Rob van Schie
Geplaatst: 11 sep 2011, 19:43
Mijn naam is Rob van Schie, 59 jaar woon in het centrum van Delft,
Al jaren BMW rijder. Tot eind februari een uiterst betrouwbare kale k75 bereden. 184.00 km zonder enig probleem. Grote blunder van BMW deze perfecte motor uit productie te nemen. desnoods een 900 /1200 versie uitgebracht. dit was mij tweede na de eerste total los is gereden door een ongeluk, daarna een K100 , wat een rampen fiets was. vervolgens de bovengenoemde k75 .
Wij gebruiken de motor dagelijks, is ons vervoermiddel, zochten daardoor meer bescherming tegen de weersomstandigheden. Was geen overbodige luxe bleek deze "zomer" Ook op onze vakantie door Frankrijk ,het zelfde liedje
Na eerst gekeken te hebben naar een K75 ultima RT uit 1996 (allerlaatste type . viel eind februari onze keuze toch op een R 1100 RT uit 2000 (Duitse import fiets) voorzien van logboek enz enz. zeer mooie. comfortabele motor , met 30.000 km op de teller. Heeft meer bottom power, prima fiets, op een ding na, de ABS modulator die laat mij in de steek.
Al 2x laten resetten , (juist bij verschillende BMW dealers) weer rijden , na een paar dagen de twee lampjes, welke op en neer branden. Helaas valt dit buiten de garantie welke ik voor drie maanden had. Dit euvel kom je (te) veel tegen op dit of ander forum. kost wel 1400 euro!! nieuw. baal daar dus wel van. heb vorige week een brief naar de importeur gestuurd.
Afwachten. Heeft een van jullie een afdoende oplossing, zag al een filmpje op you tube om de bedrading aan te passen, zodat bij het starten de accu niet op zijn donder krijgt. kun je b.v de ABS (tijdelijk) uitschakelen?
a.s. vrijdag komen er twee nieuw Metzler banden op om weer vele veilige km verder te rijden .(eind september weekje naar zuid Frankrijk met.....twee Harley's
groeten, Rob van Schie
Al jaren BMW rijder. Tot eind februari een uiterst betrouwbare kale k75 bereden. 184.00 km zonder enig probleem. Grote blunder van BMW deze perfecte motor uit productie te nemen. desnoods een 900 /1200 versie uitgebracht. dit was mij tweede na de eerste total los is gereden door een ongeluk, daarna een K100 , wat een rampen fiets was. vervolgens de bovengenoemde k75 .
Wij gebruiken de motor dagelijks, is ons vervoermiddel, zochten daardoor meer bescherming tegen de weersomstandigheden. Was geen overbodige luxe bleek deze "zomer" Ook op onze vakantie door Frankrijk ,het zelfde liedje
Na eerst gekeken te hebben naar een K75 ultima RT uit 1996 (allerlaatste type . viel eind februari onze keuze toch op een R 1100 RT uit 2000 (Duitse import fiets) voorzien van logboek enz enz. zeer mooie. comfortabele motor , met 30.000 km op de teller. Heeft meer bottom power, prima fiets, op een ding na, de ABS modulator die laat mij in de steek.
Al 2x laten resetten , (juist bij verschillende BMW dealers) weer rijden , na een paar dagen de twee lampjes, welke op en neer branden. Helaas valt dit buiten de garantie welke ik voor drie maanden had. Dit euvel kom je (te) veel tegen op dit of ander forum. kost wel 1400 euro!! nieuw. baal daar dus wel van. heb vorige week een brief naar de importeur gestuurd.
Afwachten. Heeft een van jullie een afdoende oplossing, zag al een filmpje op you tube om de bedrading aan te passen, zodat bij het starten de accu niet op zijn donder krijgt. kun je b.v de ABS (tijdelijk) uitschakelen?
a.s. vrijdag komen er twee nieuw Metzler banden op om weer vele veilige km verder te rijden .(eind september weekje naar zuid Frankrijk met.....twee Harley's
groeten, Rob van Schie