tip voor schoon voorpoten en velgen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Beamietoo

tip voor schoon voorpoten en velgen

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: tip voor schoon voorpoten en velgen

Ongelezen bericht door Baird »

Poets je dan de verf er niet af????? :O :O
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ook ik zou nooit een schuurpad gebruiken!
Ik gebruik naar volle tevredenheid Turtle Wax Extreme Nano-Tech Wheel Cleaner.
Na het schoonmaken met dit - vrij agressieve - goedje, zet ik mijn velgen meestal even in de was of WD40.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De vliegensponsjes schuren ook altijd iets maar ik denk dat de truuk ook zit in niet te hard schuren . Alles met beleid doen. Extrema Nano daar moet ik wel om lachen. Dat is de laatste reklamestunt. Ik probeerde ook eens zoiets .Nano technologie wat een mooi woord. Helaas zag ik bij het poetsen geen verschil met mijn poets van vroeger. Maar nu kan er wel een prijskaartje aanhangen van meer dan 10 Euro. Je moet natuurlijk wat doen om je poetsmiddelen te verkopen.
Wd40 is een super middel ik heb er net mijn schakelaars nog even mee gereinigd (De buitenkant hé). Ze waren zo vies dat iemand dacht dat mijn motor zowat 10 jaar ouder was _003 . Remmenreinger gebruik ik ook voor meer doeleinden.

Tohn _004
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Baird schreef:Poets je dan de verf er niet af????? :O :O
Het trucje is een gewoonn een huishudelijk schuuursponje of scotchbrite fijn te gebruiken en niet als een gorilla te werk gaan.
De vorken zijn geanodizeerd en kunnen heel wat hebben voor dat je er doorheen bent en dat gaat je niet lukken met een fijne schuurpad en WD 40. Probeer het eens.
Mijn advies is bedoelt voor wielen en voorkpoten met hardnekkige aanslag met zwarte pitten en ik had dat misschien moeten zeggen.
Natuurlijk komt dat dagelijks vuil af met allerlei commerciele middelen zoals S100 maar ik bedoel het meer voor de niet poetsers en doorrijders die wat langere intervaal hebben tussen wasbeurten. Soms word ik met trots verteld dat de motorfiets NOOIT een wasbeurt krijgt _002

Groetjes,
Kenny
wimmers
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door wimmers »

Ga naar de Wibra en haal Dasty en dan het gele spul.
Opspuiten inwrijven met een kwast even laten zitten en schoonspuiten met tuinslang of emmertje water met spons.
Gebruik het spul al jaren en krijg er (Bijna) alles mee schoon en alles glimt prachtig. _004 _004

Alleen niet op de banden laten komen en laten intrekken, zit toch een soort van weekmaker in wat niet goed is voor je banden.

Vlak voordat ik overstapte op een GS kreeg ik nog van iemand een compliment dat mijn motor er zo mooi uitzag. Big RT Smile
Wim Immers
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

wimmers schreef:Ga naar de Wibra en haal Dasty en dan het gele spul.
Opspuiten inwrijven met een kwast even laten zitten en schoonspuiten met tuinslang of emmertje water met spons.
Gebruik het spul al jaren en krijg er (Bijna) alles mee schoon en alles glimt prachtig. _004 _004

Alleen niet op de banden laten komen en laten intrekken, zit toch een soort van weekmaker in wat niet goed is voor je banden.

Vlak voordat ik overstapte op een GS kreeg ik nog van iemand een compliment dat mijn motor er zo mooi uitzag. Big RT Smile
Wim,
Dat spul gebruik ik ook, en werkt prima. En dan de prijs......
Wist je dat er een Dasty fanclub is? Wel bijzonder voor een schoonmaakmiddel waar geen reclame voor wordt gemaakt!

http://forum.viva.nl/forum/Thuis/De_Das ... es/12431/0

Hans
wimmers
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door wimmers »

ha die Hans, fanclub gaat mij dan toch weer iets te ver. Ben dan wel weer benieuwd wat ze op de clubdagen doen.
Wordt je dan helemaal ......... nee laat maar! :lol: :lol:
Wim Immers
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Niks schuurspons of wat dan ook: gewoon natte dweil op ruit en spiegels, natte dweil rond de voorvorken wikkelen, 10 minuutjes wachten en vliegen overblijfselen vallen er zo af. Teer wordt verwijderd met benzine en onmiddellijk schoongespoeld. Dan pas wordt de motor gepoetst wat een makkie wordt.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Gebruik ook Dasty. Helemaal toen ik nog een kettingfiets had.
Even erop spuiten en je kon het vuil en vet makkelijk wegvegen. WD40 doet dat ook.
Maar gewoon zorgen dat je fiets niet te vuil word door wat vaker de vieze dingen even af te nemen.
Mijn sportvelgen van mijn auto zijn nog als nieuw. Gewoon 1x per 2 weken even een sopje over de remstof rotzooi en ze zijn weer schoon.
Dus niet zwarte velgen van de remstof die je niet meer schoon krijgt.
En de motor staat ernaast dus daar gelijk ook even de velgen en de vorkpoten.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”