Blij met mijn R850RT!
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Blij met mijn R850RT!
Ook ik mag mij aansluiten als nieuwe R850RT berijder en lid van dit mooie forum. Complimenten voor al deze leuke en interessante informatie rond de R-RT serie!
Vorige week zaterdag mijn bejaarde R80/7 (1981) aan een liefhebber verkocht. Met bijna 55 jaar nu toch kiezen voor een BMW met wat meer luxe en comfort!
Natuurlijk weer een boxer. Vanmiddag mijn R850RT (1999 en 63.000km) opgehaald bij Dirk Storms van Boxersteen. Leuke zaak en enthousiaste eigenaar. Hij kreeg mijn jongste zoon echter niet enthousiast voor ook een BMW. Ben bang dat de BMW-uitstraling voor jongeren onder de 25 tekort schiet. Gemiddelde leeftijd van de forumgeregistreerden zal ook wel gemiddeld 40 plus zijn, ik werk daar zelf natuurlijk ook aardig aan mee. Verstand komt met de jaren denk ik dan maar relativerend.
Ik ben blij met mijn mooie R850RT importmotor uit Belgie, mooi in de lak en goed onderhouden. Alle onderhoudspapieren en 2 boekje in het frans, maar dat komt later wel. Heb de nederlandse handleiding van de R1100RT al van dit forum gedownload! Nu nog het 2e boekje met onderhoudsinformatie en technische details in het nederlands te bemachtigen. Heeft iemand hiernog suggesties over waar ik kan zoeken?
Willem G - Naaldwijk
Vorige week zaterdag mijn bejaarde R80/7 (1981) aan een liefhebber verkocht. Met bijna 55 jaar nu toch kiezen voor een BMW met wat meer luxe en comfort!
Natuurlijk weer een boxer. Vanmiddag mijn R850RT (1999 en 63.000km) opgehaald bij Dirk Storms van Boxersteen. Leuke zaak en enthousiaste eigenaar. Hij kreeg mijn jongste zoon echter niet enthousiast voor ook een BMW. Ben bang dat de BMW-uitstraling voor jongeren onder de 25 tekort schiet. Gemiddelde leeftijd van de forumgeregistreerden zal ook wel gemiddeld 40 plus zijn, ik werk daar zelf natuurlijk ook aardig aan mee. Verstand komt met de jaren denk ik dan maar relativerend.
Ik ben blij met mijn mooie R850RT importmotor uit Belgie, mooi in de lak en goed onderhouden. Alle onderhoudspapieren en 2 boekje in het frans, maar dat komt later wel. Heb de nederlandse handleiding van de R1100RT al van dit forum gedownload! Nu nog het 2e boekje met onderhoudsinformatie en technische details in het nederlands te bemachtigen. Heeft iemand hiernog suggesties over waar ik kan zoeken?
Willem G - Naaldwijk
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Blij met mijn R850RT!
Hoi Willem,
Van harte welkom en natuurlijk gefeliciteerd met aanwinst . . . en dank voor je aardige compliment over het forum
Er is de afgelopen 3 jaar (op 27-2 bestaat het forum nl 3 jaar
) veel hoor en wederhoor geweest . . . . De bereidheid tot het geven van goede informatie is groot.
Een poll over de gemiddelde leeftijd vind je hier: viewtopic.php?f=47&t=192&p=4996
Je hebt dus gelijk want 70% van de gebruikers is tussen de 40 en 60 jaar jong . . .
Voor de nodige handleidingen en gebruikersinformatie moet je vooral even op het onderwerp HANDIGE DOWNLOADS kijken. Zie: viewtopic.php?f=9&t=13
Veel plezier met je
en het
. We zien een fotootje van je aanwinst wel verschijnen in SHOWEN DIE R850RT.
Jos
Van harte welkom en natuurlijk gefeliciteerd met aanwinst . . . en dank voor je aardige compliment over het forum

Er is de afgelopen 3 jaar (op 27-2 bestaat het forum nl 3 jaar

Een poll over de gemiddelde leeftijd vind je hier: viewtopic.php?f=47&t=192&p=4996
Je hebt dus gelijk want 70% van de gebruikers is tussen de 40 en 60 jaar jong . . .

Voor de nodige handleidingen en gebruikersinformatie moet je vooral even op het onderwerp HANDIGE DOWNLOADS kijken. Zie: viewtopic.php?f=9&t=13
Veel plezier met je

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Willem G schreef:Ook ik mag mij aansluiten als nieuwe R850RT berijder en lid van dit mooie forum. Complimenten voor al deze leuke en interessante informatie rond de R-RT serie!
Natuurlijk weer een boxer. Vanmiddag mijn R850RT (1999 en 63.000km) opgehaald bij Dirk Storms van Boxersteen. Leuke zaak en enthousiaste eigenaar. Hij kreeg mijn jongste zoon echter niet enthousiast voor ook een BMW. Ben bang dat de BMW-uitstraling voor jongeren onder de 25 tekort schiet. Gemiddelde leeftijd van de forumgeregistreerden zal ook wel gemiddeld 40 plus zijn, ik werk daar zelf natuurlijk ook aardig aan mee. Verstand komt met de jaren denk ik dan maar relativerend. Ik ben blij met mijn mooie R850RT importmotor uit Belgie, mooi in de lak en goed onderhouden. Alle onderhoudspapieren en 2 boekje in het frans, maar dat komt later wel. Heb de nederlandse handleiding van de R1100RT al van dit forum gedownload! Nu nog het 2e boekje met onderhoudsinformatie en technische details in het nederlands te bemachtigen. Heeft iemand hiernog suggesties over waar ik kan zoeken?
Willem G - Naaldwijk
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
[welkom] Willem!
Veel plezier op dit forum en met je
. En dat je jongste zoon een bmw (nog) niet ziet zitten....ach...het verstand komt met de jaren, toch?.. 
Veel plezier op dit forum en met je

- Flying Dutchman
- Type: R850RT
- Bijz: Blauw
Willem,
Van harte gefeliciteerd met de 850RT.
Je komt ze niet zo vaak tegen, maar inmiddels zijn er weer een aantal 850 rijders bijgekomen op dit forum.
Heb hem een paar weken geleden inderdaad zien staan op de website en hij zag er daar goed uit. Ik hoop dat hij ook goed rijdt.
Helaas is het naar Serooskerke niet iets te lang rijden vanuit het limburgs heuvellandschap zeker in de winter, alhoewel als je via Belgie rijdt valt het wel mee kleine 2 uur (was wel met de auto, dat heb je als vrouw en kids ook meewillen).
Ik ben vele jaren geleden eens in Naaldwijk geweest bij een motor zaak om wat kleding te kopen. Naam weet ik niet meer
en de laarzen die ik daar heb gekocht zijn inmiddels ook versleten en vervangen door nieuwe.
Mogelijk kom ik je eens tegen in de randstad of in het Limburg heuvellandschap.
Groeten van een 850RT rijder.
Peter uit Beek (L).
Van harte gefeliciteerd met de 850RT.
Je komt ze niet zo vaak tegen, maar inmiddels zijn er weer een aantal 850 rijders bijgekomen op dit forum.
Heb hem een paar weken geleden inderdaad zien staan op de website en hij zag er daar goed uit. Ik hoop dat hij ook goed rijdt.
Helaas is het naar Serooskerke niet iets te lang rijden vanuit het limburgs heuvellandschap zeker in de winter, alhoewel als je via Belgie rijdt valt het wel mee kleine 2 uur (was wel met de auto, dat heb je als vrouw en kids ook meewillen).
Ik ben vele jaren geleden eens in Naaldwijk geweest bij een motor zaak om wat kleding te kopen. Naam weet ik niet meer
en de laarzen die ik daar heb gekocht zijn inmiddels ook versleten en vervangen door nieuwe.
Mogelijk kom ik je eens tegen in de randstad of in het Limburg heuvellandschap.
Groeten van een 850RT rijder.
Peter uit Beek (L).
Gefeliciteerd.
Mijn
bevalt mij prima, nooit een moment spijt gehad.
Ik wens je vele prachtige kilometers.
Mijn

Ik wens je vele prachtige kilometers.
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Welkom op dit gezellige forum en natuurlijk van harte met je nieuwe aanwinst.
En natuurlijk binnenkort een foto.
Richard
En natuurlijk binnenkort een foto.
Richard
Hoi Wilem
Veel plezier met je R850RT. Hoe is deze nu in vergelijking tot je R80/7? Ik heb ook nog lang gekeken naar de oudere boxers omdat de eenvoud mij wel aansprak. Qua vering zal de R8850 RT natuurlijk wel een stuk beter zijn maar hoe sturen de oude modellen ten op zichte van de latere? Maar in ieder geval welkom hier .
Met vriendelijke groet Ton
Veel plezier met je R850RT. Hoe is deze nu in vergelijking tot je R80/7? Ik heb ook nog lang gekeken naar de oudere boxers omdat de eenvoud mij wel aansprak. Qua vering zal de R8850 RT natuurlijk wel een stuk beter zijn maar hoe sturen de oude modellen ten op zichte van de latere? Maar in ieder geval welkom hier .

- JOS WRSM
- Erelid
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Mijn ervaring met de R80 (8 jaar beroepsmatig) is dat deze nog meer puur is dan de R....RT. Schakelen was nog meer fingerspitzen.
Jos
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Ton1959 schreef:Hoi Wilem
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Rienold
- Type: R850RT
- Bijz: 1e eigenaar
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
Welkom.
Hardstikke mooi dat er weer een R850RT is bij gekomen. Goede keus. Geweldige reismotor. Rij zelf ook op een R850RT en ben er super tevreden mee. Probeer ook 's winters zo veel mogelijk door te rijden. Gelukkig zie je door de kuip al het vuil niet
.
Groet, Rienold
Hardstikke mooi dat er weer een R850RT is bij gekomen. Goede keus. Geweldige reismotor. Rij zelf ook op een R850RT en ben er super tevreden mee. Probeer ook 's winters zo veel mogelijk door te rijden. Gelukkig zie je door de kuip al het vuil niet

Groet, Rienold
R850RT -- (R80GS) -- Zumo 550
Als jezelf blij bent met je RT is en blijft dat de hoofdzaak
Veel plezier ermee.
Luc

Veel plezier ermee.
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!