Eerste rit van 2011

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Erteetje

Eerste rit van 2011

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo Beemers,

Met een voldaan gevoel kan ik jullie mededelen dat de eerste rit van 2011 voor mij een feit is. Met een temperatuurtje van dikke 10 graden en na een poetsbeurt om de R1200RT goed voor de dag te laten komen, heb ik hem de garage uit gerold. Na het starten stond mijn biarritz blauwe te trappelen om op weg ta gaan. Het is uiteindelijk een bescheiden ritje van ongeveer 150 kilometer geworden. Van startpunt sittard ben ik noordwaarts gereden via mooie stuurweggetjes met lekkere lange bochten en ik kan jullie zeggen dat ik me voelde als "the king of the road".
Ik heb de RT particulier gekocht in het laatste weekend van oktober en heb nu een kleine 1000 km asfalt onder mij door laten glijden. Elke meter tot nu toe is absoluut genieten. Deze maand ga ik hem een onderhoudsbeurt laten geven bij de dealer (Mokam - Beek - limburg) aangezien ik nog garantie heb tot half maart. Mocht er iets niet kloppen, wat ik niet verwacht, dan kan dat nog onder garantie verholpen worden.
Dit jaar ben ik in ieder geval vastbesloten om een flink aantal kilometers op de teller erbij te "fietsen".

Dit was het zover voor vandaag
Namens een tevreden BeemeRT

Gr. Luc
Ton1959

Re: Eerste rit van 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Was vandaag weer iets beter dan gisteren toen reed ik door de regen maar dat was toch nog leuk (Behalve het geglibber met de Bridgstones) dan. Vandaag even naar Heusden gereden en was lekker warm op de motor. En weer blij met mijn super Hyperpro veer achter. De motor rijd steeds beter en heb nu ook ontdekt dat het lichtje voor reserve ook werkt op de motor. Het was nog niet echt druk met motoren daar. Volgens een bewonderaar was ik een van de eerste daar dus er zijn toch wel heel veel watjes volgens mij. Dit was de leukste manier van accu opladen in ieder geval. Big RT Smile

Ton _004
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Zowel gisteren met inderdaad hier wat nattigheid, maar met een goed pak heb je er geen last van, als vandaag heerlijk gereden.

Hoop dat er geen pekel meer komt tot de zomer.

Gr Maarten
Erteetje

Vandaag (8 maart) dikke 10 graden in Limburg en een vrije dag i.v.m. Carnaval (ja ja geloof het of niet, carnavelsmaandag en dinsdag heb ik vrij en hoef er geen verlofdag voor af te geven :D _004 ) Lekker een ritje gemaakt van ongeveer 150 km. Zalig :!: :!: :!: Normaal ben ik een mooi weer rijder en kwam gemiddeld niet meer dan 4000 km vooruit in een jaar. Een ding weet ik zeker: dat wordt dit jaar heel wat meer sinds ik de -1200- heb. Kan ook niet anders. De machine nodigt uit om niet meer uit het zadel te komen. _004 _004 _004
Route:

Start Sittard
Windraak
Schinveld
(Richting roermond)
Koningsbosch
Roermond
(richting weert)
Horn
Heythuisen
Roggel
Meijel
Someren
Nederweert
Snelweg richting Maastricht
Afslag Susteren
Sittard

Toen ik een uurtje thuis was hield ik het niet meer en ben ik weer opgestapt om nog eens een kilometertje of 60 door zuid-limburg te gaan toeren :D :D :D
Kortom, het was weer een perfecte dag vandaag.

Luc
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Erteetje schreef:Vandaag (8 maart) dikke 10 graden in Limburg en een vrije dag i.v.m. Carnaval (ja ja geloof het of niet, carnavelsmaandag en dinsdag heb ik vrij en hoef er geen verlofdag voor af te geven :D _004 ) Lekker een ritje gemaakt van ongeveer 150 km. Zalig :!: :!: :!: Normaal ben ik een mooi weer rijder en kwam gemiddeld niet meer dan 4000 km vooruit in een jaar. Een ding weet ik zeker: dat wordt dit jaar heel wat meer sinds ik de -1200- heb. Kan ook niet anders. De machine nodigt uit om niet meer uit het zadel te komen. _004 _004 _004
Route:

Start Sittard
Windraak
Schinveld
(Richting roermond)
Koningsbosch
Roermond
(richting weert)
Horn
Heythuisen
Roggel
Meijel
Someren
Nederweert
Afslag Susteren
Sittard

Toen ik een uurtje thuis was hield ik het niet meer en ben ik weer opgestapt om nog eens een kilometertje of 60 door zuid-limburg te gaan toeren :D :D :D

Luc
Hoi Luc,

Hoe zit het nieuwe zadel?

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Marcel 1200rt schreef:
Erteetje schreef:Vandaag (8 maart) dikke 10 graden in Limburg en een vrije dag i.v.m. Carnaval (ja ja geloof het of niet, carnavelsmaandag en dinsdag heb ik vrij en hoef er geen verlofdag voor af te geven :D _004 ) Lekker een ritje gemaakt van ongeveer 150 km. Zalig :!: :!: :!: Normaal ben ik een mooi weer rijder en kwam gemiddeld niet meer dan 4000 km vooruit in een jaar. Een ding weet ik zeker: dat wordt dit jaar heel wat meer sinds ik de -1200- heb. Kan ook niet anders. De machine nodigt uit om niet meer uit het zadel te komen. _004 _004 _004
Route:

Start Sittard
Windraak
Schinveld
(Richting roermond)
Koningsbosch
Roermond
(richting weert)
Horn
Heythuisen
Roggel
Meijel
Someren
Nederweert
Afslag Susteren
Sittard

Luc
Hoi Luc,

Hoe zit het nieuwe zadel?

Marcel
Ik heb het zadel nog niet. Ik verwacht het deze week.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het te hoog is voor mij. Ik heb nu een verlaagd zadel omdat ik maar korte beentjes heb en anders moeilijk met de pantoffeltjes aan de vloer kom.
Ik zal mijn ervaring met het zadel hier posten.

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”