Toerental/afstelling met Recyclizer?
Geplaatst: 22 mei 2011, 23:25
Hallo,
Ik heb mijn motor naar mijn gevoel volledig KFR vrij gemaakt. De kleppen zijn gesteld, Irridium bougies zitten erin, en sinds een paar dagen heb ik de beroemde KFR recyclizer. Ik kan nergens meer geruckel vinden, gelukkig.
Nu laat ik hem deze week nog synchroniseren bij Quispel in Deurne. Voornamelijk omdat mijn motor zeer fors aan het gas hangt, oftewel zeer gasgevoelig is.Dat is vooral bij het loslaten (te) goed voelbaar. En indien nodig doe ik ook gelijk een nieuwe gaskabel/verdeler.
Dan moet het gewoon goed zijn.
Mijn vraag is: Voordat ik met de recyclizer reed, draaide mijn motor rond de 1000 rpm, nu tussen de 1100 en 1200 touren. Tevens schommelt hij ook regelmatig met het stationaire toerental, soms constant op 1100, soms constant 1200.
Is het dan wijs om de motor al te laten stellen op het juiste toerental, of moet de recyclizer los? 1200 touren is iets teveel van het goede vind ik.
Iemand een goed advies hierover?
Alvast dank.
Groet, Mats
Ik heb mijn motor naar mijn gevoel volledig KFR vrij gemaakt. De kleppen zijn gesteld, Irridium bougies zitten erin, en sinds een paar dagen heb ik de beroemde KFR recyclizer. Ik kan nergens meer geruckel vinden, gelukkig.
Nu laat ik hem deze week nog synchroniseren bij Quispel in Deurne. Voornamelijk omdat mijn motor zeer fors aan het gas hangt, oftewel zeer gasgevoelig is.Dat is vooral bij het loslaten (te) goed voelbaar. En indien nodig doe ik ook gelijk een nieuwe gaskabel/verdeler.
Dan moet het gewoon goed zijn.
Mijn vraag is: Voordat ik met de recyclizer reed, draaide mijn motor rond de 1000 rpm, nu tussen de 1100 en 1200 touren. Tevens schommelt hij ook regelmatig met het stationaire toerental, soms constant op 1100, soms constant 1200.
Is het dan wijs om de motor al te laten stellen op het juiste toerental, of moet de recyclizer los? 1200 touren is iets teveel van het goede vind ik.
Iemand een goed advies hierover?
Alvast dank.
Groet, Mats