OPGELOST! muziek Nav IV stopt elke keer

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

OPGELOST! muziek Nav IV stopt elke keer

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik heb deze vraag ook al op het GPS-forum gesteld, maar daar krijg ik geen antwoord. Of niemand kent het probleem, of er is geen oplossing voor? Toch probeer ik het hier ook maar even. _001 Niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

Ik heb MP3-tjes op mijn Garmin gezet, maar elke keer gaat de muziek op pauze. En dan soms om de paar seconden. Ik had de muziek eerst op een SD-kaartje staan, maar dacht dat door de trillingen de contactjes misschien niet helemaal aansloten en heb daarom de muziek op de Garmin zelf gezet. Helaas was dit niet de oplossing. Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Marianne op 15 mei 2011, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: muziek Nav IV stopt elke keer

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Als je muziek met een DRM-beveiliging hebt gebruikt zal deze niet werken. Ook muziek via I-tunes doet het niet, net als m4p.
Bij de normale niet beveiligde mp3's zou je geen problemen moeten hebben.
Anders eens een mailtje sturen naar waypoint in notter met het probleem. Ze hebben daar vaak erg bruikbare tips.

[groet] , Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heb je het probleem als BMW Nav IV-probleem of als Zumo 660-probleem aangegeven op het GPS forum?
Want ik heb wel eens gelezen dat ze daar bij NAV IV-problemen je soms wel eens willen terugverwijzen naar de BMW dealer.
Tot een bepaalde hoogte begrijpelijk, natuurlijk.

Aangezien de BMW NAV IV en de Zumo 660 dezelfde basis-software draaien, is het wellicht raadzaam je problemen als Zumo 660-probleem aan te melden. :idea:
Maar dat heb je niet van mij. ;)

Terug naar je probleem;
Nu heb ik nog nooit MP3's op de Zumo 660/NAV IV geplaatst, maar doe graag een paar suggesties.

Belangrijk om te weten;
Is het echt een pauze (de muziek wordt gestopt) of valt het geluid tijdelijk weg?
Ik neem aan dat je de muziek goed genoeg kent om exact(er) te kunnen horen of het een pauze is of dat het geluid wegvalt (maar de muziek door gaat met afspelen, dan helaas even onhoorbaar).

Ik ga uit van wat je aangeeft, echt een pauze, dus tijdelijk stop-en-start.

Zover ik het begrepen heb, zijn er een aantal situaties waar een (tijdelijke) pauze kan ontstaan;

- Als de NAV IV een gesproken instructie geeft (kan dus ook een attentietoon zijn, bijv. flitspaal, waarschuwing als je de maximumsnelheid overschrijdt, e.d., indien je die opties aan hebt staan)

- Als je headset de zgn. VOX functie heeft. (ook wel eens Voice Connect genaamd)
Hierbij bemonsterd de microfoon van je headset constant a) omgevingsgeluid (om evt. het volume versus rijwind aan te passen) en b) als je gekoppelde telefoon over gaat en je hard iets roept, om de telefoon volledig handenvrij aan te nemen.
Nadeel is dat zo'n VOX functie soms iets te gevoelig is, waardoor deze soms staat te "klapperen", en wellicht "denkt" dat je iets roept.
Want met zo'n VOX-functie (en het feit van de verplichte A2DP ondersteuning die de NAV IV vereist) kan jou headset weldegelijk een pauze-commando (al dan niet, heel kortstondig) geven vanaf je headset naar je NAV IV.
Vaak kan je zo'n VOX-functie óf uitschakelen óf de gevoeligheid instellen.

- Je headset ondersteund A2DP en geeft commando's aan de NAV IV.
Moderne headsets ondersteunen A2DP protocol, waarbij de knoppen op de headset (meestal de volume-knoppen) een dubbele functie hebben.
Niet alleen het aanpassen van de volume, maar ook (bijv. als je ze langer of kortstondig indrukt) als pauze en play-toets, dus "draadloze afstandsbediening" naar de NAV IV toe.
Als nu bijvoorbeeld (per ongeluk) de kraag van je kleding tegen die knoppen aandrukt, kan je dit soort situaties krijgen.
Of als je de knoppen net ff te lang (of te kort) indrukt waarbij je denkt dat je het volume aanpast maar dus pauze en play functies loopt te bedienen.
Ik weet van een familielid, naam zal ik verder niet noemen, die in het begin hiermee nogal zat te worstelen. ;)

Het zijn wat punten waar ik zoal aan denk en naar zou gaan kijken cq. luisteren.
Marianne

Ik heb MP-3-tjes gedownloaded en zijn niet beveiligd, zover ik weet. En ze doen het wel, maar gaan dus elke keer op pauze. Want ik had ook een aantal muziekstukken erop staan, die hij helemaal niet herkende. Dus die heb ik er weer afgehaald.

Op het GPS-forum heb ik, heel eerlijk, aangegeven dat ik een Nav IV heb, maar dat die nagenoeg gelijk is aan de 660. ;)

Ik kan op mijn display zien dat de muziek echt op pauze gaat en dat ik op het pijltje moet drukken om hem weer verder te laten spelen. Ik heb verder geen route oid ingegeven, dus hij stopt niet vanwege gesproken woord. En op de wegen waar ik vanmiddag reed, staan ook geen flitspalen. :D
Mijn telefoon heb ik niet gekoppeld, en ik heb dus ook geen VOX aanstaan, althans, zover ik weet. Maar daar kan ik de handleiding van mijn headset nog wel een keer op nakijken.
De hard-en zachtknoppen zitten boven aan mijn zender, dus ook mijn kraag kan het niet zijn. 8)_

Eindelijk kreeg ik nu op het GPS forum de suggestie om de muziek in kleine mapjes op te slaan, omdat het nog wel eens problemen geeft als er teveel in één mapje staan. Dus daar ga ik sowieso mee aan de slag.

Meer tips zijn uiteraard welkom. Big RT Smile
Groeten Marianne

Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Marianne,

Het kan een geheugenprobleem zijn in de Zumo.
De 550 heeft daar ook last van gehad en toen hebben ze wat updates gedaan.
Maar je moet eens proberen met bijvoorbeeld 2 mp3tjes op de Zumo te zetten en de rest er vanaf halen.
Dan nog een keertje een ritje maken met je muziek. Kijken of dit ook het pauze probleem heeft of dat je er vanaf bent.
Ik hoop het laatste, laat maar weten.

Groeten,
Richard
Marianne

Dank je Richard, als die mapjes niet helpen, probeer ik jouw tip. _004
Groeten Marianne

EL SCORPIO

Marianne,

Welke versie heb je op de NAV staan?
Versie 3.61 of versie 3.80?
Marianne

Richard, de nieuwste, dus 4.20.

En ik heb net het spul even droog laten draaien, dus zittend op de bank en nu blijft hij gewoon spelen. Dus nu ik aparte mapjes heb gemaakt. Ik had alleen vanmiddag het idee, maar kon het niet zeker zeggen, dat hij elke keer stopt als er een nieuwe straat of kruising komt. _001 Maar dat weet ik dus niet zeker.
Groeten Marianne

EL SCORPIO

Rijd je dan een route of heb je alleen de kaart aan staan?

Als het nog steeds het geval is zou je toch eens moeten proberen om er maar 2 liedjes op te zetten en de rest eraf halen.
Dan kan je namelijk kijken of het een geheugenprobleem is.
Het kan zijn dat het apparaat met teveel liedjes en het herkennen van straten teveel geheugen nodig heeft.
Is een softwareprobleem wat met een update door Garmin eruit gehaald dient te worden.
Dan moet je je probleem doorsturen naar Garmin.
Marianne

Vandaag had ik alleen de kaart aanstaan.

Maar ik ga kijken hoe het gaat, en anders laat ik er idd 2 liedjes op staan en probeer het dan nog een keer. Je hoort van mij als ik weer gereden heb.
Groeten Marianne

Marianne

Re: OPGELOST! muziek Nav IV stopt elke keer

Dank zij DDM Rob, die onbewust, mij toch de juiste oplossing heeft gegeven, heb ik vandaag ongestoord naar muziek kunnen luisteren. _004

Aangezien ik een headset heb, maar de microfoon nooit gebruik, doe ik deze ook nooit aan de binnenzijde van mijn helm. Zoals Rob al aangaf, stond inderdaad de VOX aan. Dus deze uitgezet, en alles liep lekker soepel door. Big RT Smile

Nu moet ik alleen nog kijken of deze uit blijft staan, of dat ik deze elke keer als ik de headset aanzet, deze weer moet uitschakelen. Maar dat is niet zo heel erg.

Dus bedankt allemaal voor het meedenken. ;) En uiteraard weer een speciaal woord van dank aan DDM Rob. :D
Groeten Marianne

Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heel graag gedaan! _004

En heel blij dat het is opgelost, dat is het meest belangrijk.

Dat is de kracht van het RT-forum , heel veel meedenkers, heel veel meningen, en heel visies.
En toch iedereen zich in zijn waarde laten, respectvol, geduldig, en soms een gokje wagen. ;)
EL SCORPIO

Hoi Marianne,

Mooi dat je van je probleem af bent.

@ Rob,

Hulde aan jou dat je aan de VOX dacht, had ik zelf namelijk nog niet gedaan.
Je ziet dat zolang mensen buiten de box denken er altijd wel een oplossing is.

Richard
Marianne

Heel mooi gezegd Rob en daarom ben ik hier ook lid van dit forum. Big RT Smile
Groeten Marianne

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”