Als ik met mijn BMW R1200RT (2007) binnendoor over provinciale en landwegen, circa 100km heb gereden, is de motor lekker warm.
Buiten temperatuur was 20 graden celcius.
Alleen slaat de motor regelmatig af, als in op een kruising nadert, of een stoplicht.
Ik schakel dan terug naar de 2e versnelling, en gas terug.
Dan begint die al onregelmatig te lopen, en slaat de motor af.
Ik reed pas geleden ook achter een auto circa 15km per uur, en het zelfde probleem, gas helemaal terug koppeling is, en motor sloeg af. Ik reed in de 1e versnelling.
Als ik stil sta moet ik ook gas bij geven, om de motor niet te laten afslaan.
Is dan wel weer snel aan de praat te krijgen.
Wie erkent dit probleem, en kan mij een oplossing aandragen?
R1200RT slaat af
Moderator: RT_Patrick
Re: R1200RT slaat af
Dingen die ik mij zou afvragen;
- Wanneer is het laatste onderhoud geweest? (denk hierbij aan luchtfilter en brandstoffilter, wordt nog wel eens overgeslagen)
- Degene die onderhoud doet aan je motor kan ook eventuele fout-meldingen uitlezen (als ze daar de goede spullen voor hebben), dat zal wellicht ook licht schijnen op het mysterie.
Want erkennen is 1 ding, herkennen is ook belangrijk.
En we vinden het ook prettig als je ff voorstelt op het draadje "Stel je even voor"; :roll:
viewforum.php?f=43
- Wanneer is het laatste onderhoud geweest? (denk hierbij aan luchtfilter en brandstoffilter, wordt nog wel eens overgeslagen)
- Degene die onderhoud doet aan je motor kan ook eventuele fout-meldingen uitlezen (als ze daar de goede spullen voor hebben), dat zal wellicht ook licht schijnen op het mysterie.
Want erkennen is 1 ding, herkennen is ook belangrijk.

En we vinden het ook prettig als je ff voorstelt op het draadje "Stel je even voor"; :roll:
viewforum.php?f=43
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht