Na de verkoop van mijn R1100RT ben ik op zoek gegaan naar een mooie R1200RT. Gezien mijn woonplaats, Maastricht kan ik in een straal van 100km terecht in ons land, Duitsland en België. Ik weet niet waar de Duitsers de RT’s uit 2005/2006 laten in ieder geval niet bij de dealer. In België is daarentegen volop keus. De keuze is gevallen op een RT van 2005 uit Brussel. Je hebt er wat werk mee maar zelfs als je alles telt geef je toch een procent of 15 minder uit. Vorige week vrijdag met de aanhanger gehaald, vandaag met een eendaags kenteken op weg naar RDW. De vorige eigenaar had de koplamp afgesteld op zwaar beladen, hetgeen mijn medeweggebruikers niet prettig vonden. Al rijdend met een snelheid van 120km per uur kwam een motoragent naast mij rijden, met twee handen gebaarde hij me dat het groot licht uit moest. Ik maakte al rijdend kenbaar dat ik geen grootlicht aan had. Uiteindelijk kwam hij kort langs me rijden om de lichtschakelaar te bedienen. Kort daarop verdween hij achter de horizon. De keuring verliep soepel, de belastingdienst was tevreden en nu weer opnieuw wachten op de bureaucratische afhandeling, terwijl ik dit schrijf weet ik dat in het weekend de temperatuur oploopt tot 22 graden. Dan staat mijn RT denk ik nog in de garage.
Met vriendelijke motorrgroet
Jos