Cardan / achterwiel lager - coulance - garantie

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
GS-KK

Cardan / achterwiel lager - coulance - garantie

Ongelezen bericht door GS-KK »

Vrinden van het RT Forum.

Ik breek (met jullie goedvinden) ff in. Ik heb zelf een GSA (ja sla me maar :-))
Net (onder garantie) een geheel nieuwe cardanklok gehad. Te veel speling/lager kapot. R1200GSA uit 2007 met 26K kilometers. Op zichzelf prima opgelost dus.

Nou heeft jullie RT een soortgelijke cardan.

Wie heeft daar (ooit) problemen mee gehad en hoe is dat toen (al dan niet netjes) opgelost?

Thx
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Re: Cardan / achterwiel lager - coulance - garantie

Ongelezen bericht door WernerB »

Mijn RT heb ik overgenomen van een zakelijk rijder. De motor is werkelijk op alle punten geweldig onderhouden.
Bij de vorige eigenaar deed zich een paar jaar geleden een cardanprobleem voor waarbij de gehele! cardan is vervangen onder garantie. (Er stond toen 43000 km op de teller). Tot het moment dat ik de motor overnam geen enkel probleem. Tot voor 2 weken geleden bij km-stand 71900 mijn cardanlager de geest gaf.
Officieel zou het lager onder de garantie vallen van de vorige keer, maar dat heeft anders uitgepakt.........
Intussen ligt er een nieuw cardanlager in. Heeft Kenny gefikst!
Bij Van Harten wist men in elk geval te melden dat, ondanks het feit dat zij ALLE RT's van Utrecht in onderhoud hebben, mijn RT pas de 2e is met een cardanlagerprobleem.
Hoop dat ik van de misère af ben.

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
scan
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Bij Van Harten wist men in elk geval te melden dat, ondanks het feit dat zij ALLE RT's van Utrecht in onderhoud hebben, mijn RT pas de 2e is met een cardanlagerprobleem.
Dat soort verhalen moet je maar niet teveel waarde aan hechten en zeker niet als het bij die zaak weg komt.

De kreet "Meneer, (lees zeikerd) dat komt nooit voor!" staat bovenaan in het smoesenboek.

Kijk de internationale forums er maar op na hoeveel cardanlager schades er zijn en oordeel zelf...
Zoeken onder FD of Final Drive.

Misschien tóch maar een punt van maken voordat je de euros afzinkt.
Johan
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door Johan »

Hoe konstateer je eigenlijk dat je speling hebt op de cardan?
Is het zo dat als hij op de bok staat en je laat hem in zijn 6e versnelling lopen dat hij "rabbelt"
Zo ja, dan wordt het ook voor mij tijd dat ik naar de dealer ga. Daar moet ik zowiezo nog heen omdat de afstelling niet goed is.
Groet, Johan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”