Ik heb weer wat beleefd vanmorgen. Rijdend op de ring van Amsterdam beginnen er allemaal auto's achter mij te seinen en claxonneren. Een vrouw haalt me in en kijkt heel verschrikt naar me. Ikzelf heb niets in de gaten, maar besluit toch maar naar de vluchtstrook te gaan omdat er blijkbaar iets mis is. Stap ik af en de vlammen schieten omhoog bij m'n linkerkoffer. HELP, BRAND.

. Snel de contactsleutel gepakt en de koffer van m'n motor gehaald. Gelukkig m'n koffer lag nu achter de

maar brandde nog steeds met inhoud. Het ding leeggekieperd op straat, gelukkig was het vochtig, en de vlammen van m'n spullen uitgestampt. T-shirts, sokken etc. M'n koffer wilde niet uit, die bleef branden, gelukkig wel steeds minder en uiteindelijk in het natte gras achter de vangrail toch uitgekregen.
In de splitseconde dat ik m'n koffer van de motor haalde had ik wel gezien dat ik de koffer niet in het voorste ophangpunt gehaakt had en alleen achter en in de geleiderail vast zat. In het donker niet goed opgelet dus. Resultaat een gat ter grootte van de uitlaat in m'n koffer, gesmolten plastic op de uitlaat en de helft van m'n spullen die in de koffer zaten naar de haaien.
Ik hoop de uitlaat weer plasticvrij te krijgen, ben al aan het zoeken naar een linker koffer en die spullen, ja maar weer opnieuw aanschaffen. Er zit niets anders op. De moraal hiervan, controleer altijd of je koffers goed correct vast zitten.
Mijn grote dank voor die mensen die me gewaarschuwd hebben, het had veel slechter kunnen aflopen