Aha-Erlebnis
Moderator: RT_Patrick
Aha-Erlebnis
Vandaag een manier gevonden om zonder problemen en in een 'handomdraai' mijn RT te keren in de garage.
Sommigen zullen denken: "Man waar kom jij mee af? Dat doe ik al jaren zo!"
Anderen zullen mss denken "Goed idee,bedankt voor de tip!
En laat het nu net voor de 2e categorie zijn dat ik mijn 'vondst' wil posten.
Ik leg een stuk stevig karton van - laat ons zeggen 40 x40 - op de grond onder de moto en klap de middenbok exact op het karton uit.
Zo kan ik hem op het karton en de gladde vloer in mijn garage in een wip draaien zonder heen en weer gemaneuvreer.
Het karton schuift mooi mee door het gewicht van de moto.
Driften was ook een optie maar daar heeft de RT z'n gewicht wat tegen :-)
Sommigen zullen denken: "Man waar kom jij mee af? Dat doe ik al jaren zo!"
Anderen zullen mss denken "Goed idee,bedankt voor de tip!
En laat het nu net voor de 2e categorie zijn dat ik mijn 'vondst' wil posten.
Ik leg een stuk stevig karton van - laat ons zeggen 40 x40 - op de grond onder de moto en klap de middenbok exact op het karton uit.
Zo kan ik hem op het karton en de gladde vloer in mijn garage in een wip draaien zonder heen en weer gemaneuvreer.
Het karton schuift mooi mee door het gewicht van de moto.
Driften was ook een optie maar daar heeft de RT z'n gewicht wat tegen :-)
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Re: Aha-Erlebnis
Nadeel is volgens mij wel dat je radiale krachten op de middenbok uitoefent, en ik weet niet of de middenbok daarop berekent is. 
Klinkt verder wel handig.

Voor diegene die het anders willen doen, ik heb nog een Big Bike Mover over.
Voor € 75,= mag ie weg
Voor € 75,= mag ie weg
dutchmidiman schreef:Nadeel is volgens mij wel dat je radiale krachten op de middenbok uitoefent, en ik weet niet of de middenbok daarop berekent is.
Een terechte opmerking!

Ik zal nog eens zoeken naar een materiaal dat nog soepeler draait/schuift.
Heb al gedacht om ipv een stuk karton een houten plaatje te maken met onderaan een stuk vilt op.
Het mag echter niet te hoog zijn, anders wordt het te moeilijk om de motor veilig op de middenbok te krijgen, en het
moet ook genoeg grip geven voor de steunpunten van de middenbok.
Het ideaal zou iets zijn met hele kleine wieltjes of lagers, ingewerkt in de plank maar daar moet ik nog eens over nadenken.
De bike mover is ook een optie natuurlijk, maar 75 euro of een stuk oud karton...Desondanks succes met de verkoop!
Je zou ook eens kunnen kijken naar, teflon o.i.d. dus bijvoorbeeld een oude snijplank.
Dan wel een wat dunne versie.
Ik heb hier een snijplank die ik ooit zelf gemaakt heb en die is 1,5 cm dik.
Dat is echt te dik denk ik, want dat moet je weer over komen door je motor die hoogte moet overbruggen dus hoger optillen.
En de RT is geen lichte motor wat dat betreft.
Maar ik heb er ook 1, die is dan gekocht, van ca. 5 mm dik, dus dat is m.i. wel genmakkelijk(er) overbrugbaar.
Dan moet je volgens nog wel het gedeelte waar je middenbok op komt te staan minder glad maken (rubber matje o.i.d.?
) want die kant moet natuurlijk niet glad(der) zijn.
(ik heb ook zo'n Bike Mover, en het valt niet mee om die extra hoogte te overbruggen, *tenzij* je door (bijv.) houten plankjes onder de voor- en achterwiel zorgt dat je motor op ongeveer dezelfde hoogte is als de Bike Mover hebt om dan te opbokken)

Dan wel een wat dunne versie.
Ik heb hier een snijplank die ik ooit zelf gemaakt heb en die is 1,5 cm dik.
Dat is echt te dik denk ik, want dat moet je weer over komen door je motor die hoogte moet overbruggen dus hoger optillen.
En de RT is geen lichte motor wat dat betreft.
Maar ik heb er ook 1, die is dan gekocht, van ca. 5 mm dik, dus dat is m.i. wel genmakkelijk(er) overbrugbaar.
Dan moet je volgens nog wel het gedeelte waar je middenbok op komt te staan minder glad maken (rubber matje o.i.d.?

(ik heb ook zo'n Bike Mover, en het valt niet mee om die extra hoogte te overbruggen, *tenzij* je door (bijv.) houten plankjes onder de voor- en achterwiel zorgt dat je motor op ongeveer dezelfde hoogte is als de Bike Mover hebt om dan te opbokken)
Zo'n bikemover lijkt mij - op foto althans - niet super praktisch met een zware motor. Als ik iets beters gevonden heb, post ik het hier zeker. Ik hou jullie op de hoogte.
Heb bvb. al gedacht aan een plastic deksel van een emmer. Superglad en dun. Juist de bovenzijde nog wat gripvast maken dan.
Heb bvb. al gedacht aan een plastic deksel van een emmer. Superglad en dun. Juist de bovenzijde nog wat gripvast maken dan.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!