Hé hardstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben er inmiddels uit, weliswaar met een geschiedenis, maar toch! De 660 is inderdaad rechtstreeks aangesloten op de accu en werkt perfect. Het lampje ABS echter knipperde en maakte een geluidje. Nu moet je weten.... Ik startte voorheen de motor met mijn helm op (pas .... 5 maanden eigenaar inclusief de strenge winter...), dus ik dacht: "dat heb ik weer" en was een beetje over de rooie... dat sh..t geluid irriteerde mij. Mijn vriendin, Astrid, die wijselijk aan de andere kant van de woonkamer zat, stuurde mij met haar laptop een mail met tips uit....jaja....de BMW

site, maar ik was té geladen om er oor voor te hebben. Ik ben nu eenmaal in dit soort dingen een beetje, maar wel tijdelijk heethoofdje. Maar wel een lieve...zegt Astrid. Ik stuurde wel een "noodoproep" de BMW

site rond en zette mijn gedachten even opzij. Ik heb de dag erna zekerheidshalve Motorhuis Spanjaard te Stein (Lb) gebeld en hem het "probleem" voorgelegd. Peter (eigenaar) gaf aan dat het knipperen juist moest, maar dat na een paar meter gereden te hebben het lampje vanzelf moest uitgaan. Het geluid was niet relevant, maar veelal juist normaal, zei hij. Pas als het lampje niet meer uitging zou ik inderdaad een probleem hebben. Het lampje ging wel degelijk uit. Ik was gerust gesteld en voelde mij op dat moment een "simpele" ziel. Dus de zorgen en de ergernis van de avond ervoor waren voor niets..... Nu komt het....Ik kijk vervolgens (had ik maar naar Astrid geluisterd...) op het BMW

site en een "slimmerik" (met respect overigens) publiceerde, dat, als ik toch geen gebruik maakte van de radio, ik de stekker van de radio kon gebruiken als aansluiting, met het voordeel dat de navigatie vanzelf uitschakelt als ik de motor afzet. Ik heb geen radio en wil die ook niet. Ik wil rust en één zijn met de motor als ik rij. Dat was één...nu twee....Toen zag ik jouw publicatie over de module... en raad eens.... Ik heb stiekem in de zekeringkast gekeken en de vorige eigenaar had kennelijk eveneens een navigatiesysteem én ..... een module ingebouwd én laten zitten, zoals op jouw tekening weergegeven. Al het werk voor niets.... Je weet wel... 25.453 schroeven... kap eraf en 1 uur en 3 kwartier later (ik ben maar een amateur, maar wel een voorzichtige) zat de navigatie op zijn plaats. Kennelijk was ik in een "poep en een scheet" klaar geweest, als ik eerder de forum site van de BMW RT-club had geraadpleegd of.... mijn vriendin (lief) had gevraagd. Zo zie je maar....bijna 57 jaar en nooit te oud om te leren. Maar ik ben (denk ik) geen ezel en stoot mij maar één keer aan dezelfde steen.
Dus een en al lof over de technische know how van de BMW
site en ....Astrid! Gelukkig werd de dag erna mijn motor door meneer pastoor gezegend (motorzegening Lindenheuvel in Sittard-Geleen), was het prachtig weer en met een uitstekende begeleider met een BMW GS 1200 (hoe kan het ook anders) een motortocht van 150 km gereden op een stralende zondagmiddag in de Zuid-Limburgse heuvels.
Eind goed...al goed!
Nogmaals bedankt voor je reactie en mocht ik je treffen aanstaande zondag in Ketelhaven .... dan is mijn motor (stralend van de zegening uiteraard) licht grijs van kleur, met idem gespoten kofferset en op de duozit een van de knapste vrouwen van het hele treffen! Ik trakteer je op een kop koffie.... Tot dan.... als je mij en Astrid er tussen uit kunt pikken tussen al die honderden motoren.
Harry.