Pagina 1 van 1

Terugschakelen R1150RT

Geplaatst: 22 mar 2011, 12:27
door RobNIJ
Ik heb sinds kort een R1150RT uit 2004, met 40000 op de teller.
Rijdt heel prettig, maar ik heb vragen over het schakelen.
In de 1 zetten gaat soms moeilijk, de koppeling op laten komen bij schakelen helpt dan.
Terugschakelen hapert soms: Als ik terugschakel van 6 naar 5, 5 naar 4 en 4 naar 3 gaat goed, alleen van 3 naar twee moet ik soms vaker trappen. Ik hoor wel dat de bak schakelt, maar hij blijft wel in de 3 staan.
Herkent iemand dit probleem, of is dit een algemeen gebrek? Ik heb nog 5 maanden garantie van de dealer.
Rob

Re: Terugschakelen R1150RT

Geplaatst: 22 mar 2011, 12:37
door Berrybeer
Rob, voor wat het waard is...ik herken het bij mijn -1150- (ook 2004) niet...wellicht komt dat door de lage km stand van slechts 9000 Km... _001

Re: Terugschakelen R1150RT

Geplaatst: 22 mar 2011, 15:51
door sanderh
Het moeilijk in de 1 gaan is volgens mij wel een kwaaltje van deze versnellingsbakken, remedie is inderdaad de koppeling een beetje op laten komen.
Het moeilijker terugschakelen van 3 naar 2 lijkt mij niet goed. Hoe bedoel je dat je hem wel hoort schakelen, maar dat hij in zijn 3 blijft staan. Of bedoel je dat het display op 3 blijft staan.
Ik zou er zeker direct naar laten kijken bij je dealer, in ieder geval melding van maken en wellicht als de dealer niet echt welwillend is een onafhankelijke er naar laten kijken.

Re: Terugschakelen R1150RT

Geplaatst: 22 mar 2011, 21:58
door Robin0341
Rob, mijn 1150 uit 2004 met 74.000 op de teller heeft dit probleem niet.
Even naar de dealer zou ik zeggen.

Re: Terugschakelen R1150RT

Geplaatst: 22 mar 2011, 22:02
door Baird
idem,is niet goed (2003 100.000km en 2003 20.000km), aandringen op reparatie.

@Vioma:
Jij hebt er pas een uit elkaar gehad: hint wat dit kan zijn? (Lijkt op een beschadigde schakelwals)

Re: Terugschakelen R1150RT

Geplaatst: 23 mar 2011, 07:39
door vioma
@Vioma:
Jij hebt er pas een uit elkaar gehad: hint wat dit kan zijn? (Lijkt op een beschadigde schakelwals)
Zou kunnen of een afgesleten schakelvork , maar het kan ook zijn dat het schakelstangetje van de pook niet goed is afgesteld(of los zit) en dat je bij terug schakelen met de pook op de onderkant van de uitsparing van de schetsplaat zit te drukken en je dus niet ver genoeg komt( maar dan zou je in de andere versnellingen ook wel een probleem hebben waarschijnlijk). Maar om zo op het internet het probleem te beoordelen is eigenlijk niet te doen ,een proefrit is de enige manier voor een juiste diagnose. Ik zit slechts 20 min onder Nijmegen en wil er natuurlijk best ff naar kijken/rijden . (kosteloos ;) )
[groet] Peter