Wat een dag...
Geplaatst: 22 apr 2011, 13:00
Gisteren ging ik op bezoek bij mijn ouders en reed dus gemoedelijk over de A2 zuidwaarts. Beperking in snelheid tot 100 km/uur en lekker achter een VW Passat aan kachelend zag ik plots drie, vier auto's voor me de remlichten oplichten. Dat werd heel snel overgenomen door de rest, dus ook ik: spiegelen, ankers, spiegelen, vluchtweg zoeken. De passat begon op dat moment behoorlijk te slingeren zodat mijn vluchtweg verdween (rechts naast me ging nog een auto in de ankers).
Een goed aantal meters verder bleek waarom de Volkswagen slingerde: hij ontweek het voorwiel en voorste helft van een fietsframe. De andere helft lag met achterwiel onder de achterwielen van een klein vrachtwagentje op de rechter rijstrook. Zo'n 80 meter daarvoor stapte een man beteuterd uit een auto (op de vluchtstrook) met twinny load met daarop slechts 1 fiets...
Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ik daar een aantal seconden eerder was geweest! Dank aan mijn beschermengel
. Dus ben je blij, rijdt tevreden verder, steekt nog de duim op naar de chauffeur van de Passat, maar die zat intussen te bellen (en dat was niet handsfree) _003 .
Bij mijn ouders aangekomen, nog wat dingen gedaan, even weggeweest en bij terugkomst de motor aan de overkant van de straat zetten. Opbokken en.... KLETS!

Dus: oprapen. Oh nee, eerst foto's maken voor als er echt veel schade is en er een verzekering aan te pas dient te komen. Wat is er eigenlijk gebeurd? Oh, de middenbok afgebroken. Mijn koffer! Eerst maar eens de helm opruimen en zo...
Ik ben dus maar even naar binnen gelopen bij mijn ouders, de helm afgezet, jas uitgedaan en weer terug naar buiten gelopen met mijn telefoon om de foto's te maken. Daarna de telefoon weer binnen gelegd en ben de motor rechtop gaan zetten. Motor in de eerste versnelling, kont tegen de buddy, linkerhand aan het stuur, rechterhand aan het bagagerek en naar achteren lopen. K.T, mijn hand glijdt weg, KRAK... Buddy (achterdeel) terugleggen en opnieuw proberen. Nu staat 'ie wel recht. Even over de motor hangen, zijstandaard uit, omlopen en de motor op de standaard zetten.
Dat er iets uit de motor liep had ik al gezien, dus even voelen en ruiken. Het lijkt benzine, maar is wel viesbruin en olie-achtig. Voor de zekerheid even bellen en navragen of dit iets is wat uit het carter is kunnen komen. De motor even laten staan en nog eens kijken of er meer uitgelopen is, anders is het benzine met vervuiling van de straat. Ik kan in ieder geval met een gerust hart naar huis rijden.
Dus dat doen we dan ook maar.
M'ne vriend komt vanochtend al met een vervangend spiegelhuis aanzetten (zilvergrijs). Maar ik ga zo nog even wat andere spullekes halen en dan kalefateren we het wel weer op. Als de koffer echt vreselijk beschadigd is dan moet 'ie maar in kleur gespoten worden, dat busje verf bestel ik zometeen toch voor mijn spiegelhuis... En ik maak wel een afspraak met Peter om mijn kleppen te laten stellen, dat is nooit verkeerd
. Kunnen we meteen even zien of alles nog in orde is...
De verzekering hoeft er waarschijnlijk niet aan te pas te komen. Ik denk dat mijn no-claim korting duurder is...

Dat stoeprandje had voor heel wat meer schade kunnen zorgen:

De boosdoener:

Een goed aantal meters verder bleek waarom de Volkswagen slingerde: hij ontweek het voorwiel en voorste helft van een fietsframe. De andere helft lag met achterwiel onder de achterwielen van een klein vrachtwagentje op de rechter rijstrook. Zo'n 80 meter daarvoor stapte een man beteuterd uit een auto (op de vluchtstrook) met twinny load met daarop slechts 1 fiets...
Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ik daar een aantal seconden eerder was geweest! Dank aan mijn beschermengel

Bij mijn ouders aangekomen, nog wat dingen gedaan, even weggeweest en bij terugkomst de motor aan de overkant van de straat zetten. Opbokken en.... KLETS!
Dus: oprapen. Oh nee, eerst foto's maken voor als er echt veel schade is en er een verzekering aan te pas dient te komen. Wat is er eigenlijk gebeurd? Oh, de middenbok afgebroken. Mijn koffer! Eerst maar eens de helm opruimen en zo...
Ik ben dus maar even naar binnen gelopen bij mijn ouders, de helm afgezet, jas uitgedaan en weer terug naar buiten gelopen met mijn telefoon om de foto's te maken. Daarna de telefoon weer binnen gelegd en ben de motor rechtop gaan zetten. Motor in de eerste versnelling, kont tegen de buddy, linkerhand aan het stuur, rechterhand aan het bagagerek en naar achteren lopen. K.T, mijn hand glijdt weg, KRAK... Buddy (achterdeel) terugleggen en opnieuw proberen. Nu staat 'ie wel recht. Even over de motor hangen, zijstandaard uit, omlopen en de motor op de standaard zetten.
Dat er iets uit de motor liep had ik al gezien, dus even voelen en ruiken. Het lijkt benzine, maar is wel viesbruin en olie-achtig. Voor de zekerheid even bellen en navragen of dit iets is wat uit het carter is kunnen komen. De motor even laten staan en nog eens kijken of er meer uitgelopen is, anders is het benzine met vervuiling van de straat. Ik kan in ieder geval met een gerust hart naar huis rijden.
Dus dat doen we dan ook maar.
M'ne vriend komt vanochtend al met een vervangend spiegelhuis aanzetten (zilvergrijs). Maar ik ga zo nog even wat andere spullekes halen en dan kalefateren we het wel weer op. Als de koffer echt vreselijk beschadigd is dan moet 'ie maar in kleur gespoten worden, dat busje verf bestel ik zometeen toch voor mijn spiegelhuis... En ik maak wel een afspraak met Peter om mijn kleppen te laten stellen, dat is nooit verkeerd

De verzekering hoeft er waarschijnlijk niet aan te pas te komen. Ik denk dat mijn no-claim korting duurder is...
Dat stoeprandje had voor heel wat meer schade kunnen zorgen:
De boosdoener: