds voor de 2e keer de Michelin Pilot Road 2 zitten. Voor mij is de wegligging en met name tijdens nat weer, en dat hebben we helaas vaak, het belangrijkste pluspunt. Ik weet dat er ook een Michelin Pilot Road 3 bestaat en hoor daar ook positieve reacties over.
Gr.
Wim
Ik hoor van iederen hier inderdaad voornamelijk goeder reacties over de mpr2. Ik heb zelf de mpr3 en ik ben er tevreden over. Ook in tests doen beide banden het goed en qua levensduur zijn beide ook goed. Ik laat binnenkort de mpr3 achter opleggen bij Kenny. Er is al behoorlijk wat te lezen over de mpr2 hier dus ik zou zeggen lees de reacties even na.
Ton
Ton

- Kees BMW
Goedenavond.
Ik heb ze onder mijn R 1150 RT een stel super banden en betaalbaar.
Ik heb ze onder mijn R 1150 RT een stel super banden en betaalbaar.
Kees BMW
2 is inmiddels opgevolgd door de 3. Ik zou geen oude meuk onder mijn fiets willen hebben.
De MPR2 is goed maar de MPR3 is beter !
Test rapport heb ik liggen. Bij een snelheid van 50 kph op een natte wegdek stopt de PR3 2,5 m korter dan de PR2 op hetzelfde motorfiets !
Dat kan een vorkpoot scheelen !
Test rapport heb ik liggen. Bij een snelheid van 50 kph op een natte wegdek stopt de PR3 2,5 m korter dan de PR2 op hetzelfde motorfiets !
Dat kan een vorkpoot scheelen !
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Ik had ze ook onder mijn
liggen, en ze rijden prima! Geven goed vertrouwen, ook (of zelfs juist) onder mindere weersomstandigheden.
Op mijn nieuwe motor komen als het nodig is ze weer, of wellicht de mpr3. Oude meuk is wellicht wat overdreven voor de mpr2, maar als Kenny zegt dat de 3 beter is.......
, GerbeRT

Op mijn nieuwe motor komen als het nodig is ze weer, of wellicht de mpr3. Oude meuk is wellicht wat overdreven voor de mpr2, maar als Kenny zegt dat de 3 beter is.......
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- scan
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Om de MPR2's ouwe meuk te noemen is wel erg kort door de bocht vind ik.
Laat ik voorop stellen dat ik bepaald geen Michelin adept ben maar dat de kwalitieit van hun banden, of ze nu van het laatste type zijn of niet, onberispelijk is.
Banden, zo hebben al velen hier voor mij opgemerkt, is altijd een samenspel met verschillende comprimissen. Je kiest bijv. voor hoge kilometrages dan moet je een concessie doen t.o.v. slipvastheid in de regen. Een zacht compound daarentegen verhoogt de wegliggingseigenschappen maar je levert in op levensduur.
Wat ik wil zeggen is dat er nu nog vele honderden/duizenden tevreden gebruikers op dit type band rond rijden.
Onder "ouwe meuk" versta ik banden die meer dan 5 jaar in een magazijn hebben gelegen en dan pas gemonteerd worden. Daar kun je vraagtekens bij zetten?
Dat is overigens eenvoudig te controleren voordat de band gemonteerd even kijken naar de productiedatum meestal als volgt genoteerd *1610*.
Betekent geproduceerd in week 16 van het jaar 2010.
Laat ik voorop stellen dat ik bepaald geen Michelin adept ben maar dat de kwalitieit van hun banden, of ze nu van het laatste type zijn of niet, onberispelijk is.
Banden, zo hebben al velen hier voor mij opgemerkt, is altijd een samenspel met verschillende comprimissen. Je kiest bijv. voor hoge kilometrages dan moet je een concessie doen t.o.v. slipvastheid in de regen. Een zacht compound daarentegen verhoogt de wegliggingseigenschappen maar je levert in op levensduur.
Wat ik wil zeggen is dat er nu nog vele honderden/duizenden tevreden gebruikers op dit type band rond rijden.
Onder "ouwe meuk" versta ik banden die meer dan 5 jaar in een magazijn hebben gelegen en dan pas gemonteerd worden. Daar kun je vraagtekens bij zetten?
Dat is overigens eenvoudig te controleren voordat de band gemonteerd even kijken naar de productiedatum meestal als volgt genoteerd *1610*.
Betekent geproduceerd in week 16 van het jaar 2010.
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Zeer verstandige praat Harry !
. Eigenlijk zou je op zulke reacties niet moeten reageren. Rijd nu zelf 1 jr op pr 2's en het bevalt goed.
Grtn Jeroen.

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ik ben benieuwd naar de levensduur van de pilot road 2 of 3 qua kilometers.
Nu weet ik dat het ook te maken heeft met de rijstijl, maar ervaring van meerderen maakt een gemiddelde niet waar.
Ik heb zelf de Bridgestone BT-23 erop zitten waarmee ik nu 10.000 km mee gereden heb en de achter band is bijna op.
Ik heb hier wel vrede mee want het betreft toch een zachte band, wat dan weer een goede wegligging geeft.
Nu denk ik eigenlijk wel dat de michelin in dat zelfde compount zit als de BT-23...ik heb (nog) geen ervaring met deze band maar wil deze wel gaan proberen...
vandaar mijn nieuwsgierigheid hiernaar.
In een ander topic heb ik het ook al gezegd maar de Bridgstone BT-23 heeft wel snel een vlak kantje als je snelweg km maakt... hoe is dat bij de pilot road band?
Groet Hans.
Nu weet ik dat het ook te maken heeft met de rijstijl, maar ervaring van meerderen maakt een gemiddelde niet waar.
Ik heb zelf de Bridgestone BT-23 erop zitten waarmee ik nu 10.000 km mee gereden heb en de achter band is bijna op.
Ik heb hier wel vrede mee want het betreft toch een zachte band, wat dan weer een goede wegligging geeft.
Nu denk ik eigenlijk wel dat de michelin in dat zelfde compount zit als de BT-23...ik heb (nog) geen ervaring met deze band maar wil deze wel gaan proberen...
vandaar mijn nieuwsgierigheid hiernaar.
In een ander topic heb ik het ook al gezegd maar de Bridgstone BT-23 heeft wel snel een vlak kantje als je snelweg km maakt... hoe is dat bij de pilot road band?
Groet Hans.
- Goose
- Bijz: Champagnekleur two tone
- Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
Ik merk het al, een goede band dus voor mijn
. Maar wat ik dus zo lastig vind is dat iedereen wel een andere mening heeft. (gelukkig beperken we ons op dit forum tot toerrijders en een racers, want zij hebben helemaal een andere voorkeur. Logisch natuurlijk!) Op mijn Div900 zaten BT-020's Die gaan kuppen, dat heb ik zelf gemerkt...Op mijn
zitten nu 2 BT-021's. Wat is nou de druppel die doet beslissen voor een MPR2 (of 3)? Voor jullie info: ik rij veel woonwerkverkeer, per keer 140 km heen en weer, veel tussen ritjes en de verplichte familiebezoeken kosten mij ook elke keer 300 km. Reken daar de vakantie nog bij...zeg maar 15000 km per jaar.

Met MMG (Militaire Motor Groet),
Goose
Goose
Voor mij lijkt de keuze van de MPR3 het meest logisch. De Mpr2 zal natuurlijk gewoon verdwijnen en het is beter om 2 MPR3 banden te hebben dan een van elk type. Omdat je straks natuurlijk ook je voorband weer wil vernieuwen.
Ton
Ton
- scan
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Het zogenoemde 'kuppen' heeft veelal, ik zeg veelal, te maken met de bandenspanning.
Heb al eerder gezegd dat de door de, in dit geval, motorfabrikanten voorgeschreven spanning een "comfortspanning" is.
Om het kuppen te voorkomen de spanning met minstens 0,2 bar verhogen. Het lijkt weing maar kan wonderen doen.
De band kan er tegen, de motor kan er tegen en je portemonaie kan er tegen. Een win win situatie dus...
Heb al eerder gezegd dat de door de, in dit geval, motorfabrikanten voorgeschreven spanning een "comfortspanning" is.
Om het kuppen te voorkomen de spanning met minstens 0,2 bar verhogen. Het lijkt weing maar kan wonderen doen.
De band kan er tegen, de motor kan er tegen en je portemonaie kan er tegen. Een win win situatie dus...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht