Nieuw op dit forum.

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

wijnand

Nieuw op dit forum.

Ongelezen bericht door wijnand »

Best RT liefhebbers,
Mijn naam is Wijnand van der Laan en ook ik ben al een tijdje in bezit van een BMW motor. Dat begon 10 jaar geleden met een K 100 LT. Daarna een uitstapje naar een Suzuki Vstrom 650 waar ik met veel plezier op heb gereden. Omdat ik langere tochten wilde maken ben ik overgestapt op een R 1150 RT van 2001. Sinds begin deze week ben ik de trotse bezitter van een -1200- van april 2010. Dit het nieuwste type met full options en bovenliggende nokkenas. Als de zon weer schijnt zal ik een paar foto's nemen en op het forum zetten. Wel heb ik wat vragen aan jullie en vooral over de zithouding op deze nieuwe motor. Ik ben n.l 1m 92 en heb het idee dat ik net niet hoog genoeg zit met de hoogste stand van standaard zadel. Ik had het zadel van de 1150 ook op de hoogste stand en met een groot scherm zat ik prima. Dus heeft iemand al ervaring met stuur-verhogers, voetsteun verlagers en eventueel een comfort zadel van welk merk dan ook.
Ik hoor en zie graag jullie reactie's
Groeten,
Wijnand
KaleFietsbel

Re: Nieuw op dit forum.

Ongelezen bericht door KaleFietsbel »

Hallo Wijnand,

Van harte welkom hier!

Foto's zien we inderdaad graag!

Er is voldoende ervaring aanwezig over de zaken die je vraagt, ik kan je helaas niet van info voorzien.

met vriendelijke groet,

John
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ikzelf rij met stuurverhogers, maar dat is meer voor een betere positie.

Qua zadel-verhoging zou je moeten denken aan een Corbin zadel, die is vaak flink dikker dan menig ander niet-OEM zadel.
Kost wel flink geld.

Voetsteunverlagers heb ik zelf geen ervaring mee, maar rechts-bovenin zit een zoekfunctie op het forum.
Wat ik zoal gelezen heb, moet je dan wel rekening houden met het hellen van je motor, je stepjes zullen dan eerder de grond kunnen raken.

En grotere schermen zijn er ook, zoals ZTechnik (VStream) en NedPlex.

Maar bij zadels en ruiten is er een gouden regel; probeer eerst (proefrit) voordat je gaat aanschaffen.

Je bent (gelukkig) niet de enige met 1m92 op dit forum, dus er zullen ervaringsgenoten zijn.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik vond de stuurverhogers de beste investering omdat ik rugklachten kreeg doordat ik net iets voorover zat. De voetsteunverlagers lijken mij ook een goed idee om de kniehoek te verminderen. Dit is de eerste motor die ik heb waarbij ik zo'n kleine kniehoek heb.
Als je het gevoel hebt dat je te laag zit dan bedoel je waarschijnlijk puur ten op zichte van de hoogte van het scherm?
Al moet ik zeggen dat ik er wel een beetje aan gewend ben nu. Soms kramp in mijn benen als ik net ga zitten. Maar zal de leeftijd wel weer zijn misschien. Ik denk dat de Duitsers anders gebouwd zijn dan ons en langere armen en kortere benen hebben misschien. Al schijnen mijn verrre voorouders toch ook uit die richting te komen. Maar weet eigenlijk niet of de zithouding op een Rt1200 hetzelfde is als op mijn R1100R.

Ton _004
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 29 mei 2011, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Het 2010 model nog wel. Je pakt het gelijk goed aan :!: :!: :!:
Veel plezier met je RT

Luc
wijnand

Ongelezen bericht door wijnand »

Ton1959 schreef:Ik vond de stuurverhogers de beste investering omdat ik rugklachten kreeg doordat ik net iets voorover zat. De voetsteunverlagers lijken mij ook een goed idee om de kniehoek te verminderen. Dit is de eerste motor die ik heb waarbij ik zo'n kleine kniehoek heb.
Als je het gevoel hebt dat je te laag zit dan bedoel je waarschijnlijk puur ten op zichte van de hoogte van het scherm?
Al moet ik zeggen dat ik er wel een beetje aan gewend ben nu. Soms kramp in mijn benen als ik net ga zitten. Maar zal de leeftijd wel weer zijn misschien. Ik denk dat de Duitsers anders gebouwd zijn dan ons en langere armen en kortere benen hebben misschien. Al schijnen mijn verrre voorouders toch ook uit die richting te komen. Maar weet eigenlijk niet of de zithouding op een Rt1200 hetzelfde is als op mijn R1100R.

Ton _004
Ik heb de verstelbare stuur-verhogers en de voetsteun-verlagers direct bij Wunderlich besteld. Kijken hoe dat rijdt op het standaard zadel, alhoewel ik denk dat ik niet aan een ander zadel ontkom b.v. een van Top Sellerie, die zijn naar ik heb begrepen iets hoger en langer te bestellen. Maar ik sta open voor andere ideeën wat betreft de zadels.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wat je zadel betreft zou je kunnen overwegen je zadel speciaal voor jou te laten aanpassen.

Bijvoorbeeld bij TijgerLeathers (http://www.tijgerleathers.nl/), die kunnen je bestaande zadel helemaal aanpassen op jou wensen.
Waaronder ook vulling op maat.

Voordeel is dat je het exact kunt krijgen zoals jij dat wenst met het gewenste comfort.

Bij andere niet-OEM zadels ontkom je er vaak niet aan dat men voor jou de keuze al gemaakt heeft qua vulling e.d., en heb je soms de keuzes in naaipatroontjes, kleurstellingen e.d.

Terwijl voor jou het meest belangrijk is de comfort, en dus de vulling.
En dat schijnt TijgerLeathers echt helemaal op jou te kunnen afstemmen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”