Het heeft een flinke discussie opgeleverd.
Als een rode draad lopen de volgende thema's door de discussies:
- zin en onzin van cc op een motor
Is en blijft natuurlijk heel erg persoonlijk en je kunt dit niet vergelijken met de cc in een auto net zoals motorrijden niet te vergelijken is met autorijden.
Als je net zoals ik met regelmaat voor lange ritten (ook snelweg) op de motor onderweg bent is het maar wat prettig om ff je rechterhand en arm los te kunnen 'schudden'.
Ook als verkeersregelaar is het soms wenselijk om je snelheid constant te houden en met je rechterhand aanwijzingen te geven.
Voor mijn gebruik voegt cc absoluut iets toe!
- gebruikersgemak
Ik vind het draaien aan stuurgewichten en verschuiven van elastieken maar niks. Het leidt de aandacht af.
Electronische cruisecontrol is qua bediening natuurlijk de betere oplossing maar qua kosten......
- mooi / niet mooi
Ook weer zo'n heerlijk subjectieve, als je het gebruiksgemak echt waardeert let je alweer wat minder op het uiterlijk (geldt niet voor alles natuurlijk...............

)
Dit soort accessoires zijn ook niet bedoeld om de motor te verfraaien maar om het gebruiksgemak en veiligheid te verhogen.
- veiligheid
Ik durf rustig te stellen dat van alle genoemde oplossingen (misschien met uitzondering van een electronische cc) de TAK-LOK de meest veilige en gebruikersvriendelijke is die ik heb gezien en zelf heb toegepast! (ja, ook de elastiek).
Bij het bedienen blijft je hand (links en rechts) gewoon aan het stuur en de optie van het loskoppelen door het bedienen van het remhandle is helemaal goed.
- geld
In de meest uiteenlopende prijsklassen zijn in meer of mindere mate oplossingen voorhanden. Iedereen maakt natuurlijk voor zichzelf uit wat hij/zij er voor over heeft.
Ik ben erg tevreden over mijn oplossing maar ben het met jullie eens dat het geen goedkope oplossing is. Wellicht als we massaal zo'n ding gaan kopen dat er (fors...) iets van de prijs af gaat

.