Wennen van de 1150 RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
gedipesa

Wennen van de 1150 RT

Ongelezen bericht door gedipesa »

[groet] Hallo allemaal.
Ik ben 58 jaar en al vanaf mijn 18e jaar een motor/autorijder.
Ik heb verschillende motoren gereden begonnen met een Zundapp ks 100 waar ik ook destijds mijn examen heb gereden.
Daarna japanners . Een honda 125 cc, Yamaha 350T, Suzuki 750T, Honda 750 CBX en de Honda Deauville.
De laatste heb ik nog steeds , maar ik wilde graag eens een BMW gaan rijden. De keuze werd een 1150 RT van 2003 met 78000 km.
Ik vind het een prachtige motor alleen ik moest wel wennen aan de rijeigenschappen van de BMW. De dauville rijdt als een bromfiets als je een tijdje met de BMW hebt gereden. Zwaarder sturen maar veel meer motor.
Ik rij hoofdzakelijk woon-werkverkeer ongeveer 80 km.p/dag.
Helaas heb ik gisterenavond pech gehad op de snelweg. Ik was aan het optrekken en rook een brandgeur. Ook gingen er een aantal lampjes branden en knippren. Snel de motor gestopt en ik dacht eerst dat de motor in brand zou vliegen, maar gelukkig stopte dat.
Ik denk dat er een flinke sluiting is ontstaan. De verlichting en een knipperlicht bleven continu branden en was niet meer uit te krijgen.
Ja, gingen na verloop van tijd vanzelf uit nadat de accu was uitgeput.
Vandaag wordt de motor na de motorzaak gebracht en ik ben benieuwd wat er gebeurd is.

Groeten
Gerard
Bluert1200
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Wennen van de 1150 RT

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Welkom.

Veel rijden dan gaat het wennen sneller ;)

En hopelijk valt de reparatie mee en heb je hem snel terug.

gr, albert
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Denk aan de bandenspanning. 2.5 vppr en 2.9 achter. Dat rijdt een stuk lichter
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Jeetje Gerard,

wat een pech man! Is het wel weer goed gekomen met je RT? Hoop voor jou dat dit in de garantieperiode viel. Ik hoop dat je ondanks deze tegenslag wel veel plezier aan je RT zult beleven.
[groet] JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De paralever voelt totaal anders dan een conventionele voorvork en toen ik op mijn motor stapte voor de eerste keer wou ik hem na 2 minuten terug brengen. Ik denk dat je gewend raakt aan het gevoel wat een gewone voorvork je geeft. Het duiken bij remmen geeft je toch een bepaald gevoel over de motor wat je niet hebt bij de paralever. Maar het wend wel. Zelf vind ik dat een boxer ook een ander gevoel geeft dan een viercilinder . In het begin zat ik ook niet echt goed op de motor maar de verhoging van het stuur ( en iets dichterbij) verbeterde dat.
Uiteindelijk wend de motor en wil je hem niet meer kwijt.

Ton _004
henri55

Ongelezen bericht door henri55 »

Heb ook voor eerst een bmw (1200rt) na veel Honda's (o.a. 600 cbr,750f2 , pan am)
T Is wennen , maar mijn ervaring is dat je de rijeigenschappen steeds meer gaat waarderen
En ook de wegligging stelt je nooit teleur.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”