Stanleymes in m'n voorband?

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
dynamic

Ongelezen bericht door dynamic »

Hallo allemaal..

Toen ik vanochtend op kantoor kwam en naar m'n voorband keek zag ik een gemene groef/kras, alsof iemand zich met een Stanleymes heeft uitgeleefd..
Na de band even rondgedraaid te hebben bleken het er twee stuks te zijn, aan een zijde van de band. Het aparte is dat het niet op een vast punt zit en ook enkel op de voorband.

Heb net 2400 km. met de band gereden, pak zo heel af en toe wel een putdeksel mee, maar kan me niet voorstellen dat het daardoor komt. Rij voornamelijk snelweg-kilometers. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn en nog belangrijker: kan het kwaad? Op een punt loopt de snee volledig door het profiel..

Groeten,
Dennis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Stanleymes in m'n voorband?

Ongelezen bericht door Walter »

Kan me niet voorstellen dat dit op de weg gebeurd is.... ziet er idd uit als een opzettelijke snede van een scherp mes. _003

Mijn idee.... geen risico nemen en vervangen! :$
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
dynamic

Yeps, vermoed zelf ook dat het vandalisme is... vanmiddag maar rustig terug naar huis rijden en maandag even ergens een afspraak zien te maken... Iemand nog tips in de omgeving van Rijswijk of Utrecht voor een goede bandenboer?

Helaas staat de RT buiten aan de zijkant van m'n flat, ga hem voor de zekerheid maar verhuizen naar de andere zijkant van het gebouw. Daar kan ik 'm IR-bewakingscamera op de RT richten. Niet dat het iemand tegen zal houden, maar dan heb ik misschien wel de dader op beeld vastgelegd...
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Kanonnen, dat is kwalijk! :( _003

Het is ook raadzaam om aangifte te doen.
En hier te melden waar je motor zoal gestaan heeft, dan kunnen andere motorrijders hun parkeergedragingen daarop aanpassen en ook opletten.

Ik vraag het voor de zekerheid even, begrijp mij a.u.b. niet verkeerd;
Heb je een voorspatbordverlenging (ook wel Extenda Fenda genaamd) op je motor zitten?
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Is het geen overjarige band waarbij de scheiding van het dualcompound los gaat laten,slechte vulcanisatie oid?? Er zijn ook slechte Michelins op de markt.....
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Er zou ook iets hebben klemgezeten tussen je spatbord en je wiel. Zie je geen beschadigingen bij de lak van het spatbord aan het uiteinde? En inderdaad de vraag over de Extenda Fenda is ook een mogelijkheid al had ik dan verwacht dat je na de eerste rit met je nieuwe band deze beschadiging al was op gevallen.
Aangifte doen tja ik doe het ook altijd al is het maar dat de politie er iets meer op kan letten in de omgeving( als ze daar de tijd voor hebben). Daders worden zelden gevonden.

Ton
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Je kan de band vervangen maar als je goed kijkt en de scheur opent met bv schroeven draaier en je ziet geen canvas is er niets aan de hand.
Als de scheur alleen in het profiel zit is de band niet beschadigd want dit doet de fabrikant namelijk ook met een profiel in het rubber.

Dus gelijk vervangen kan maar ik zou het niet zomaar doen
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

thooms schreef:Je kan de band vervangen maar als je goed kijkt en de scheur opent met bv schroeven draaier en je ziet geen canvas is er niets aan de hand.
Als de scheur alleen in het profiel zit is de band niet beschadigd want dit doet de fabrikant namelijk ook met een profiel in het rubber.

Dus gelijk vervangen kan maar ik zou het niet zomaar doen
Zonder moeilijke discussies uit te willen lokken vind ik wel dat Je jezelf zou moeten afvragen welk en hoeveel risico je wilt lopen.... en hoe prettig voel je je erbij...
Kenny (motorservice amersfoort) zit in de buurt van Utrecht (Den Dolder), hijn heeft meestal genoeg banden op voorraad...
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
dynamic

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie feedback... durfde het risico toch niet te lopen, op een plek zat de snee nog niet tot op het canvas maar kwam wel gevaarlijk dicht in de buurt. Vanmiddag dus maar even een motorzaak in de buurt van Rijswijk gebeld, en die hadden nog een Michelin op voorraad en tijd om hem er meteen onder te zetten.

Was maar goed ook... bij het monteren van de remklauw riep de monteur me erbij.. bleek dat de remleiding van de klauw rechtsvoor lek was. In het reservoir zat bijna geen remvloeistof meer, en dat terwijl ik het kijkglaasje twee dagen geleden nog heb gecontroleerd. Na een paar keer de rem inknijpen zag je een heel mooi dun straaltje uit de remleiding spuiten. Het blijft gokken of de vandalen hier ook aan hebben lopen kloten.. 't is een beetje toevallig.

Achteraf was het ritje van m'n werk naar Delft dus best link. De monteur wilde me eigenlijk niet meer naar huis laten rijden. Omdat het een heel klein ritje was naar Rijswijk ben ik maar binnendoor gegaan en heb heel voorzichtig alleen m'n achterrem gebruikt. Maandagochtend kan ik terecht voor het vervangen van de remleiding.

Gelukkig heb ik met onze huismeester kunnen regelen dat de motor nu netjes binnen staat..
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

een heel mooi dun straaltje uit de remleiding spuiten
Gdvrdegdvr.. _003 Da's serieus man ! Alles bij elkaar lijkt me duidelijk. Wat die "vandalen" misschien niet eens door hebben dat dit heftig verkeerd kan aflopen voor jou. Ik zou dit zeker doorgeven aan de politie. Ik ben blij voor je dat je het op tijd geconstateerd hebt.
dynamic

Yeps.. dacht vanavond inderdaad ook om de politie maar eens te bellen.. wie weet ben ik niet de eerste en kan ik zo nog een steentje bijdragen..
Ben zeker blij dat ik er op tijd achter ben gekomen.. toch lullig als je in je remmen knijpt en er gebeurt niets...

Hoor van de buren dat er 's nacht nogal eens wat figuren over de parkeerplaats struinen hier... heb de bewakingscamera bij de voordeur voor de grap eens op het parkeerterrein gericht.. benieuwd wat er zich de komende nachten afspeelt daar...
jpauwels
Type: R1200RT
Bijz: Saphir Schwarz Metallic
Woonplaats of omgeving: Riel

Ongelezen bericht door jpauwels »

dynamic schreef:heb de bewakingscamera bij de voordeur voor de grap eens op het parkeerterrein gericht.. benieuwd wat er zich de komende nachten afspeelt daar...
Houd er rekening mee dat je die beelden niet aan de politie laat zien, anders heb je nog dikke kans op een boete voor filmen van de openbare weg. Ondanks dat je er de beste bedoelingen mee hebt zou het toch heel lullig zijn

---
- Sent from my iPhone aan alle forumleden
dynamic

Da's inderdaad ook weer zo... het parkeerterrein is weliswaar eigen grond en er staat er een bord bij de ingang.
Overigens heeft het hof in 2009 bepaald 'Beveiligingscamera gericht op openbare weg ter bescherming auto toegestaan:'

Het hof stelt voorop dat het - zichtbaar - plaatsen van een beveiligingscamera of een daarop gelijkend voorwerp met het oogmerk om de eigen woonomgeving te beveiligen, op zich niet onrechtmatig is jegens omwonenden. Het hof verwijst daartoe naar de memorie van toelichting op de Wet heimelijk cameratoezicht (Tweede kamer, Kamerstuk 2000-2001, 27732 nr. 3)

Maar goed... je schiet er natuurlijk helemaal niets mee op... als je wat op beeld hebt is het immers al te laat...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”