hoe werd het bij mij opgelost.
Geplaatst: 05 jun 2011, 14:22
mensen
Ik wilde hier om 2 redenen posten hoe het bij mij opgelost is. 1. omdat ik een aantal dingen heb uitgeprobeerd en dit andere wil besparen. 2. (zeer belangrijk) Als dank voor Kenny.
Ik zal beginnen bij het punt dat ik het zelf maar ging proberen op te lossen. Na alle mislukte pogingen van bepaalde bmw dealers en die noemen zich dan experts. _003
Ik heb eerst geprobeerd om de recyclizer te plaatsen kijken of dit werkt. Ik moet zeggen dit werkte voor 70% het haalde heel veel weg. Maar het heeft het voor mij niet opgelost. Ook de Belgische variant heb ik geprobeerd. Vervolgens geprobeerd om andere bougies te plaatsen. Dit werden op advies van een andere monteur (dus niet kenny) ngk bougies. Ook dit heeft het niet voor mij opgelost. Beter gezegd dit zorgde er voor mij voor dat mijn motor slechter starte en minder mooi liep. Daarna de gele codeerplug verwijderd. Dit werkte nog beter 85%. Maar ik merkte dat het brandstof verbruik aanzienlijk steeg. Ook niet een goede oplossing aangezien dit ook je motor vervuild. Hierna geprobeerd om alles te gelijk toe te passen. Dit leek goed te werken ik heb ongeveer 400km kfr vrij gereden. Maar daarna werd het alleen maar erger. Het probleem kwam terug en zelfs erger dan voor heen. Dus ook dit was niet de oplossing
Hierna op advies van een aantal mensen van dit forum toch maar naar Kenny gegaan. Hij heeft mijn motor een grote beurt gegeven en heel veel tijd besteed aan het afstellen van de motor. Dit hielp erg goed moet ik zeggen. Maar ik ben erg kritisch en naar mijn gevoel was het nog niet helemaal weg. Zeg voor 92% weg. Maar dat was voor mij nog niet goed genoeg. Ik heb ongeveer 2 a 3 weken zo door gereden en toen leek het weer erger te worden. Na een paar dagen het aangezien te hebben toch weer contact gezocht met Kenny en ik kon vrij snel langs komen. Wat bleek de vorige dealer had een nieuwe gasslang (sorry weet even de goede naam niet meer) geplaatst. Deze was uitgezet en dit zorgde er voor dat er weer opnieuw gesynchroniseerd moest worden. Dit werd door Kenny GRATIS opgelost. Ook al kon hij ier helemaal niks aan doen. Echt top. Echter ook dit loste het niet naar mijn tevredenheid op. (let wel ik ben echt kritisch) het was nu voor 95% weg maar ik wil het voor 100% weg en ik was onderhand er wel van overtuigd dat Kenny dit moest kunnen.
Hij adviseerde mij injectiecleaner in mijn tank te doen. Dit zorgde er voor dat mijn motor erger begon te bokken als ooit. Kenny vertelde mij dat dit hoorde. Vooral omdat hij had gezien dat er voor mij heel erg rustig met de motor was gereden en dat hierdoor de motor erg vervuild was. Zijn advies was om de tank helemaal leeg te rijden met de injectiecleaner er in en er dan een tank euro 98 shell v power door heen te jagen. Dit hielp wel maar nog was ik niet helemaal te vrede. De kfr was op bepaalde toerentallen namelijk nog steeds aanwezig. Erg licht dit wel maar het was er nog.
Dus ik ben weer terug gegaan naar kenny. Hij adviseerde mij om er brisk bougies in te zetten. Hij had nog een wel een gebruikt paar liggen. Die mocht ik in ruil voor mijn ngk bougies er in zetten. Tja zo een aanbod kon ik niet laten liggen natuurlijk dus ik heb hem dit direct laten doen. En wat blijkt nu is het echt voor de volle 100% weg. (ik zei toch dat Kenny het kon) en zo als je wellicht al kunt vermoeden na mijn verhaal. Ik ben niet gauw te vrede. Maar mijn oplossing voor het kfr probleem was in dit geval absoluut KENNY.
Even kort samengevat Kenny heeft het volgende gedaan om het op te lossen.
1. motor opnieuw afgesteld en gesynchroniseerd.
2. injectiecleaner bij de benzine en de tank dan leeg rijden
3. een tank euro 98 shell v power leeg rijden.
4. brisk bougies er in.
Dit heeft het voor mijn motor voor de volle 100% opgelost en ik hoop dat ik met mijn verhaal andere ook verder kan helpen. Maar echt alle kredits gaan naar Kenny hij heeft alles in werk gesteld om het probleem op te lossen en ook nog veel een zeer net prijsje. Daar ben ik hem erg dankbaar voor en daar wil ik hem dan ook graag voor bedanken.
Ik wilde hier om 2 redenen posten hoe het bij mij opgelost is. 1. omdat ik een aantal dingen heb uitgeprobeerd en dit andere wil besparen. 2. (zeer belangrijk) Als dank voor Kenny.
Ik zal beginnen bij het punt dat ik het zelf maar ging proberen op te lossen. Na alle mislukte pogingen van bepaalde bmw dealers en die noemen zich dan experts. _003
Ik heb eerst geprobeerd om de recyclizer te plaatsen kijken of dit werkt. Ik moet zeggen dit werkte voor 70% het haalde heel veel weg. Maar het heeft het voor mij niet opgelost. Ook de Belgische variant heb ik geprobeerd. Vervolgens geprobeerd om andere bougies te plaatsen. Dit werden op advies van een andere monteur (dus niet kenny) ngk bougies. Ook dit heeft het niet voor mij opgelost. Beter gezegd dit zorgde er voor mij voor dat mijn motor slechter starte en minder mooi liep. Daarna de gele codeerplug verwijderd. Dit werkte nog beter 85%. Maar ik merkte dat het brandstof verbruik aanzienlijk steeg. Ook niet een goede oplossing aangezien dit ook je motor vervuild. Hierna geprobeerd om alles te gelijk toe te passen. Dit leek goed te werken ik heb ongeveer 400km kfr vrij gereden. Maar daarna werd het alleen maar erger. Het probleem kwam terug en zelfs erger dan voor heen. Dus ook dit was niet de oplossing
Hierna op advies van een aantal mensen van dit forum toch maar naar Kenny gegaan. Hij heeft mijn motor een grote beurt gegeven en heel veel tijd besteed aan het afstellen van de motor. Dit hielp erg goed moet ik zeggen. Maar ik ben erg kritisch en naar mijn gevoel was het nog niet helemaal weg. Zeg voor 92% weg. Maar dat was voor mij nog niet goed genoeg. Ik heb ongeveer 2 a 3 weken zo door gereden en toen leek het weer erger te worden. Na een paar dagen het aangezien te hebben toch weer contact gezocht met Kenny en ik kon vrij snel langs komen. Wat bleek de vorige dealer had een nieuwe gasslang (sorry weet even de goede naam niet meer) geplaatst. Deze was uitgezet en dit zorgde er voor dat er weer opnieuw gesynchroniseerd moest worden. Dit werd door Kenny GRATIS opgelost. Ook al kon hij ier helemaal niks aan doen. Echt top. Echter ook dit loste het niet naar mijn tevredenheid op. (let wel ik ben echt kritisch) het was nu voor 95% weg maar ik wil het voor 100% weg en ik was onderhand er wel van overtuigd dat Kenny dit moest kunnen.
Hij adviseerde mij injectiecleaner in mijn tank te doen. Dit zorgde er voor dat mijn motor erger begon te bokken als ooit. Kenny vertelde mij dat dit hoorde. Vooral omdat hij had gezien dat er voor mij heel erg rustig met de motor was gereden en dat hierdoor de motor erg vervuild was. Zijn advies was om de tank helemaal leeg te rijden met de injectiecleaner er in en er dan een tank euro 98 shell v power door heen te jagen. Dit hielp wel maar nog was ik niet helemaal te vrede. De kfr was op bepaalde toerentallen namelijk nog steeds aanwezig. Erg licht dit wel maar het was er nog.
Dus ik ben weer terug gegaan naar kenny. Hij adviseerde mij om er brisk bougies in te zetten. Hij had nog een wel een gebruikt paar liggen. Die mocht ik in ruil voor mijn ngk bougies er in zetten. Tja zo een aanbod kon ik niet laten liggen natuurlijk dus ik heb hem dit direct laten doen. En wat blijkt nu is het echt voor de volle 100% weg. (ik zei toch dat Kenny het kon) en zo als je wellicht al kunt vermoeden na mijn verhaal. Ik ben niet gauw te vrede. Maar mijn oplossing voor het kfr probleem was in dit geval absoluut KENNY.
Even kort samengevat Kenny heeft het volgende gedaan om het op te lossen.
1. motor opnieuw afgesteld en gesynchroniseerd.
2. injectiecleaner bij de benzine en de tank dan leeg rijden
3. een tank euro 98 shell v power leeg rijden.
4. brisk bougies er in.
Dit heeft het voor mijn motor voor de volle 100% opgelost en ik hoop dat ik met mijn verhaal andere ook verder kan helpen. Maar echt alle kredits gaan naar Kenny hij heeft alles in werk gesteld om het probleem op te lossen en ook nog veel een zeer net prijsje. Daar ben ik hem erg dankbaar voor en daar wil ik hem dan ook graag voor bedanken.