Tripje Duitsland okt?

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
opArno

Tripje Duitsland okt?

Ongelezen bericht door opArno »

Beste RT-forum mensen,

Het plan is om samen met mijn twee zonen een paar dagen naar Duitsland te gaan , Moezel, Eifel.
Zijn er mensen die dat ook al gedaan hebben in oktober? Is er dan (nog) iets te beleven of kunnen we beter ergens anders naar toe gaan?
Met het weer weet je het nooit natuurlijk, kijk maar hoe het nu is met al die regen..

Graag jullie reactie's,

[groet] Arno _004
Jan R1200RT

Re: Tripje Duitsland okt?

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt _001
Er zijn natuurlijk de Moezel wijnfeesten, maar die zijn maar tot begin oktober :!:
http://www.moezeldal.nl/wijnfeesten.html
opArno

Jan R1200RT schreef:Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt _001
Er zijn natuurlijk de Moezel wijnfeesten, maar die zijn maar tot begin oktober :!:
http://www.moezeldal.nl/wijnfeesten.html
Hallo JanR1200RT,

bedankt voor je reactie,

De wijnfeesten..ik ben een (gezelligheids _005 ) wijndrinker dus dat zou leuk zijn maar wij gaan iets later 5,6,7/6,7,8 oktober.
Het gaat mij beetje om de gezelligheid, als je na de zomer naar Renesse (Zld) gaat is het daar helemaal uitgestorven, snap je wat ik bedoel _001 .
Is het dan ook nog "druk"met motorrijders, zijn de eet/koffie/pitstop cafeetjes nog open enzo?

We zijn van plan om naar het Bike-Inn van Petra & Herman in Treis-Karden te rijden, is er al eens iemand hier op het RT-forum geweest?

[groet] Arno _004
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Wij hebben in dit hotel gezeten, vlakbij wat je van plan bent.

Mosellandhotel Waldeck
Baybachstraße 37, 56332 Burgen, Duitsland
+49 2605/3386 () ‎
[url]htp://www.mosellandhotel-waldeck.de[/url]

Kostte (± 2 jaar geleden?) € 45,= per persoon / dag, inclusief ontbijt en een (vaststaand) 3-gangen diner.
Prima, nette en ruime kamer en gewoon (goed) eten (niks aparts).

Iets verder onderin Burgen (bij de Moesel) zit ook nog een (motor liefhebbend) hotelletje.

Cafe Hotel Aroma
Bergstraße 1, 56332 Burgen, Duitsland
+49 2605/8497637 () ‎
http://www.cafe-hotel-aroma.de

En voor wat de "drukte" betreft, dat zal ook wel sterk van het weer afhangen. Maar er zijn dan nog voldoende eet/ drink gelegenheden open, want de herfst vakantie komt er dan al weer aan. Daarna wordt het rustig(er).
Maar je gaat toch zelf al met een paar man, dan maak je toch je eigen plezier / drukte :lol:
opArno

Zeker maken we de gezelligheid zelf maar als er niets open is.. _002
Bedankt voor de links, tegen die tijd ga ik pas iets bespreken, wij zijn mooi weer rijders dus als de weersvoorspellingen niet goed zijn gaan we net zo makkelijk ergens anders naar toe.
Ik zou nu toch eigenlijk achter buiten in de tuin moeten zitten met mijn laptop op schoot maar als ik zo eens naar buiten kijk lijkt de herfstvakantie al te zijn begonnen.. Oia _003 Oia

Ik breng tegen die tijd nog wel verslag uit wat het uiteindelijk geworden is.

[groet] Arno _004
Scorpion684

Ongelezen bericht door Scorpion684 »

Ik ben het Pinksterweekend (met een collega) 2 nachten bij Herman & Petra geweest.
Leuk gezellig bicker-pension, goed ontbijt. Kamers zijn simpel maar goed en vooral goedkoop Big RT Smile
S'avonds gezellig een lekker biertje met de aanwezige bickers.

Gezelligheid is erg genoeg langs de Moezel in de leuke plaatsjes: Bernkastel Kues, Cochem, TrabenTarbach, enz.
Vanuit Treis-Karden naar Trier en terug is al een mooie dagtocht.
Wij zijn door de Eifel terug gereden, ook een schitterende motorroute.
Dus veel plezier aldaar met je zonen _004

[groet] Ottokar
opArno

Scorpion684 schreef:Ik ben het Pinksterweekend (met een collega) 2 nachten bij Herman & Petra geweest.
Leuk gezellig bicker-pension, goed ontbijt. Kamers zijn simpel maar goed en vooral goedkoop Big RT Smile
S'avonds gezellig een lekker biertje met de aanwezige bickers.

Gezelligheid is erg genoeg langs de Moezel in de leuke plaatsjes: Bernkastel Kues, Cochem, TrabenTarbach, enz.
Vanuit Treis-Karden naar Trier en terug is al een mooie dagtocht.
Wij zijn door de Eifel terug gereden, ook een schitterende motorroute.
Dus veel plezier aldaar met je zonen _004

[groet] Ottokar
Bedankt voor je reactie Ottokar,

Dat klinkt als muziek in mijn oren.. _004 , heb gelezen dat Herman ook routes op je Garmin kan/wil zetten :!:
En ook belangrijk..mijn -1100- kan binnen overnachten.
Kan ik nog ergens een mooie route vinden van ons mooie Brabant naar Treis Karden voor op mijn Zumo 550 :?:

[groet] Arno _004
ron1200rt

Ongelezen bericht door ron1200rt »

Arno,

Kijk hier eens, uit ervaring kan ik roepen dat het er dan heel gezellig is.
http://www.mosellandtouristik.de/nl/veranstaltungen/

suc6 Ron
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Arno,
Wil best proberen een route voor je te maken (na volgende week) voor de Garmin.
Mocht je wensen hebben, dan hoor ik dat graag. (evt. via Peebee).

En even later: Heb alvast een routebeschrijving in mapje routes (zie onderschrift) gezet en gaat over N-wegen.
Doe zo het licht uit. Eerst een weekje Denemarken.
GrTz
BertL
opArno

ron1200rt schreef:Arno,

Kijk hier eens, uit ervaring kan ik roepen dat het er dan heel gezellig is.
http://www.mosellandtouristik.de/nl/veranstaltungen/

suc6 Ron
Bedankt voor de link Ron, we nemen hem mee.. _004

BertL schreef:Arno,
Wil best proberen een route voor je te maken (na volgende week) voor de Garmin.
Mocht je wensen hebben, dan hoor ik dat graag. (evt. via Peebee).

En even later: Heb alvast een routebeschrijving in mapje routes (zie onderschrift) gezet en gaat over N-wegen.
Doe zo het licht uit. Eerst een weekje Denemarken.
Ook BertL bedankt voor de moeite, jij zit nu in (of bent onderweg naar) Denemarken..das beter ;)
Heb die route bekeken en geprobeerd om hem via mapsource op mijn Garmin te zetten maar hij zegt dat het niet kan omdat het niet het goede bestand is _001 .

Het is een png bestand en dat is niet goed zegt mapsource, kan ik dat veranderen op een makkelijke manier..ben niet zo'n computer man en bij mij gaat nooit iets van de eerste keer goed Oia
Maar goed, jij zit lekker in Denemarken dus kwacht je antwoord wel af.

[groet] Arno _004
LHHC

Ongelezen bericht door LHHC »

Arno,

Leuk idee, zo'n weekendje weg met je zonen!!

Het gebied waar je naar toe wil, is prachtig om te toeren. Houd er wel rekening mee dat er in oktober erg weinig te beleven valt. De biker-hotels zullen dan maar weinig bikers 'herbergen'. In dat seizoen zijn er met name veel campers te vinden.
In dit draadje staan ook nog enkele tips viewtopic.php?f=28&t=4129
opArno

LHHC schreef:Arno,

Leuk idee, zo'n weekendje weg met je zonen!!

Het gebied waar je naar toe wil, is prachtig om te toeren. Houd er wel rekening mee dat er in oktober erg weinig te beleven valt. De biker-hotels zullen dan maar weinig bikers 'herbergen'. In dat seizoen zijn er met name veel campers te vinden.
In dit draadje staan ook nog enkele tips viewtopic.php?f=28&t=4129
Zeker Luc is erg gezellig met ons drieën, we proberen elk jaar een dag of drie weg te regelen maar is niet altijd even makkelijk met (klein)kinderen, werk enzo..
We gaan ons toch nog eens goed beraden om in oktober die kant op te gaan..als er al weinig bikers zijn en er is niet veel te beleven. Hangt ook erg van het weer af natuurlijk hé..zou zomaar kunnen dat er toch nog mensen die kant op gaan mede door de Oia zomer die we nu hebben.
Mensen met campers kunnen volgens mij ook heel gezellig zijn Big RT Smile

en nog bedankt voor het draadje, leuk om te lezen ;)

[groet] Arno.
BertL
2024
2024

Ha die Arno,
Vanuit een regenachtig maar schitterend Denemarken even een berichtje:
Ik kan van hieruit niets voor je betekenen. Heb geen mapsource op deze laptop staan (was ik nog van plan, maar daar heb je nu dus niets aan).
Het png-bestandje geeft je een indicatie waar de route langs gaat; het is gewoon een afbeelding van de kaart. Met de routebeschrijving zou je zelf in mapsource deze route kunnen proberen te maken. Je leest nl. van punt tot punt waar je langs gaat. Iets voor een regenachtige middag/avond 8)_
Ik kan na deze week iets meer voor je betekenen.....
[groet] Bert
GrTz
BertL
opArno

BertL schreef:Ha die Arno,
Vanuit een regenachtig maar schitterend Denemarken even een berichtje:
Ik kan van hieruit niets voor je betekenen. Heb geen mapsource op deze laptop staan (was ik nog van plan, maar daar heb je nu dus niets aan).
Het png-bestandje geeft je een indicatie waar de route langs gaat; het is gewoon een afbeelding van de kaart. Met de routebeschrijving zou je zelf in mapsource deze route kunnen proberen te maken. Je leest nl. van punt tot punt waar je langs gaat. Iets voor een regenachtige middag/avond 8)_
Ik kan na deze week iets meer voor je betekenen.....
[groet] Bert
Hoi BertL, wat is dat internet toch mooi..antwoord geven vanuit Denemarken was een aantal jaar geleden toch wat moeilijker geweest :lol:
Dan ben je wel een echte forum man in mijn ogen hoor _004
Mijn jongste zoon was hier even en ik vertelde over dat png-bestand en hij dacht al zoiets..dus zal ik de afbeelding nog eens wat closer bekijken en zien of ik hem in mapsource kan krijgen..
Of het me wel of niet (lukt)is gelukt laat ik nog weten.
Bedankt voor je berichtje uit Denemarken (jammer van de regen) en maak maar eens wat mooie foto's voor je RT-forum vrienden Big RT Smile

[groet] Arno _004
BertL
2024
2024

Ha die Arno,

Ben weer terug en heb 2 routes voor je bij routes gezet (onderschrift). Het zijn gpx bestanden. Mapsource of basecamp kan het lezen.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Heb geen flauw idee of de oorspronkelijke bestanden afwijken van deze twee nieuwe. _001
Veel plezier met de voorbereidingen, want dat is al goed voor de helft van de lol...
GrTz
BertL
opArno

Ben weer terug en heb 2 routes voor je bij routes gezet (onderschrift). Het zijn gpx bestanden. Mapsource of basecamp kan het lezen.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Heb geen flauw idee of de oorspronkelijke bestanden afwijken van deze twee nieuwe. _001
Veel plezier met de voorbereidingen, want dat is al goed voor de helft van de lol...
Hallo BertL,
hoe was het weekje in Denemarken?

Erg bedankt voor de moeite BertL _004 , ik ga de routes vanavond bekijken.. Big RT Smile

[groet] Arno _004
opArno

opArno schreef:

Hallo BertL,
hoe was het weekje in Denemarken?

Erg bedankt voor de moeite BertL _004 , ik ga de routes vanavond bekijken.. Big RT Smile

[groet] Arno _004
Kon het niet laten BertL, heb ze even snel op mijn Zumo gezet en het ziet er goed uit..kunnen nog kiezen ook, beide routes bijna even lang dus ga ze nog eens goed bekijken welke van de twee we gaan gebruiken/rijden.
Nogmaals bedankt _004

[groet] Arno _004
BertL
2024
2024

Graag gedaan. Heb 2 routes gemaakt met in het achterhoofd een route voor heen en een andere voor terug.
Bestand is trouwens gemaakt met Promotor Onroute 2007-2008....dus gebruik gemaakt van een verouderde kaart....
Ben in een later stadium wel benieuwd of het een beetje een route geworden is. Hoor het dus graag.
GrTz
BertL
JaKo

Ongelezen bericht door JaKo »

Misschien een leuke tip voor een arrangement via 2 prima hotelletjes; http://www.eifelhotel-daun.de/index.php ... dutch-2010
Onlangs zelf gedaan en is prima bevallen.

Het Sauerland en de Eifel met hun 1000 bergen en 1000 slingerende beekjes beloven de mooiste tourtochten.

Steekwoorden:
Stuwmeren, vakwerkdorpjes, prachtige landwegen, hoogteverschillen, bochtige wegen, Nürburgring, ruige wegen naar de Moezel, Hunsrück, Vulkaanmeertjes, heerlijk asfalt!

4 x overnachting.
4 x uitgebreid ontbijtbuffet.
4 x 3-gangen menu.

Dag 1: Heenreis naar “der Hollander” in het Sauerland of “Eifelhotel Daun” in de Eifel.
Dag 2: Tourrit door de omgeving.
Dag 3: Door het Bergische Land van het ene hotel naar het andere…
Dag 4: Tourrit door de omgeving.
Dag 5: Terugreis naar Nederland.

GPS routes zijn uiteraard aanwezig in beide hotels.

Groet,
Jaap
opArno

JaKo schreef:Misschien een leuke tip voor een arrangement via 2 prima hotelletjes; http://www.eifelhotel-daun.de/index.php ... dutch-2010
Onlangs zelf gedaan en is prima bevallen.

Het Sauerland en de Eifel met hun 1000 bergen en 1000 slingerende beekjes beloven de mooiste tourtochten.

Steekwoorden:
Stuwmeren, vakwerkdorpjes, prachtige landwegen, hoogteverschillen, bochtige wegen, Nürburgring, ruige wegen naar de Moezel, Hunsrück, Vulkaanmeertjes, heerlijk asfalt!

4 x overnachting.
4 x uitgebreid ontbijtbuffet.
4 x 3-gangen menu.

Dag 1: Heenreis naar “der Hollander” in het Sauerland of “Eifelhotel Daun” in de Eifel.
Dag 2: Tourrit door de omgeving.
Dag 3: Door het Bergische Land van het ene hotel naar het andere…
Dag 4: Tourrit door de omgeving.
Dag 5: Terugreis naar Nederland.

GPS routes zijn uiteraard aanwezig in beide hotels.

Groet,
Jaap
Ziet er goed uit Jaap, bedankt voor de tip Big RT Smile

[groet] Arno _004
opArno

De dag voor we zouden vertrekken naar Bike-Inn in Treis Karten heb ik een mail gestuurd naar Bike-Inn om na te gaan of er wel plaats zou zijn..?? Kreeg mail terug met de mededeling dat ze een aantal dagen dicht waren..wAAAt !! uitgerekend NU!! :shock:
Daarop hebben we, mede door het weer, besloten om in Nederland te blijven. Er valt tenslotte hier ook nog veel moois te zien.
Na wat surfwerk kwam ik uit bij http://www.healbird.com (Jelbud op zijn Fries) een motorherberg in Friesland, uitgebaat door Ludo en Henkie. Erg vriendelijke gastvrije mensen, eigenlijk voelde het beetje als familie..het is een herberg op de buiten zoals wij dat hier zeggen met weids uitzicht. Het is er schoon, je mag met de pot mee eten, gezellige verblijfsruimte (soort woonkamer met lekkere banken) heerlijk warme douches en prima bedden.
Wat ons betreft een aanrader _004
Jammer was wel de regen, we willen dan ook nog een keer terug naar Jelbud als het weer beter is en dan ook liever wat minder wind, die had wel erg veel vat op mijn -1100- .
De tweede dag zijn we naar Preston Palace gereden waar we ook nog een nacht zijn gebleven. Is ook voor herhaling vatbaar.
Onze motoren hebben het goed gedaan, wel kreeg mijn oudste zoon met zijn Diversion nog een lekke band..kwamen we achter toen we na het tanken weer door wilde rijden. Er zat een schroef in zijn band Oia , gelukkig hadden we een reparatiesetje bij ons (nog nooit nodig gehad) waardoor we na reparatie onze weg konden vervolgen, zij het met aangepaste snelheid.
Nog wel geïnformeerd bij motorzaken in de omgeving naar een nieuwe achterband maar daarvoor vroegen ze (natuuuurlijk) de hoofdprijs waarop wij besloten het er op te wagen.
Het waren drie leuke dagen ondanks het weer maar ja, wat wil je in oktober !
Volgend jaar gaan we gewoon weer.
Iederéén bedankt voor zijn/haar input _004 tijdens de voorbereidingen en misschien dat we er een andere keer nog eens gebruik van maken.

[groet] Arno _004

Afbeelding
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Ben in het voorjaar een weekend met enkele leden van de club bij Ludo en Henkie geweest. Naast een aantal prima kamers kun je er ook je tentje opzetten.
Aanrader ! _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”